Malavi: kraljica Afrike

slonovi

Slonovi u Liwondeu

KAO MOLITVA, MALAVI ME ZOVE

Prvi kontakt čim sletite Lilongwe, glavni grad zemlje. Kolonijalni i afrički stil **Heuglin's Lodge**, jednostavnog i opuštenog hotela, pomaže da se prožme malavijska aroma.

Bilo je mnogo priča koje su nam ispričane, mnogo je pročitano, ali malo iskustva iz prve ruke, od tada Malavi ostaje velika nepoznanica izvan Afrike.

Dok to svi znamo iz tračeva štampe i tabloida Madonna održava bliske odnose sa zemljom i njenim narodom, pošto je ovde usvojio svoju decu i osnovao dečiju bolnicu, pored toga što je bio uključen u brojne inicijative, jedva da znamo ništa o prekrasni uglovi koji okružuju jezero Malawi ili njegove impresivne prirodne parkove, koji su još uvijek neiskorišteni.

Neodoljivi bazen u Heuglin's Lodgeu

Afrikanci mole mantru u kojoj ovom malom dragulju daju nadimak Toplo srce Afrike I ni najmanje ne pretjeruju. Iako u Malaviju nema mora i stoga se ne može nazvati prelijepim otokom, dopuštamo sebi dozvolu jer ova mala država, u kojoj se gotovo sve vrti oko tzv. Jezero zvijezda (u kojoj se nalaze i ostrva), ima mnoga druga blaga: gostoprimstvo lokalnog stanovništva, njihov osmeh i njihov odnos poštovanja prema prirodnim elementima svoj nadimak čine svojom najvećom zastavom.

Upuštamo se u avanturu koja će trajati dvadeset pet dana i koju naše mrežnice nikada neće moći zaboraviti. Stigavši u glavni grad, Lilongve, ostali smo Heuglin's Lodge, prekrasna građevina iz 30-ih godina savršena za putnika koji sleti spreman da započne svoje putovanje ili za one koji ovdje kulminiraju i traže nekoliko posljednjih trenutaka mira.

Vrt i bazen su dodatna vrijednost u ovoj maloj urbanoj oazi koja ima šest veoma prostranih soba i opremljenih svime što je potrebno za gosta. Zajednički prostori su uređeni Afrički i kolonijalni namiguje , koji pomaže da se upije lukava aroma zemlje... i njeni okusi, jer agape se ponavljaju. Ali idemo polako, pred nama je još dug put.

Sobe Heuglin's Lodge, uvijek prožete svjetlošću tropskih krajeva

ZRAK SVJETLOSTI, SVJETLOST DRŽAVE

U rift valley , ambijent u kojem je Homo sapiens započeo svoju veliku avanturu oko svijeta, svaki kutak je sagledan s osjećajem da tu je čovečanstvo zapečatilo svoju sudbinu.

U šest ujutro smo ustali nestrpljivi pokupite naš 4x4 u Land & Safaris , kompanija za iznajmljivanje automobila sa ili bez vozača koja ima veliko iskustvo u safariju. Ubrzo nakon toga krenuli smo na sjever do našeg prvog odredišta u Velikom jezeru Malawi, region Chintheche.

na putu, afrička savana, baobabi i bagremi su formirali pejzaž sve dok nas neke planine pune četinara nisu dovele u sumnju da li smo u Africi ili Kanadi.

polako, ta skoro alpska šuma postala je tropskija na visini Mzuzua , veliki glavni grad sjevernog regiona zemlje. Iznenadilo nas je dobro stanje puteva, gdje nas je uvijek pratio defile ljudi koji su prevozili hranu ili vodu, pješice ili biciklima.

malawi

Na koje vas sveto televizijsko drvo podsjeća ovo na plaži Chinteche?

Chintheche je bio vrlo blizak i veliki protagonista našeg putovanja, Jezero Malavi nas je čekalo. Ovdje su svake godine svjedoci festivala Jezero zvijezda , čiji poster okuplja desetine međunarodnih umjetnika.

Naš dom je bio **Chintheche Inn, državni hotel na plaži, okružen zelenilom.** Ovdje smo uživali u zdravoj dozi svježe ribe (chambo) i tipičnoj nsima, pasti na bazi kukuruza. Odavde smo obišli grad i njegovu pijacu, upoznali se jedna od najvažnijih ribarskih luka na jezeru, u zalivu Nkhata , a mi uživamo u čaroliji uz koju žene plešu i pjevaju ljekovite pjesme na zalasku sunca.

U hotelskim baštama zaposleni su odgovorni za uzgoj voćaka i ostali za pošumljavanje , glavni ekološki problem u Malaviju. Naši dani u Chinthecheu su se bližili kraju, ali ovo je bilo samo predjelo, pa smo prešli brojne rijeke koje su se izlivale u veliko jezero sve dok nismo stigli do sljedećeg odredišta: rezervat divljih životinja Nkhotakota.

Tradicionalni plesovi iz regije Chinteche u podnožju jezera Malawi

TAJNI VRT, SIJESTA U RAJU

Tongole Wilderness Lodge Uvijek se ušunja na liste najboljih kabinskih hotela na svijetu. Proverili smo na licu mesta i saznali šta je to stopiti sa prirodom. Ali, zaista.

Ovaj autentični prirodni spektakl, oličenje održivog i estetskog dizajna, nalazi se okrenut prema rijeci Bua, koja prolazi kroz cijeli rezervat Nkhotakota , sa strukturom kreiranom od drveta na tradicionalan način, ali sa daškom modernosti koja dolazi iz kote krova, veoma izraženog, na velikoj visini.

Stražnji ulaz se otvara u ogroman prostor s pogledom na bujne šume i rijeku , idealno mjesto za vidjeti ptice koje dolaze piti ili pecati u zoru i sumrak.

Pored svog bazena, okruženog bujnom vegetacijom, i odlične kuhinje uz veliki izbor južnoafričkih vina, dragulj u kruni je gledište gornjeg područja, do kojeg se dolazi spiralnim stepenicama i čeka radoznale sa impresivnim pogledom.

Terasa apartmana Tongole

Mirno i opuštajuće vožnja kanuom po rijeci , sa zracima zalaska sunca koji se filtriraju kroz šikaru, prozirne vode stvaraju zasljepljujuće efekte sa svjetlom , tišina koju prekida samo divlja priroda, brzaci, grickalice na obalama, pješački safari do vrha planina sa koje možete posmatrati jezero Malawi i šume miombo neke su od aktivnosti koje nudi Tongole, što, inače, znači 'odmor'.

Nažalost, morali smo krenuti na jug, ali ubrzo smo otkrili da nas čeka još jedan kutak raja. Samo par sati nas je dijelilo od Nacionalni park Lake Malawi , koji je UNESCO proglasio mjestom svjetske baštine zbog svog važnog biodiverziteta. Za ovo smo stigli našim džipom do Monkey Bay (koji ima i aerodrom) i odatle nas je, dvadesetak minuta dalje, čekao Pumulani.

Kuhinja u Tongole Wilderness Lodgeu

KAO PREDIVNO OTOKO... BEZ MORA

Cape Maclear je najturističkiji grad u Malaviju , a ujedno i najzabavniji kada propustite popiti pivo i šetati među lokalnim stanovništvom nakon što ste oplovili veliko jezero u tipičnom dauu.

The Jezero Malawi ili Nyasa to je najjužnije od velikih jezera Velike Rift doline. Sa 560 km od sjevera prema jugu, maksimalnom širinom od 75 i dubinom do 706 metara, To je najveće tropsko jezero na svijetu. Kada ga je David Livingstone ugledao, krstio ga je poslije Jezero zvijezda odrazom sunca u njegovim kristalnim vodama.

Evo **Pumulani Luxury Beach Lodge**, u vlasništvu Robina Popea Safarisa, koji nas je oduševio. Smješten u najpopularnijoj turističkoj destinaciji Malavija, Cape Maclear, njegov dizajn je otvoren, čist i sa određenim ugođajem surferske vile na pacifičkom ostrvu. Na svojoj privatnoj plaži je privezan dou, mala drvena jedrilica, tipična za Arape moreplovce Indijskog okeana , u kojem smo uživali u jednom od najspektakularnijih zalazaka sunca u našim životima.

Uveče, razgovara oko vatre sa drugim putnicima učinili su da naša želja da istražimo fascinantnu Afriku još više raste dok smo uživali u gastronomskim darovima koje nam je darovao Garth, kuhar i menadžer Pumulanija. Zapravo, cijeli Pumulani tim učinio je da se osjećamo kao kod kuće , a veliki dio naše ljubavi ponijela je Loyce, jedna od konobarica, koja vodi malu zanatsku radnju na ulazu u hotel i čiji prihod ide za pomoć djeci bez porodice.

Cape Maclear je tipičan primorski gradić koji živi od ribolova i turizma, a ovdje ostajemo u Thumbi View Lodge , jednostavan i veoma ugodan objekat sa bazenom prema jezeru i starinskim zrakom koji obično ugošćuje mnoge umjetnike festivala Jezero zvijezda. Prošetajte njegovim živopisnim ulicama, popij pivo u Funky Fish-u, uživaj u libanonskoj hrani u Hiccupsu ili malo pice u Gekou Bio je to najbolji plan u mjestu sa najšarmantnijim, najpoštovanijim i najveselijim ljudima koje smo ikada sreli.

malawi

Viseće mreže na obali jezera Malawi

VIDJEĆETE, ŽIVOT U SAVANI

Krećući se na jug, ostavljamo jezero iza sebe kako bismo došli do Nacionalni park Liwonde prateći rijeku čije se vode slijevaju u mitski Zambezi.

Ovaj rezervat divljih životinja jedan je od najvažnijih u Malaviju i predstavlja sve što očekujete od dobrog safarija. Po dolasku nas je dočekao David, naš nerazdvojni vodič, koji nas je dovezao čamcem Mvuu Lodge , iz Central African Wilderness Safaris, još jedne od glavnih kompanija na kontinentu.

Prvi udar bio je samo nekoliko minuta od čamca. David je znao da se kilometar uzvodno nešto dešava: između nilskih konja i bezbrojnih ptica koje su nadlijetale nas, odjednom smo vidjeli ogromno krdo slonova koje prelazi krak rijeke. Tu smo ostali nekoliko minuta, šuteći, razmišljajući o njegovom prolasku kroz vode.

Prvoklasno osoblje koje je prepuno blizine i srdačnosti učinilo je da kao djeca uživamo u danima u Liwondeu, zahvaljujući i aktivnostima kao što su vožnje brodom po rijeci Shire , poput Bogarta i Hepburn u Afričkoj kraljici ili, veliko iznenađenje prije ponovnog upuštanja u avanturu, posjeta porodice nilskih konja koja je htjela da se oprosti od nas.

malawi

Nilski konji i ždralovi u rijeci Zambezi

OPERI SE PO MENE, VRIJEME ZA ČAJ

Glave pune nezaboravnih slika uputili smo se na jug, u posljednju etapu našeg putovanja. Prelazimo preko visoravni Shire, prolazimo Zomba pa Blantyre , bivši glavni grad Malavija i ekonomski epicentar zemlje, nazvan po Livingstonovom rodnom gradu u Škotskoj, do dostizanja Huntingdon House , koji je sagradio Maclean Kay sredinom 1930-ih u Satemwa, plantaža čaja i kafe koja je danas u funkciji i koju vodi porodica Kay.

Ultimativno povlačenje učinilo je da se osjećamo kao kod kuće zahvaljujući ljudima poput Tracy, ljupki menadžer, koji nam je ispričao koliko joj je uspjelo da napusti Evropu prije nekoliko decenija kada se, putujući Afrikom na motoru, zaljubila i odlučila da zauvijek ostane u Malaviju.

Jedan od najmagičnijih trenutaka putovanja došao je ovde, kada se agregat pokvario i kada smo proveli noć uz svijeće uz čašu vina i uživajući u tišini, kao Meryl Streep u Out of Africa.

Jedino što je nedostajalo je Robert Redford koji je izašao iz jednog od kombija za kafu i čaj i sjeo za naš stol. Ali ipak smo imali završni pečat putovanja: Mulanje.

Hundington House Colonial Drawing Room

SNAGA DOVIĐENJA, PTIČIJA OKO

Dolazimo do kraja putovanja zavirite u gvozdeno doba i, udaljavajući se od sveprisutnog jezera, popeti se na planine koje štite jedna od najvažnijih grupa pećinskih slika u Africi.

Malo južnije, sat i po od Huntingdon Housea, je Mulanje, grad poznat po najvišim planinama u Malaviju. Tamo angažujemo vodiča - to je lako učiniti sami, iako postoje kompanije koje to organizuju - i Penjali smo se i do dvije hiljade metara između livada, šuma, gudura i rijeka.

Srećom, pripremili smo se jer nije bilo nimalo lako, ali trud se isplatio zbog pogleda na ove planine, rijeke koje se spuštaju njihovim strmim padinama i zasluženo kupanje koje smo se okupali ispod predivnog vodopada.

Huntingdon House, posjeta tvornicama čaja i kafe, kontemplativna popodneva i uspon na planinu Mulanje bili su savršeni završni dodir za nezaboravno putovanje, generirajući drhtavo srce koje sada žudi za Malavijem.

I, već kao briljantan epilog senzacija koje su sposobne da prošire naša afrička iskustva, prije povratka u Lilongwe zaustavili smo se i sa velikim emocijama razmišljali pećinske slike Chongoni, u blizini grada Dezda.

Proglašeni za mjesto svjetske baštine, dali su konačni smisao našoj avanturi. Dok smo gubili iz vida Veliku Rift Valley, ona se ocrtavala u našim glavama u ritmu Madone ubrzani film o velikoj ljudskoj avanturi koja nas je odavde odvela na sve krajeve Zemlje.

***** _Ovaj izvještaj je objavljen u **broju 130 u Condé Nast Traveller Magazinu (jul-avgust)**. Pretplatite se na štampano izdanje (11 štampanih brojeva i digitalna verzija za 24,75 €, pozivom na 902 53 55 57 ili sa našeg sajta). Izdanje Condé Nast Traveler u julu i avgustu dostupno je u svojoj digitalnoj verziji za uživanje na željenom uređaju. _

malawi

Centar za umjetnost i kulturu Kungoni