Veliki američki put, druga etapa: od Los Angelesa do Doline smrti

Zabriskie Point

Zabriskie Point, raj za fotografe

Za samo tri sata vožnje napustili smo autoputeve sa šest traka i neonska predgrađa L.A. i vozimo se dvosmjernim autoputem oivičenim starim drvenim stubovima. Na radiju se čuje religiozni rok i country. Iznenađeni smo peščanom olujom. Način je zbunjen sa celinom. Čekaj pustinju Doline smrti.

The dolina smrti to je jedna od najnegostoljubivijih divljina na Zemlji, prošarana gradovima duhova i ispunjena pričama o propalim pionirima i nestalim turistima. Njegovo ime je više informativno nego senzacionalno, što povećava interes posjete . Naravno, bitnici ovdje nisu prošli. Pokušaj stopirati preko njega je pucanje sebi u nogu. Sjenila jedva da ima, temperature su tipične za pustinju, a promet je oskudan.

Dolina smrti

Pustinja Doline smrti, sa svojim lunarnim izgledom, najsušnija je Kalifornija

Prelazimo pustinju i paradoksalno, stalna referenca na putokazima je more. Od 1.511 m Towne Pass do 55 m ispod nivoa mora Furnace Creek Ranč, jedina civilizovana tačka , zajedno sa Stove Wells Villageom, u nacionalnom parku veličine provincije La Coruña. Furnace Creek ima kamp za hipije i ribe; ranč sa sobama motelskog tipa uz koje je pridodat muzej, trgovina, pošta, golf teren (da, u pustinji), dva restorana i salon poput onog iz vestern filmova serije B; i, smješten na vrhu brda, najodabraniji hotel u parku.

Prenoćili smo na ranču, gdje ujutro upoznajem kojota . Srdačno se pozdravljamo i nastavljamo svojim putem. Čekaj Badwater , najniža tačka u Sjevernoj Americi, lunarni pejzaž slanih ravnica koji uranja 85,5 m ispod nivoa mora. Nekoliko kilometara odavde je ** Zabriskie Point, gdje je Michelangelo Antonioni snimao istoimeni film**. Sam ovaj krajolik je vrijedan putovanja u Dolinu smrti.

U podne nas iznenadi druga pješčana oluja koja sve zamagljuje. Radio ne hvata nijednu stanicu. Iako to nije bilo na našem početnom planu puta, možemo ostati zatvoreni na ranču slušajući urlanje kojota ili možemo otići Las Vegas : Nevada City se pojavljuje na mapi samo nešto više od dva sata.

The Badwater Salt Flats

Slana ploča Badwater je najniža tačka u Sjevernoj Americi

Nakon večeri kazina, neonskih svjetala i erzaca Frank Sinatra , sutradan svane vedro kao proljetno jutro i vraćamo se na asfalt. Na putu do Nacionalnog parka Sequoia stali smo u Ballarat , grad duhova tako davno bio dom rudara i kopača tokom zlatne groznice . Danas to izgleda kao okruženje za vestern u sumrak Sama Peckinpaha.

Ostaci onoga što je bio zatvor, mrtvačnica, par srušenih kuća, ram vrata i prodavnica pored kampa koji vodi dobri stari Rok Novak, koji svima koji žele da slušaju to govori zarđalo zeleni kamionet Dodge iz 1942. parkiran ispred njegovog posla napustili su Charles Manson i njegova 'porodica' tokom svog bijega iz the A. nakon divljačkih ubistava glumice Sharon Tate, koja je bila u osmom mjesecu trudnoće, i pet drugih ljudi **na osnovu apokalipse za koju je Manson vjerovao da je najavljena u pjesmi Helter Skelter grupe The Beatles**.

Ballarat grad duhova

Ovaj kombi napušten u gradu Ballarat, pripadao je Charlesu Mansonu i njegovoj 'porodici'

Na svom vrhuncu, Ballarat je nekada imao više od 500 stanovnika, tri hotela i sedam salona, ali kada su zlato i srebro prestali da se vade iz rudnika Ratcliff 1905. godine, njegov pad je počeo. Serija 'Easy Rider' snimljena je u Ballaratu u kojoj Peter Fonda odlučuje baciti sat na zemlju, zgaziti ga, osloboditi se svih stega i slobodno odletjeti niz autoput I-40.

Ovaj izvještaj je objavljen u 49. broju časopisa Condé Nast Traveler.