Kristina Paltén, žena koja je prešla Iran trčeći sama kako bi ostavila svoje predrasude iza sebe

Kristina Palton tokom svog putovanja u Iran

Kristina Paltén tokom svog putovanja u Iran

Planirao je svoj izazov: preko Irana trčeći sa svojim kolicima. U njega je stavio šator, malu kuhinju, odeću, video kameru... Sve pripremljeno za avanturu koja je počela 5. septembra 2015. godine.

“Željela sam osporiti vlastite predrasude o tome da sam sama žena sa Zapada koja sama putuje i trči u muslimanskoj zemlji. Pitao sam se šta bi se dogodilo da to učinim. Razlog zašto je htio da me izazove je zato što mislim da postoji toliko straha u svijetu između Zapada i islama da sam pomislio: 'Pa, Ne želim strah, želim svijet pun povjerenja, radoznalosti i otvorenosti' “, objašnjava Paltén kroz Skype intervju iz njegove rodne Švedske.

Ruta Kristine Paltn od 1840 kilometara u Iranu

Ruta Kristine Paltén: 1.840 kilometara trčanja u Iranu

KRETANJE U NEPOZNATO

Uprkos tome što je pre dve godine trčala sa prijateljicom iz Turske u Finsku, Paltén je iskreno prikazala svoje sletanje u zemlju u kojoj Nisam znao ni jezik ni kulturu . "Jebeno sam uplašena", priznaje ona u videu koji će biti dio dokumentarca Sama kroz Iran: 1.144 milje povjerenja. „Bila sam sama i nisam mogla da dišem, nije bilo mnogo ljudi koji su govorili engleski, bilo mi je jako teško da se razumem. Prije dva dana umro je prijatelj sa rakom, bila sam tužna i osjećala sam se usamljeno u zemlji o kojoj ništa nisam znala”, prisjeća se ona.

Međutim, taj osjećaj nije dugo trajao. “ Već prvi dan sam se osjećala ugodno! Bio sam pomalo nervozan zbog toga kako će se ljudi ponašati prema meni, ali sam stigao u grad u kojem sam namjeravao odsjesti, pronašao kamp, razapeo svoj šator i čovjek koji je vodio kamp odjednom je došao i dao mi hranu. Jednostavno zato što je bila stranac. Onda sam otišao u restoran koji je imao Wi-Fi jer sam želio da postavim fotografije i video zapise, a onda su mi počeli davati besplatnu hranu, samo zato što sam stranac i smatraju da je gost Božji prijatelj. Mislio sam vau, ovo uopste nije kako sam mislio, ljudi su veoma ljubazni! “, kaže dok mu se lice ozari.

Mali grad na putu za Marand

Nije neuobičajeno zamisliti Šveđanku kako sama trči na temperaturama do 40 stepeni povremeno je skrenuo pažnju na svoj korak, polako ali sigurno. „Uvek trčim sporo, ne radim ništa ekstremno, iako zvuči čudno, uvijek trčim sporo “, komentariše on. Ubrzo je prestao da brine o hrani jer su vozači stajali da mu ponude hranu, vodu i voće. Njegova priča je stigla do četiri nacionalne televizije i nekoliko radio stanica kako je njegova avantura napredovala. Iranci su pratili njegov blog i ostavljali poruke ohrabrenja. Strani zapadnjak koji sam trči po zemlji? To se ne dešava svaki dan.

Igram se sa djecom u malom selu Showt. Bilo je to drugog dana moje trke na sjeverozapadnom dijelu...

"Igram se sa djecom u malom selu Showt. Bilo je to drugog dana moje karijere, u sjeverozapadnom dijelu Irana."

IRAN NA KRATKIM UDALJENOSTIMA

Teško mu je izabrati koji su mu se pejzaži ugnijezdili u sjećanju, "ima ih mnogo!", priznaje. Ali ubrzo se transportuje u Sareyn , na sjeverozapadu zemlje, mali grad u vulkanskom području, pun toplih izvora i okružen snježnim planinama. "Mala je, slatka, prijateljska i puna mjesta za kupanje u vrućoj kupki."

Niti zaboravlja Ramsar , na obali Kaspijskog mora, gde se nalazi drevna palata, letnja rezidencija, monarha Reze Šaha. "Veoma je zeleno, skoro kao džungla, ali pored mora." Ili najviša planina u zemlji, Mt. Damavand bilo Donbavand , sa svojih 5610 metara. Pejzaži puni "peska, planina i tišine blizu granice sa Turkmenistanom".

Na putu od Quchana do granice sa Turkmenistanom

USVAJANJE NOVE KULTURE ILI KAKO JE UPOZNAO SVOJU MAJKU IRANKU

U Sareyn sreo muškarca koji je bio sam na ulici, kada je protrčao pored njega rekao je: Zdravo, ti mora da si Kristina!

“Čuo je za mene i pozvao me kod sebe. U njegovoj kući je bila njegova majka, majka desetoro ljudi. Ova žena me tako toplo i prelijepo zagrlila čim sam ušao u njen dom... pitala me da li imam fotografiju svoje majke i pokazala sam joj je na mobilnom telefonu. A onda je rekla: sad sam ja tvoja majka. Y Razumijem koliko je tvoja majka zabrinuta, i ja sam zabrinut! Molim vas ostanite u kontaktu da znam da ste sigurni." Zatim ga je obukao u tipičnu regionalnu nošnju Azerbejdžana, čiji je uticaj opipljiv u ovoj regiji zapadnog Irana. “Njegova ćerka je bila tamo i mnogo smo se smejali! Poslije smo zajedno spremali hranu, otišao sam na kupanje sa njenom ćerkom i rođakom i bilo je divno popodne.” Sljedećeg jutra čekala ju je "njena perzijska majka" i prolivanje vode po ulici , "To znači da ću imati siguran put."

Kristina Paltn sa jednim od tipičnih kostima Azerbejdžana

Kristina Paltén u jednom od tipičnih kostima Azerbejdžana

Moja perzijska majka iz Saryena zajedno sa Ingom mojom ljubimcem

"Moja perzijska majka iz Sarijena zajedno sa Ingom, mojom ljubimcem"

OSVOJITE VLASTITU RUTU

Kristina Paltén je proputovala više od pedeset zemalja (iako ne sve kroz koje je prošla), ali Iran definira kao "najživahniji, najprijateljskiji i najgostoljubiviji od onih koje sam ikada poznavala". Tokom svojih 58 dana putovanja iskoristio je samo polovinu svog budžeta. “ Spavao sam sa 34 različite porodice , ljudi su mi nudili hranu i nisam mogao da jedem svo voće koje su mi dali - kaže on.

Njegovi koraci nisu trasirali samo put avanture, već i veze povjerenja između samih Iranaca. “Mnogi ljudi su bili zaista šokirani onim što je radio, jer sami to ne bi dozvolili. Bili su iznenađeni, impresionirani, ali i ponosni . Mnogi ljudi su počeli da prate moj blog, videli su da sam bezbedan, da put ide dobro, gde god da sam išao”, priseća se on. A zašto ne napraviti zabavu? Tako je sigurno mislila jedna od porodica, koja je pozvala preostale 33 koje su ugostile Kristinu na večeru u Teheranu. “U Iranu vjerujete svojoj porodici, to je najvažnije, ali oni ne vjeruju drugima. Ovdje su vidjeli da su i druge porodice druželjubive kao i oni, bili su jako sretni i Rekli su: Hajde da slavimo! Kristina se sjeća.

Dijeljenje voća tokom obilaska

SAN: TRČITI U NEPOZNATO

Počeo je trčati sa 31, te je godine završio svoju prvu trku: deset kilometara. Svoj prvi ultramaraton odradio je sa 36 godina, a sada, sa 45, drži se na dugim stazama. „Ne volim da trčim brzo“, dodaje. Definišite trčanje kao meditaciju. “ To se odnosi na smirenost, opuštenost, bez razmišljanja ni o čemu, posmatranje prirode i upoznavanje ljudi ”.

Sada razmišljate o svojoj sljedećoj avanturi, možda će to biti Camino de Santiago ili putovanje kroz Namibija, Zambija, Malavi i Mozambik (“Iako ne znam da li bi trčanje sa divljim životinjama bilo sigurno ili ne…”). Za sada su to samo projekti, ali on lansira svoju poruku: “ Ako imate san, ostvarite to, uradite to. zaista vredi posegnuti za njim ”. Štoviše, u njegovom slučaju to je dovelo do neočekivanih mjesta: poput knjige koju će objaviti u proljeće 2018. i dokumentarca koji će zabilježiti njegovu rutu zahvaljujući njegovim slikama i slikama filmaša koji je snimao svoje putovanje osam dana. “ Trčanje kroz Iran mi je mnogo značilo, razbio sam toliko predrasuda, toliko sam naučio... To je tako vrijedna uspomena, sve ljubazne ljude koje sam upoznao, da me čini sretnim kada se toga sjetim."