Želim da mi se to dogodi: Guilin, izgubljen u prijevodu

Ribar na rijeci Li, Guilin

** Kina je daleko, a bila je još dalja 1991. Bilo je ljeto.** Moj prijatelj je radio za kompaniju za nakit u Hong Kongu. Odlučio sam da ga posjetim.

„Savremeno putovanje nije putovanje; šalje se na neko mjesto, i vrlo je slično pretvaranju u paket”. John Ruskin

747 je skrenuo između dvije zgrade i zaustavio se na pisti. Carlos me je čekao. Nije mogao da pronađe stan bez njene pomoći, rekao je.

Vrućina, buka, miris i vriskovi proizvedeni efekat gušenja. Moj prijatelj je živio u jednoj od velikih stambenih zgrada koje pokrivaju četvrti Kowloon.

Stan je bio na dvadeset trećem spratu. Bio je to oskudan, razrijeđen zrak. Išli smo trajektom do centra. Muškarci su neprestano pljuvali.

Vlaga je prekrila vodu, asfalt, poslove koji su se množili na ulicama. Dok smo bili na putu do restorana, došlo je nevrijeme. Kiša je bila jaka. Vrućina nije popuštala.

hong kong

Haotična cesta Wan Chai u Hong Kongu

“Njegova stopala su čeznula za lutanjem, gorjela su da odu na kraj svijeta. Naprijed! Naprijed! Činilo se da joj srce vika. Nad morem je pao sumrak, nad ravnicom je pala noć, a zora je zasjala pred skitnikom i pokazala mu čudna polja, brda i lica. Gdje?". Portret tinejdžerskog umjetnika, Jamesa Joycea.

Za vikend smo išli u Clear Water Bay. Ugurali smo se u taksi sa Karlosovim prijateljem i njenim dečkom. Dok napuštamo grad, tropska vegetacija je nadirala horizont i zgrade su nestale.

Plaža je bila velika, bijeli pijesak, bez sadržaja. Imali smo namirnice i piće. Uveče smo se kupali, a fosfor je zasijao kao u animiranom filmu.

Vrativši se u grad odlučio sam da ne odlažem odlazak. Imao sam još dvije sedmice do povratka i skriveni plan. vidio brda Guilina iznad pirinčanih polja u časopisu National Geographic. Hteo sam da idem tamo. Kinesku vizu sam uspio s predumišljajem.

Pirinčane terase u Longjiju, Guilin

"Svakih sto metara svijet se mijenja." Robert Bolano

Na predlog Karlosa, Otišao sam vozom za Shenzhen koja je delovala kao slobodna zona. Hong Kong je još uvijek bio dio Britanske krunske teritorije. Granične kontrole su bile irelevantne.

Vlak je bio udoban, funkcionalan. Očekivale su se poteškoće na skali. Kada sam stigao na stanicu i spremio se da kupim kartu za Guangdžou, zavjesa jezika je pala, a ja sam ostao u mraku. Moja abeceda je nestala za nekoliko minuta nakon poliglotskog balona u Hong Kongu.

Oko mene su se dizale velike ploče sa nerazumljivim natpisima. Na prozorima su se nizali redovi putnika. Razgovarao sam na engleskom sa jednom, dvoje ljudi koji su prolazili.

Ispustio sam ranac i sjeo. Nakon nekoliko minuta, odlučio sam nasumično odabrati red. Sačekao sam svoj red i Izrazio sam slogove Guangdžoua sa jasnoćom budale.

Dobio sam kartu nerazboritu kao i ploče. Bilo je vrijeme koje se slagalo s jednim od vozova. Sišao sam do platforme i vjerovao azijskoj tačnosti.

Guilin

Bivoli i farmer koji rade u polju Guangxi

“Putovanje je brutalnost. To vas tjera da vjerujete strancima i izgubite iz vida sve što vam je poznato i ugodno.” Cesar Pavese

U starom kantonu Lutao sam okolo, jeo na štandu i spavao u hotelu u koji ne bih kročio u svom gradu. Pokušao sam kupiti avionsku kartu za Guilin, ali letovi su bili popunjeni.

Moja Lonely Planet mi je rekla da mogu uz Bisernu rijeku do Wuhana, i odatle putujem autobusom do mog odredišta.

Rečna luka je bila neprijateljskija od stanice, ali u Kini uvijek postoji tip koji je spreman riješiti probleme u komunikaciji za napojnicu.

Brod je odgovorio na osnovni model trajekta. Sa špila nisam mogao utažiti svoju želju za orijentalizmom. Fabrike i elektrane su se nizale jedna za drugom na obalama. Naučio sam da daleko nije jednako egzotičnom.

Guilin

"Izgubio sam se u poljima pirinča i došao do reke"

"Pravo putovanje otkrića ne sastoji se u traženju novih pejzaža, već u gledanju novim očima." Marcel Prust

Iz Vuhana se sjećam staklene tegle sa zmijom na pijaci i dječaka koji me pozvao na tanjir pirinča u svoju kuću. U Guilin sam putovao noću.

Po dolasku sam to potvrdio nema ništa tako prijeteće kao nepoznati grad u mraku. Kada je svanulo otkrio sam mjesto vrlo slično prethodnim.

Guilin

"Ne postoji ništa tako prijeteće kao nepoznati grad u mraku"

Trebalo je ići dalje, u Yangshuo. Tamo sam pronašao planine koje se pojavljuju na kineskim slikama.

Nakon dana lutanja, večerao sam na nečemu što je ličilo na festival i upoznao lokalnog dječaka. Boli me što se ne sjećam njegovog imena. Bio je fin, radoznao. Govorio je engleski i želio je vježbati jezik.

Sljedećeg jutra Ostavio mi je bicikl i odveo me na vjenčanje. Mlada i mladoženja su me dočekali sa osmjesima.

Bilo je banket na farmi okruženoj poljima. Posuđe je slijedilo jedno za drugim na dugačkom drvenom stolu. Sjedili smo na podu. Pili smo čaj i pirinčano piće.

Moj prijatelj je bio profesor u školi. Jednog popodneva sam otišao tamo s njim. Dok je on kartao sa svojim drugovima, ja sam izašao u šetnju. Izgubio sam se u poljima pirinča i došao do rijeke.

Bila je žena koja je prala, i most bez ograde koji je crtao polumjesec. Jedan dječak je prešao preko nje, stao i rekao nešto ženi. Znao sam da taj trenutak neće biti izbrisan.

“Putovanje je putnik. Ono što vidimo nije ono što vidimo, već ono što jesmo”. Fernando Pesso

Guilin

Rijeka dok prolazi kroz planine Guilin