Želim da mi se to dogodi: Mandava, skriveni Radžastan

Haveli u Mandavi

Vodiči kažu Jaipur To je ružičasti grad. To je ta boja zbog kamen iz lokalnih kamenoloma. Ali to nije kao život u pjesmi Edith Piaf, što će reći, prijateljski i sladak, jer na sjeveru Indije turista ne izbjegava svoju ulogu dobavljač rupija ili dolara.

Postoji određena pravda u maltretiranju . Vozači rikša, prodavci perli i hatareri zmija projektuju vekovima kolonijalizam u kratkim hlačama, majicama i sportskim grupama. Plavi bogovi, reinkarnirani kao bolivudski glumci, klimaju glavom.

je došao iz Delhi u samoubilačkom autobusu i bio svjestan igre, ali percepcija nije odvratila od moje nelagode. Na stranicama **Princeza se sjeća**, memoara lokalnog Maharani štampanih u grubom izdanju, dočarao se sjaj koji nije mogla ni nazrijeti.

Maharaja (maharajá) na sanskrtu znači veliki kralj. Maharani je njegova velika kraljica; barem jedan od njih.

Mandawa fort

Dvorane stare **džajpurske palate** održavale su pozorišnu atmosferu. Vodič nas je obavijestio da je njegovo visočanstvo veliki zaljubljenik u polo i da drži krilo kompleksa za stanovanje.

Na izlasku sam gledao prodavce suvenira, krave kako žvaću svoju vuču na papiru na ulici. Podsjetio sam se na bukoličnu grubost filmova **Satyajit Raya.** Radnja im se odvija u Bengalu ili Bangladešu, ali to nije bilo važno. Bilo je potrebno prekinuti kolo.

U Madridu mi je prijatelj pričao o tome Mandawa . Rekao mi je da je to mjesto van vremena i da je to ono što je tražio. Pa sam spakovao ranac, odjavio se iz hotela i vratio se na autobusku stanicu.

Dvije žene u njihovoj kući koja služi i kao trgovina u Mandavi

Dvije žene u njihovoj kući, koja služi i kao trgovina, u Mandavi

Vozač je žvakao betel. Činilo se da nema nameru da počne. Žene s velikim zavežljajima, djeca, sari i veo, i muškarci obučeni u zapadnjačku odjeću ispunili su mjesta. Navalili su, dahćući; Gledali su me bezizražajno.

Pejzaž je bio pustinjski. Prolazili smo kroz trgovišta. Na svakom zaustavljanju sariji su se mijenjali, ali ne i zagušeni dah ispod velova.

Mandawa je bila jedno od tih sela . Sa mjesta gdje sam izašao iz autobusa, nisam izgledao ništa drugačije od ostalih.

Prljave ulice protezale su se između bledih zgrada. Dekoracija onoga što je izgledalo kao drevne palate bila je zamršena. Lukovi su se nizali između lakih stubova, zatvoreni drvenim kapcima. Cijenio sam tragove polihromije na zidu. Kad sam se približio, našao sam konjanika i slona.

Jedna od starih palata Mandawe

Jedna od starih palata Mandawe, sada pretvorena u kuće

Vodič je naveo da su hadli, tradicionalne indijske vile, sagradili trgovci koji su kontrolirali karavanske puteve u Shekhawati . Svaka je rasla oko trijemskog dvorišta, prekrivenog freskama.

Ušao sam u neke od njih. Slike su bile potamnjene od dima i vremena. Trgovci su otišli. Njegovi stanovnici očekivali su zadovoljstvo gestom dobrodošlice i osmijehom.

Krenuo sam u Maharadžina palata . U Radžastanu postoji veliki kralj u svakom selu. Dio zgrade je preuređen u hotel. Dakle, nije renoviran. Bili su stari ventilatori na plafonu, trpezarija ofarbana u belo. Moja soba je bila prevelika bez ikakvih pogodnosti. mislio sam njegova nemarnost je ličila na ono što je tražio.

Drevne palate Mandawe

Proveo sam popodne šetajući ulicama . Mir me je učinio nevidljivim. U mnogim slučajevima pogledi stanara nisu registrovali moje prisustvo kada sam ulazio u terase. U tišini je razmišljao o prizorima bogova i ratnika. Redovi su bili nevini, naivni.

Bilo je krava, ali nisu jele papir. Ulicu su dijelili s paunovima koji su lutali neometano. Primetio sam da su neki od njih penjao na krovove Poput roda, razvijale su rep u kratkim intervalima.

Temperatura je bila topla. Prešao sam granice grada i stigao drveni vodeni točak koji gura bivol. Gledalo ga je dvoje djece.

Vratio sam se u hotel i čitao u svojoj trošnoj prinčevskoj sobi do noći. Istuširao sam se i potražio trpezariju. Rečeno mi je da se večera održava u bašti. Prolazeći kroz luk našao sam se suočen sa nizom lakaji sa turbanima držeći zapaljene baklje.

Svakodnevni život na ulicama Mandawe

Za velikim stolom, grupa elegantnih Indijanaca okružena gomilom posluge se smijala. Zreli muškarac je bio u centru pažnje. Njegov stav, uzdržan i pažljiv, imao je očigledan autoritet. Maharadža, možda , rekao sam sebi.

Uputili su me na bife koji je bio zgodno udaljen od visokog kraljevskog stola. Svetlost baklji ponovo je stvorila sanjarenje na zadnjoj fasadi palate. Vrt je izgledao bujno.

Sedeo sam ispred velikog stola i posmatrao široke pokrete, nastajanje pijanstva, svetlucanje svile, pogled zvezde bez prestola.

Sljedećeg jutra posjetio sam sobu označenu kao muzej. Njegov sadržaj bio je ograničen na lovačku opremu vladajuće porodice, trofeje i neke fotografije. Tamo sam gledao pretke Njegovog Visočanstva, prekrivene velikim dijamantima i beskrajnim nizovima bisera. Mislio sam da se ne možeš požaliti. Indira Gandhi je oduzela radžama titule i prihode, ali je ovaj barem zadržao svoj zamak. jer, šta je veliki kralj bez zamka?