Istanbul: gdje sve počinje i ne završava se

Istanbul 1

Pogled na grad sa Sulejmanove džamije

"Da je svijet jedna država, Istanbul bi bio njen glavni grad." Bez obzira na to koliko objašnjenja neko pročita o značenju ove Napoleonove fraze, postoji samo jedan način da se ona u potpunosti shvati: razmislite o njoj, izgubite se u njegovoj neizmjernosti i osjetite vrtoglavicu da ste usred vrtloga godina istorije pomiješane s nemirnim umovima čija je najveća želja da nastavi pisati sve više i više stranica.

Umovi svih boja, sa milionima ideja, koji bi se u bilo kom drugom delu sveta verovatno sudarili i uništili jedni druge. Ali ne ovdje, ne u onom što je bio glavni grad tri carstva, ne u gradu gde se Evropa i Azija rukuju.

U Istanbulu se veliča raznolikost, a džamije, crkve i sinagoge uzdižu se nekoliko metara u istoj ulici. Ljudi jedu na uličnim štandovima i večeraju na krovovima koji gledaju na Bosfor, slušaju baglame u čajdžinicama i plešu elektroniku u noćnim klubovima. I na ulicama miriše na začine, kestene i kukuruz, ali poslednja senzacija koja ostaje u telu kada se kroči gradom je želja da raste sve više.

Stigli smo u turski grad ostavljajući zalazak sunca, prelazeći crveno nebo koje je postepeno blijedilo sve dok noćna tama nije preplavila sve. Kroz prozor aviona mogla se vidjeti slika podijeljena na pola: more van, a Istanbul dalje. Spremni ili ne, lekcija u prestonici sveta je počela i nismo mogli ništa da propustimo.

Istanbul 1

Pogled na grad sa Sulejmanove džamije

DAN 1. BEYOGLU: TURSKI REMIX

Obilazak počinjemo na amblematičnom trgu Taksim i šetamo glavnom arterijom četvrti Beyoglu, Avenijom Istiklal. , ili ulica koja nikad ne spava. Ulazili smo i izlazili iz gužve i uličnih štandova simits (tipičan kruh sa sjemenkama), kesteni i klasje.

Odjednom, boje izloga privlače našu pažnju i naš vodič se nasmiješi dok otvara vrata Hacı Bekira, poslastičarnica koja datira ni manje ni više od 1777. Prvo mjesto na koje smo ušli, prvo mjesto gdje smo otkrili famoznu tursku ljubaznost o kojoj svi pričaju kada posjećuju zemlju (tako je bilo od prvog do posljednjeg dana).

Službenik nam nudi tanjir sa poslasticama tzv lokum , mekane bombone slične žele zrnima sa komadićima sušenog voća i svih zamislivih ukusa: pistacija, mente, limuna, pa čak i sa notama ružičaste. Zatim ulazimo u Avrupa Pasaji, gdje su tone starih knjiga i časopisa nagomilane na policama, stolovima i stolicama prodavnica, a osjećaj je kao da putujemo u prošlost.

Istanbul 4

Jedan od najuglednijih stanovnika Istanbula gleda nas sa licem "ovo je moja teritorija"

Izašli smo iz tog vremena i krenuli na ulicu Çukur Cuma, u kvartu Galatasaray, gdje koegzistiraju prodavci antikviteta sa prodavnicama dizajna i rasvjete. Sunce zalazi u naselju Karaköy, terase kafića počinju da se pune, mačka brzo prelazi i provlači se kroz rupu u zidu sa grafitima Fride Kahlo.

Mačke su, zajedno s ribarima koji zauzimaju mostove koji prelaze Zlatni rog i kormoranima koji rone da uzmu svoj ulov, neprikosnoveni vlasnici grada. Vidjeli su kako mijenja ime i vladu, ali duboko u sebi znaju da će uvijek biti njihov.

Penjemo se na krov hotela Adahan i Istanbul, koji ne prestaje da nas iznenađuje otkako smo stigli, počasti nas, drugi dan zaredom, filmskim zalaskom sunca. Nebo postepeno postaje crveno, ustupajući mjesto ružičastom i ljubičastom sve dok se ne sakrije na horizontu iza kupole Santa Sofije. I tek tada prestajemo zadržavati dah.

istanbulske razglednice

Detalj razglednica u antikvarnici u ulici Çukur Cuma

DAN 2. BALAT: NOVO BUDUĆE MJESTO

Nakon prelaska Zlatnog roga i posjeta Sulejmanijeva džamija krenuli smo prema njemu Naselje Balat. Frenetični grad kroz koji smo upravo prošli pretvara se u tiho malo selo šarenih kuća čim kročimo na vodina ulica.

Metin, vlasnik Odjela za kafu, objašnjava da kada je prije tri godine pronašao ovo mjesto, kafića koje danas vidimo u prizemlju oko njega, sa drvenim stolicama i stolovima, domaćim kolačima i promišljenim ukrasima, nije bilo.

Pridružile su im se prodavnice starinske odeće, antikvarnice i aukcijske kuće. Svi pričaju o Balatu i svi žele da žive u Balatu, a mnogi čak žele da rade u Balatu, jer postoje i coworking lokacije, kao što je Olmadik Projeler.

Popodnevni plan je jedna od onih stvari za koje kažu da morate uraditi jednom u životu: navigirati Bosfor. S jedne strane azijski dio grada, s druge evropski, a u sredini ništa – ili sve –.

istanbul sprejevi

Boja preplavljuje svaki kutak turske prijestolnice pretvarajući ulice u udobne hodnike kao da je dom na otvorenom

DAN 3. SULTANAHMET: ŽIVA ISTORIJA

Vrijeme je za rano ustajanje, a u Sultanahmetu nas čekaju mnoga blaga spremna da budu otkrivena. Na Hipodromskom trgu se neometano vide Plava džamija i Aja Sofija, jedna ispred druge, ali ne znamo gdje da gledamo, a jedva smo popili prvu ovodnevnu kafu. Istorija grada i čovječanstva se odvija svakim korakom koji napravimo unutar Aja Sofije.

I gledajući gore, sve se uklapa. Mješavina kultura koju ovih dana viđamo na ulicama dostiže svoj zenit. Dva medaljona sa arapskom kaligrafijom mole Alaha i Muhameda i pored slike Isusa Krista u naručju Djevice Marije.

istanbulska aja sofija

Aja Sofija, arhitektonski dragulj na kojem se susreću Istok i Zapad

Stotinjak metara od bazilike nalazimo Tank , skladište izgrađeno za vrijeme Justinijanove vladavine koje još jednom igra na kontrastu koji dominira gradom: mir i tama dole naspram vreve i svetlosti napolju.

Pridružujemo se igrici za grand bazaar i bez razmišljanja ulazimo u ovo lavirint ulica gdje je, dok idemo, svaki ugao poznatiji od prethodnog. Posuđe, lampe, nakit, svila, ćilimi... Kada smo konačno našli izlaz, odlučili smo da posetimo Spice Bazaar da zaokružimo dan.

Istanbul Grand Bazaar

Jedna od tezgi na Velikom bazaru

DAN 4. BEBEK I NIŞANTAŞI: MODERNI ŽIVOT

Vozimo se obalom Bosfora do naselja baby , jedna od najmodernijih u gradu, gdje je u planu posjeta brojnim draguljarnicama (kao što je Kismet by Milka), slatkišima (kao što je Hersey Asktan) ili odjećom (poput Zaljubljenog kašmira ili Ponoćnog ekspresa). Noću restorani i kafići postaju mjesta gdje Istanbulci vole vidjeti i biti viđeni.

Povratak u auto, nastavljamo u pravcu još jedan od najšik kvartova, Nisantasi , pun luksuzni butici domaćih i međunarodnih firmi. Garden of Must, jedan od najpopularnijih restorana u ovoj oblasti, savršen je za punjenje baterija. Tamo se okupljaju poznata i nepoznata lica iz svijeta mode, umjetnosti i zabave.

Ništa više tursko za završetak putovanja od kupanja u a hammam i večera u restoranu Safran, koji se nalazi na poslednjem spratu hotela InterContinental, gde prestonica sveta, beskonačna, kosmopolitska i živahna, ponovo odaje počast svojoj dobroti i daje nam poslednji zalazak sunca nad svojom fascinantnom i misterioznom beskonačnošću.

Istanbul InterContinental

Najviši sprat hotela InterContinental, jedan od najboljih panoramskih pogleda na Istanbul

KAKO DOĆI

** Turkey Airlines **

Ima direktne letove tokom cele godine iz Madrida, Barselone, Bilbaa, Malage i Valensije.

**Turski turizam**

Sve što trebate znati o zemlji prije ukrcaja.

GDJE SPAVATI

** InterContinental Istanbul ;** od €100

Udaljen od trga Taksim, ovaj hotel postaje savršen operativni centar za dublje upoznavanje turskog grada. Na njegovom poslednjem spratu je City Lights Restaurant & Bar, sa jednim od najboljih pogleda na Istanbul.

** Soho House ;** od €180

Do sada najambiciozniji projekat londonske grupe nalazi se u Palazzo Corpi iz 19. veka i ima luksuzni spa centar, teretanu sa bokserskim ringom, berbernicu, noćni klub, pa čak i bioskop.

** Çırağan Palace Kempinski ;** od €200

Osmanska carska palata u kojoj možete doživjeti osjećaj plutanja usred Bosfora. Neophodno je probati vrhunsku kuhinju njegovih elegantnih restorana Laledan i Tugra.

** Fairmont Quasar Istanbul ;** od €150

Kultura i glamur miješaju se u ovom potpuno novom restoranu s pet zvjezdica, a meni u njegovom restoranu Aila je ukusno putovanje kroz tursku kulinarsku istoriju.

istanbulske pasažne knjige

Jedan od uglova odlomka knjiga

GDJE JESTI I PITI

** 360 Istanbul Beyoğlu **

Pored impresivnog panoramskog pogleda na Istanbul, ponudu upotpunjuju i njegova kreativna kuhinja s naglaskom na lokalne recepte i klub u kojem zabava traje do zore.

Ulica Nevizade

Protežeći se paralelno sa užurbanom Avenijom İstiklal, Nevizade je ulica oivičena meyhanes (turskim tavernama) koja oživljava svakog dana u zalasku sunca. Ne odlazite a da ne probate meze (tapas) i tradicionalno piće na bazi anisa, rakı.

Hazzopulo Pasaji

Nepoznato većini turista i veoma popularno među Istanbulcima da piju čaj, puše sišu ili igraju bekgammon. Jednom kroz uski hodnik prepun prodavnica nakita i suvenira, nalazimo ovaj šarmantni tajni vrt.

** Cicek Pasaji **

U zgradi iz 19. stoljeća u stilu art nouveau smještena je ova živahna galerija nazvana Pasaje de las Flores zbog brojnih trgovina koje su je nekada naseljavale, a sada ih zamjenjuju elegantni barovi i restorani.

Balik Pazari

Pasaje de las Flores vodi do Riblje pijace (Balik Pazari) gde pored slikovitih mesta za degustaciju sveže ulovljene ribe nalazimo i prodavnice začina, konzervi, slatkiša i suvenira.

**Meze by Lemon Tree**

Nasuprot historijskog hotela Pera Palace nalazi se ovo mjesto, savršeno za uživanje u degustaciji tipičnih turskih tapasa.

**Datli Maya**

Pod motom 'slow food served fast', tradicionalni anatolski recepti pripremaju se u peći na drva ovog mjesta, koristeći uglavnom organske i poštene sastojke. Vrijedi svratiti da pojedete jedno od njihovih vegetarijanskih jela ili okusite njihove ukusne turske pice.

** Karabatak **

Ovo mjesto je dobilo ime po ptici karabatak (kormoran), koja leti i roni duž Bosfora u potrazi za ribom.To je napuštena metalna radionica preuređena u prvi kafić koji je otvoren u naselju Karaköy, gdje se danas nalazi Istanbul. movida' je koncentrisan.

Istanbul 360

Impresivan pogled na 360 Istanbul

GDJE KUPITI

Jennifer's Hamam

Peškire, prekrivače i stolnjake koje nalazimo u Dženiferinom izložbenom salonu iu njene dve radnje u Arasta Bazaru rade turski zanatlije na starim razbojima i od prirodnih materijala.

**Tulu Textiles**

Izložbeni prostor Elizabeth Hewitt dom je zemlje čuda u kojoj se možete izgubiti među šarenim tepisima i mnoštvom ukrasnih elemenata.

** Sevan Bıçakçi **

Ovaj zlatar svojim rukama izrađuje autentična umjetnička djela koja su čak izlagana u muzejima i galerijama. Njegovo prstenje, u kojem reproducira mjesta poput Aja Sofije, svjetski je poznato.

**Zaljubljeni kašmir**

Kreacije Esra Bezek izrađene su od najfinije mongolske kašmirske pređe u kombinaciji s vunom, pamukom i izvrsnom svilom.

** Luna Park **

Kozmetika, torbe, kućni ukrasi, odjeća, knjige i neki prehrambeni proizvodi poput meda i ulja zauzimaju police ove trgovine koja se nalazi u srcu Galate, gdje nalazimo kreacije više od 200 turskih dizajnera.

** fei **

Kada je Fatoş Yalın odlučio otvoriti ovaj butik, zamislio ga je kao veliku garderobu u kojoj koegzistiraju njegove vlastite kreacije i vintage komadi. Kožne torbe, svilene i pamučne košulje, knjige, keramika i brojni ukrasni predmeti.

**Kovčeg zanata**

Ovaj prostor, na poslednjem spratu hotela Adahan, dizajniran je da podrži lokalne zanatlije. Mala i udobna soba u kojoj možete popiti čaj i kupiti unikatne komade. Barrier Studio barrier.com U radionici Koray Kırca nalazimo najtransgresivnije rasvjete u kojima se spajaju prošlost i budućnost.

** Çicek leri **

Knjige i kora drveta pretvorene u satove, sapune, lampe, okvire za fotografije i bezbroj ukrasnih komada napravljenih od prirodnih materijala.

** 3. Kultura **

Zeynep Lale i Emre su dva brata koji su osnovali vlastiti brend kako bi proslavili raznolikost svjetskih kultura. Unikatni namještaj, fotografije, dodaci i pokloni pod sloganom 'Inspirisani svijetom, stvoreni u Istanbulu'.

URADITI

Travel Delights

Ako želite da uživate u Istanbulu kao lokalac, kontaktirajte Iskendera i Lolu, Turčina i Špankinju koji će vaše putovanje učiniti nezaboravnim.

Krstarenje Bosforom

Brod koji plovi vodama koje razdvajaju evropski od azijskog kontinenta učinit će da osjetite čari ovog mjesta gdje Istok i Zapad idu ruku pod ruku. Kompanije poput Den Den Yachts nude privatne ture u kojima možete otkriti čuda ove raskrsnice.

tursko kupatilo

Uživanje u autentičnom turskom hamamu – raštrkanom po ulicama grada – dar je za tijelo i um koji će vas potpuno obnoviti. Jedan od najpopularnijih je Aga Hamami, u Taksimu.

FAVORITI SEDE DOMANIÇ, DIREKTORKE VOGU TURSKA

Šta Istanbul čini tako posebnim?

Jedinstvena istorija i retka mešavina kultura. Ovo stalno kretanje daje gradu njegovu dinamičnu i živahnu dušu.

Šta mislite o kulturnom pejzažu? Umjetnička scena je dosta napredovala u posljednjih deset godina: osnovani su novi privatni muzeji, Istanbulsko bijenale je postalo cijenjena manifestacija i, što je najvažnije, domaći umjetnici poput Taner Ceylan, Cevdet Erek i Halil Altındere, Oni su stekli međunarodni ugled.

Koji su vaši omiljeni restorani?

Karaköy Lokantasi i Mikla, oboje u oblasti Beyoglu, na vrhu su moje liste.

Otkrili ste nekog mladog modnog dizajnera?

Misela i Mehry Mu za dodatke i House of DIV ili Klotho za nakit.

***** Ovaj izvještaj je objavljen u **broju 113 Condé Nast Traveler Magazina (januar)**. Pretplatite se na štampano izdanje (11 štampanih izdanja i digitalna verzija za 24,75 €, pozivom na 902 53 55 57 ili sa naše veb stranice) i uživajte u besplatnom pristupu digitalnoj verziji Condé Nast Traveler-a za iPad. Oktobarsko izdanje Condé Nast Traveler-a dostupno je u svojoj digitalnoj verziji za uživanje na željenom uređaju.