Španjolka i šerpa uklanjaju tonu smeća sa Everesta - i vi im možete pomoći -

Cilj je očistiti Everest.

Cilj: očistiti Everest.

The Spanish Xiana Siccardi prvi put je otputovao u bazni kamp Everest 2017. tražeći lijek za stres svog života, prostor za razmišljanje usred haosa. “Bio sam uzbuđen kada sam vidio Everest, a vidio sam i druge planinare oko sebe plačući takođe . To je veoma poseban trenutak", kaže on.

Zaljubio se u Nepal, toliko da se više puta vraćao. Ali to je bio drugi put koji će sve promijeniti; pa je upitao šerpu Lakpa Nuru Sherpa da je vodi kroz planine koje je nastanjivala od svog rođenja. „Odveo me je Mere Peak , sa nadmorskom visinom od 6.476 metara. Tada sam otkrio bujnu ljepotu Himalaja: Lakpa i ja hodali smo danima u apsolutnoj samoći kroz džunglu i kroz šume bambusa i cvjetnih rododendrona strahujući da će se medvedi pojaviti. Takođe i po predmonsunskoj kiši, gradu i snijegu. Spavali smo u šerpskim kućama bez struje i grijanja. , ali gdje je uvijek bio tanjir variva koji je bio divan pod svjetlom svijeća, a mi smo imali sreće da stignemo do grada Lakpa, Khari Khola , oko 70 kilometara od Everesta, na dan kada su slavili veliki festival rođenja Bude. Bilo je to jedno od najboljih putovanja u mom životu", kaže Siccardi.

To putovanje čini srce knjige Šerpa. Druga priča o Himalajima (Ediciones del Viento, 2020), u kojoj obojica pripovijedaju o svojim avanturama u Nepalu i njihove razgovore oko tema kao što su porodica, prijateljstvo, masovni turizam, tradicija i ljubav sa kulturološki veoma različitih gledišta.

cover šerpe druga priča o himalajima

„Jedna od stvari koja me je najviše iznenadila kod Xiane je to što ona ima otvorenog uma . Mislim da su na Zapadu ljudi otvorenijeg uma i skloniji da budu prijateljski raspoloženi. Kada sam upoznao Xianu, i mene je to iznenadilo bio u stanju da izrazi sreću ili tugu i sve emocije koje prolaze kroz to, nešto što u našoj kulturi nismo navikli da radimo, jer obično ne izražavamo svoje emocije . Vidio sam i kod mnogih zapadnjaka da kada neko ima problem, uvijek je spreman pomoći“, objašnjava on za Putnik Nuru.

U Siccardijevom slučaju, to je bio dobrotu od naroda šerpa ono što ga je najviše pogodilo u iskustvu na Himalajima. "Vjerući u karmu, oni tradicionalno pokušavaju raskošno činiti dobro, oni mnogo razmišljaju o svojoj zajednici i koga imaju ispred sebe", potvrđuje on. "Drugi aspekt je poverenje: oni su sigurniji od nas i manje se boje da će biti povrijeđeni, jer ne dozvoljavaju tuzi da ih fiksira toliko i intenzivno kao što se to dešava nama, jer ponekad gorčina može pokvariti naš karakter. I ja sam učio od njih savladati određene strahove , a mi to objašnjavamo u našoj knjizi kroz epizodu u kojoj smo Lakpa i ja hodali šumom nekoliko dana i ja sam se uplašio da će se pojaviti medvjed, ali on nije."

OD PISANJA KNJIGE DO UKLANJANJA TONE OTPADA NA EVERESTU

Ljudi Šerpe su uvelike uključeni u turizam, zbog čega je 2020. godina za njih bila veoma teška godina. " U Nepalu nema javne pomoći , zbog čega postoje nevladine organizacije, pa čak i turističke agencije i restorani koji dijele hranu na ulicama Katmandua“, detaljnije Siccardi. „Iz tog razloga smo željeli da promoviraju uklanjanje tone smeća sa područja Everesta , ne samo za životnu sredinu, već, uglavnom, za stvaranje malo posla među nosačima koji bi morali da rade u turizmu i ne mogu da donesu ni novčić svojim kućama i porodicama”.

Lakpina majka kuva neke 'rezance' na vatri kod kuće

Da bi to postigli, Španci je u potpunosti namijenila dobit od knjige -koji je sada u drugom izdanju- zajednici Nuru, dok je sam izdavač također donirao dio prihoda. Ako prodaja poraste, povećat će se i iznos koji se može izdvojiti za ovo prijeko potrebno čišćenje.

"Da biste došli do vrha Everesta morate ponijeti mnoge stvari u nekoliko transfera, kao što su šatori, kompletna kuhinja ili boce s kisikom , koje šerpe lociraju u različite kampove u tri ili četiri putovanja. Istovremeno nastaju smeće i otpad. Stvar je u tome da kada dođete do vrha i siđete svi su jako umorni, pa samim tim sve postaje mnogo opasnije, a ima stvari koje su tu ostale jer prva stvar je spasiti svoj život . Mi šerpe se vraćamo u bazni kamp Everesta da pokupimo sve, ali ne možemo slobodno da se vratimo u kamp 4, u takozvanu 'zonu smrti', gde je većina smeća”, kaže Nuru.

Kako bi pokušao ublažiti posljedice uspona, Nuru objašnjava da se svake godine održava isključivo ekspedicija čišćenja kako bi se očistio Everest. Kampanja se također promovira Gotovina za smeće , koji svaki kilogram smeća srušenog sa planine mijenja za novac.

Lama se priprema za izvođenje ponude za uspon na Everest u baznom kampu

Naravno, to je zadatak koji ne može svako da uradi nosači su ti koji se obično posvete spuštanju otpada sa planine , u još jednom iskazivanju odgovornosti i velikodušnosti prema stranom turizmu. Zapravo, oni koji najbolje poznaju planinu -Nuru ju je već nekoliko puta krunisao-, iako nikada se ne pojavljuje na listi penjača na Everest... ili na fotografijama. "Mi šerpe pomažemo penjačima da stignu do vrhova. U mnogim prilikama oni sami snimaju ili fotografišu, pa se iz tog razloga ponekad ne pojavimo. Osim toga, sa vrha se morate brzo spustiti, jer nema vremena da uradiš mnoge stvari kada si gore“, pravda se Nepalac.

"U knjizi se jedan šerpa kojeg poznajem žali da su ponekad izrezane iz fotografija na vrhu. Rekao mi je malo tužno", objašnjava Siccardi. " Šerpe bi dale sve za život svog klijenta , i ne znam da li bismo i mi uradili isto. Na Lakpinoj poslednjoj ekspediciji na Everest, 2019. godine, na dan čuvene fotografije prenaseljenosti koja je obišla svet, Lakpa je bio tamo i video da je njegovom klijentu ponestalo kiseonika i dao mu svoje, kao i štitnike za naočare - planinu sljepilo je veoma opasno. Kao rezultat, klijent se vratio bezbedno, a Lakpa se sa te ekspedicije vratio teško bolestan , iskašljava krv i deset kilograma lakši".

Xiana i Lakpa u regiji Solukhumbu Everest

Siccardi i Nuru u Solukhumbu, regija Everest

NOVO PUTOVANJE NA HIMALAJE

U aprilu, Siccardi i Nuru će biti na Himalajima, ovaj put u pratnji drugih putnika koji žele detaljnije upoznati ovo područje. " Izgubićemo se u zemlji šerpa koji polaze iz Katmandua , obilazak Lukle - čvorišta ulaska u ekspedicije na Everest - i putovanje helikopterom do drevne prijestolnice naroda šerpa, Namche Bazaar. Nakon toga ćemo skrenuti s puta i posjetiti potpuno izgubljena sela šerpa i budističke hramove dok ne dođemo do Lakpine kuće, gdje ćemo upoznati njegovu porodicu i zajednicu. I To je divno, uzbudljivo i, bez sumnje, transformativno putovanje , koja odstupa od konvencionalnijih ruta i u kojoj ćemo podijeliti ostalu povijest Himalaja", kaže autor. Više o avanturi možete saznati na web stranici Povijesno društvo za putovanja i ekspedicije.