Kampiranje visi s neba: vrhunska avantura

Spavanje iznad neba Velike Britanije

Spavajte pod zvijezdama… na visini od 100 metara. visi sa litice . Sa džinovskog drveta. Od nebodera. Ili fudbalski teren! Lokacije na kojima možete biti ekstremni spavač - "ekstremni spavač" - su brojne, a postoji neko ko je na putu da ih sve isproba: Phoebe Smith .

“Sve je počelo 2006. godine, kada sam bio u Australiji. Prijatelj nam je predložio da odemo na izlet u Outback i spavali smo u vrećama za spavanje (u ovom slučaju u rasklopivim grmskim krevetima)”, počinje Smith za Traveler.es. “Nikada ranije nisam bio zainteresovan za kampovanje, ali kao što je to često slučaj kada putujemo, odlučio sam izađi iz moje zone komfora i probaj."

Dobrodošlica nije bila baš topla: kampovanje je počelo popisom vodiča sve stvari koje bi je mogle ubiti od spavanja , ali onda se dogodilo nešto magično: „Vidio sam kako sunce zalazi, vidio sam kako gomila odlazi, a onda sam sa strahopoštovanjem gledao kako zvijezde izlaze i kako se divlji svijet približava. Kasnije ujutru Ležao sam u krevetu i gledao izlazak sunca, koji se činilo da se dešava samo zbog mene ".

„Toliko mi se svidelo, toliko da sam tada sebi dao obećanje: da ću, kada se vratim kući u Britaniju, postati avanturista u svojoj zemlji istražujući krajolike oko sebe i naše lokalne divljine, kao i njihovu istoriju i legende“, nastavlja putnik.

Phoebe Smith visi u šatoru

'Ekstremno spavanje' privukao je Smitha

Kao što, kako Smith objašnjava, Imao sam malo vremena i malo novca , odlučio je da je najjednostavnije kampirati na divljem mjestu, daleko od tipičnih kampova: "Samo smo ja i moj šator nekoliko noći krenuli u divljinu", prisjeća se. Spavao je u pećinama, na planinskim vrhovima, usred olupine aviona iz Drugog svetskog rata …Nije mu bilo stalo toliko do mjesta koliko da živi iskustvo i uči o njemu.

Do tada, imajte na umu, ona je još uvijek podizala svoj šator iznad zemlje, što je granica koju je premašila 2016. godine. Tako je, zahvaljujući svom radu kao putopisni novinar, pozvana da spavati u visećem šatoru . Ova tema joj se toliko dopala da naredne godine nije oklevala kada je bila pozvana da se pridruži izazovu solidarnosti za World Land Trust, koji štiti britanske zemlje.

sastoji se od provesti noć obješen na rubu portala , svojevrsni šator koji koriste penjači kada moraju da spavaju viseći sa planine na mestima gde nema poda, samo zid. Odabrana enklava bila je unutrašnja tropska šuma Velike Britanije: projekat Eden, u Cornwallu.

Nakon što je iskusio taj izazov, Smith je ostao želeći više, pa je pohađao trodnevni, dvovečernji kurs u Maroku kako bi naučio kako se sigurno penjati i spuštati po užadima kako bi se pripremio za svoju sljedeću avanturu: a Extreme Sleep Out - prevedeno kao "ekstremno kampovanje na otvorenom" - gdje su ona i dva prijatelja koje je stekla na događaju u Cornwallu, John i Ollie, proveli deset uzastopnih noći suspendirani sa deset kultnih lokacija u Velikoj Britaniji kako bi prikupili novac za dom mladih beskućnika.

Ekstremno kampovanje u klancu Avon u Bristolu

Prvo veče je ono koje se najradije seća svog života kao ekstremnog spavača: „Visili smo sa morskih litica u Strathy Pointu u Škotskoj. Bila je noć uoči letnjeg solsticija, pa je bilo vedro do oko ponoći. Imali smo kišu, duge, sunce, pravi miks. U međuvremenu, foke su se brčkale u valovima ispod nas, a morske ptice su se vile iznad. Taj dan označio je početak jedne od najboljih avantura u mom životu prisjeća se Smith.

Međutim, tokom istog izazova, doživio je i najveći trenutak svoje karijere u visinama: „Bio sam okačen iznad Gaping Gill-a, na visini od 98 metara , iznad jorkširskog pećinskog sistema i najvišeg vodopada u zemlji sa jednim padom, gledajući dole u ponor“, kaže nam. Iza nje se popeo u Tentsile u kojem je spavao (ukrštanje portalne platforme za penjač i viseće mreže) njegov partner John.

„Konačno, kada se Ollie popeo unutra, cijela konstrukcija je odjednom pala nekoliko centimetara. Ozbiljno to Mislio sam da će se tu sve završiti, da ćemo pustiti. Očigledno se to nije dogodilo tako, – jedan od konopaca koje smo koristili kao pojačanje je olabavio – ali sam nekoliko sekundi imao srce u ustima”. Čini se da se plašenje isplatilo: dobili su više od 20.000 funti - oko 22.500 eura - za te mlade ljude.

Nakon toga, zadovoljstvo prenoćišta na otvorenom postalo je "ovisnost", po riječima Smitha, koji od tada ne prestaje da živi u sličnim avanturama i koji se raduje što će krenuti na svoje sljedeće putovanje u Finsku, gdje spavaće na vrhu medvjeđe pećine kako bi fotografirao njene stanovnike. Nakon toga planira da se prihvati još jednog humanitarnog izazova, takođe na deset noći. U ovom slučaju, on će zajedno sa svojim prijateljem Džonom proputovati skoro 500 kilometara kajakom, spavajući tamo gde im teren dozvoljava, kako bi prikupio novac za Air Ambulance, gde njegov partner radi kao lekar.

portale na Strathy Pointu

U Strathy Pointu, Smith je doživio noć koju se rado sjeća

Božić će proći obilazeći Britaniju pješice sa svojim kolegom Dwayne Fieldsom i, opet, spava gdje god ga put odvede. Cilj je, ovoga puta, prikupiti sredstva za putovanje na Antarktik i pratiti rutu koju bi potom mogli završiti sa grupom mladih u nepovoljnom položaju 2021.

Možda će to i promijeniti njihove živote, kao što se dogodilo Smithu, postajući ekstremni spavači. „Bez mojih 'ekstremnih snova', nikada ne bih naučio toliko o životnoj sredini i prirodnom svetu kao što sam naučio, napisao svoje knjige i inspirisao druge da izađu i spavaju u divljini. i iznad svega, Nikada ne bih imao poverenja u sebe da se potrudim da radim stvari za koje mi ljudi kažu da ne treba da radim”, analizira avanturista.

“Od početka sam morao da se borim sa ljudima koji su mi govorili da ne treba da radim to što radim jer Ja sam žena , ili zato što nisam došla iz 'prave' pozadine, ali kako sam radila stvari za koje su mi ljudi govorili da ne mogu, moje samopouzdanje je raslo", prisjeća se ona. “ Svoje budne hitove dugujem svojim avanturama u snu ”.

Jesu li vas natjerali da poželite, i vas, da spavate u visinama? Ne treba vam puno: osnove su biti vješt s konopcima („na kraju krajeva, oni su vitalni“, kaže Smith) i ne plašiti se visine. „Ali da budem iskren, sve se to može postići kroz praksu i izlaganje ovakvim uslovima. Potrebni su odlučnost i strast da uradite ono u šta verujete. “, kulminira.