Pauza u Fuerteventuri sa Sami Saurijem

Sami Sauri potiče svoje sljedbenike da se bave bilo kojim sportom na otvorenom.

Sami Sauri na većinu pitanja odgovara uz iskren smijeh. Njegova energija i vitalnost su preplavljeni i to je vjerovatno jedan od razloga zašto više od 30.000 ljudi prati njegove avanture na Instagramu. “Pre neki dan su me pitali kako bih sebe definisao. Bilo je to tokom razgovora na engleskom i odgovorila sam da je, možda, istraživač života, istraživač života u svim čulima”, kaže nam ona video poziv iz Fuerteventure, gdje je već nekoliko mjeseci kako bi snimio kampanju s firmom za odjeću i obuću na otvorenom Merrell. Takođe da se ponovo poveže sa svojom motivacijom. „Svakog dana naučite nešto novo. I fizički i psihički volim da istražujem. Ali to je teško pitanje jer u zavisnosti od trenutka kada ste uhvaćeni možete odgovoriti na ovaj ili onaj način”, dodaje Sami i opet se glasno smije.

Pauza u Fuerteventuri sa Sami Saurijem

Sami na stazi Muda u Fuerteventuri.

Samijeva priča nije baš uobičajena. Sa 28 godina bavi se svim vrstama sportova i živio je u pet različitih zemalja. “Sve je počelo bježanjem od kuće, tipično – opet se spontano smije –. Otišao sam u Italiju, tamo sam tražio posao, ali nisam mogao naći svoj stil života. Vratio sam se u Španiju, a kasnije sam se preselio u Francusku. Radio sam u ugostiteljstvu, u klasičnom sezonskom lokalu u Saint-Tropezu, ali ni to nije bilo za mene. Do tada sam već počeo zavoljeti biciklizam i podvodni ribolov. Probao sam Berlin, pokušavajući da se posvetim profesionalnom biciklizmu, ali palo mi je na pamet da odem na Route 66 i vidio sam da mi se ova vrsta avanture sviđa više od takmičenja, iako se još uvijek ponekad takmičim”.

Kasnije je, kaže nam, proveo skoro dve godine u Sjedinjenim Državama – „Ne možeš ni tamo da živiš“, kaže – da bi se konačno vratio u Đironu, gde sada živi u centru i pokušava da radi šta voli najviše. A ono što najviše voli je... bavljenje svim vrstama sportova na otvorenom. U tinejdžerskim godinama se navukao na skejtbord, zatim je prešao na surfovanje i tada je krenuo na bicikl. Prije ga je koristio za sve: počeo je s fiksnom opremom da se kreće po gradu, a na kraju je vozio Alleycats (trke). Zatim su uslijedila druga takmičenja – kriteriji, cesta, velodrom – i putovanje pedalirao je rutom 66, od Čikaga do Los Anđelesa 25 dana, što mu je promenilo život.

Prošle godine, tokom ljeta, osjetio je da više ne može izdržati. „Uzeo sam godišnji odmor od posla – u Komootu, platformi za organizovanje planinarskih staza, brdskog biciklizma... Napravio sam retreat sa svojim terapeutom. Proveo sam nedelju dana bez mobilnog telefona, bez bicikla, bez sporta. Prošlo je jako dobro, fokusirao sam se na sebe - objašnjava. Od tada radi jutarnje joga rutine, tipa vinyasa, kako bi probudila sve mišiće u svom tijelu. “Jučer sam, na primjer, vozio bicikl 40 kilometara i onda surfovao dva sata. Zamislite, ujutru sve škripi", podvlači.

Pauza u Fuerteventuri sa Sami Saurijem

S Juliánom, iz Sacre Surfboards, u Lajaresu.

Što se tiče ishrane, kaže nam, ne prati ništa konkretno. "Mislim da uživanje u hrani i vinu daje život. Putovati, na primjer, biti ovdje i ne jesti naborani krompir jer si na dijeti... pa, ne dolazi ovamo zbog toga." šali se “Nikada nisam držao dijete, iako znam šta mi odgovara, a šta ne. Trudim se da se hranim dobro, zdravo, organski ako je moguće. Sada vodim računa o tome da unosim manje glutena jer mi je želudac slomljen, kada putujem zloupotrebljavam šipke. Ali ja pijem svoje malo vina noću. A ni kroasan mi ne nedostaje ujutro”.

SPORTSKO UTOČENJE U FUERTEVENTURI

Ovo je treći put u šest mjeseci da je Sami posjetio Fuerteventuru. “Bila je zaljubljenost na ostrvo. Došao sam da se bavim svim vrstama sportova i da ponovo pronađem sebe i motivaciju za sport, nakon kidanja ligamenata. Puno sam trčao prilikom prve posjete, druge nisam mogao, a sada počinjem ispočetka i pravim još malo avanture.”

Pauza u Fuerteventuri sa Sami Saurijem

Kuća Maccaroni, u Lajaresu.

“Bila je ovo teška godina za sve. Osim toga, došao sam do graničnog trenutka u biciklizmu, iz različitih razloga. Došao sam do granice i stoga sam počeo trčati, zahvaljujući čemu sam upoznao Lauru (iz firme Merrell). Takođe sam morao da vratim motivaciju Općenito, nakon godinu dana to je bilo malo loše, u kojoj sam, povrh svega, završio i ozlijeđen. Ovo ostrvo me aktivira, puni energijom. Povratak ovdje me je natjerao da se vratim sportu i, ako mogu da se bavim tri sporta dnevno, radim to”.

U Fuerteventuri uvijek živi u Lajaresu, na sjeveru, gdje ima prijatelje, poput momaka iz Casa Maccaroni Surf & Skatehouse. „Poznajem ih nekoliko godina i kada su ovo namestili i ja sam uspeo da pobegnem, odmah sam došao. U blizini je vulkan Calderón Hondo, vrlo poznato i lijepo po zalascima sunca, a more je udaljeno samo 9 km, imam ga izmjereno (smijeh). Možete ići na surfanje i to je nevjerovatno. Tu je i makadamski i motociklistički teren na samo 5 minuta. Sve u svemu, dobra je lokacija.”

Pre neki dan je otkrio jedno od svojih omiljenih mesta, na Srednjem zapadu, u blizini grada Betankurije. “To je trialera u planinskom području koja je prava eksplozija, a ja još moram da istražim. Ovo putovanje posebno sam posvetio kreiranju Instagram vodiča za istraživanje ostrva.”

Pauza u Fuerteventuri sa Sami Saurijem

Sami je ponovo otkrio svoju motivaciju za sport u Fuerteventuri.

Koji su vaši ciljevi sada? „Kao što sam rekao, izgubio sam malo motivacije i sa pandemijom... jednostavno želim više da živim u ovom trenutku i uživam u onome što radim i ko sam. Sljedećeg mjeseca možda mogu otići na Farske otoke, ako sve bude kako treba. Za sada, putujte oprezno ako možete. Sada je moj život nov jer sam napustio stalni posao da bih se posvetio ličnim projektima”.

Sami jako voli putovati sama i svako njeno putovanje je obilježilo prije i poslije. “Route 66 napravio je nevjerovatan preokret u mom životu. Možda me je to natjeralo da budem tu gdje jesam. Fuerteventura je destinacija na kojoj možete pronaći planinarenje, staze za trčanje, pješačke avanture, sve vrste biciklizma, surfanja, ronjenja, jedrenja na dasci... More, kopno, voda, pa čak i vatra, ako vulkan eruptira”, šali se on. i dodatak: "Mislim da biram svoje destinacije na osnovu sporta koji tamo mogu praktikovati."

Pauza u Fuerteventuri sa Sami Saurijem

Biciklizam, surfovanje, skejtbord, jahanje... nema sporta kojem Sami može da odoli.

Da li nas je pandemija promijenila u pogledu načina na koji putujemo, on je jasan. “Ima mnogo ljudi koji još uvijek ne poštuju prirodu, koji su prilično neupućeni. A to su ljudi koji ranije nisu izlazili u ove enklave. Morate ih obrazovati. Na primjer, u Barseloni su morali zatvoriti Tibidabo zbog biciklista, bila je ogromna masa. Brdski biciklisti ne rade ništa loše, ali ima toliko nesreća i toliko stvari... u vremenu smo promjena. Procvat u sportu i na otvorenom je nevjerovatan, ali ćemo također dostići granicu”.

REFERENCE U ŽENSKIM

Sami je imala jako teško djetinjstvo i sport joj je uvijek bio put za bijeg. „Mislim da zato nastavljam da radim ono što radim. I putovanja su pratila sport, zahvaljujući sportu možete doći na sva mjesta. Nisam imao reference ili porodicu ili van. Preživio sam”, rečenica.

Želimo znati jeste li naišli na ograničenja povezana s time da ste žena. “Imao sam problema na nekim putovanjima, kao na jednom od oko 3.000 km u Kanadi. Bilo je to sa timom od šest momaka, ja sam bila jedina djevojka i na kraju su se prema meni ponašali kao da sam čistačica. Imao sam sukobe sa njima jer ne ćutim. To me je prilično šokiralo. I još neko ograničenje koje sam imao. Na primjer, oduvijek sam želio ići u Maroko, ali je jedan od mojih prijatelja bio maltretiran tokom trke. Te stvari vam postavljaju barijeru.”

Pauza u Fuerteventuri sa Sami Saurijem

Surfanje na plaži Esquinzo.

Stoga je jedan od njegovih ciljeva snimajte filmove o ženama koje su bile u svijetu sporta i naišle na prepreke. “U audiovizuelnom svijetu naučite mnogo toga i, nakon dvije godine pokušaja, pokrenuo sam vlastitu produkcijsku kuću. Napustio sam svoj stalni posao da bih se 100% posvetio ovome i trenutno mi ide jako dobro. Za ovu godinu pripremam nekoliko srodnih radova sa inspirativnim ženama u sportu”.

„Zato što je ovaj svijet, na neki način, još uvijek vrlo stara škola. Završio sam sa jednim od mojih sponzora bicikla jer to nije bilo egalitarno. Otkrio sam da je čovjek koji je bio s brendom kraće i koji je imao manje uspjeha plaćen duplo više od mene. Nisam to mogao prihvatiti. Mogu stvarati isto sa njima ili bez njih i činilo mi se da me ne cijene”.

Pauza u Fuerteventuri sa Sami Saurijem

Sami Sauri u Casa Maccaroni.

Na svojim društvenim mrežama pokušava da inspiriše, kaže nam, “posebno žene, za istraživanje. Trudim se da budem veoma komunikativan i posteokativan sadržaj. Sviđa mi se kada mi ljudi kažu 'Vidjela sam tvoju fotografiju i poželjela sam da prošetam'. To je ono što sam oduvek želeo od svojih početaka u sportu”.

Međutim, priznaje da je retka ptica kao uticajna osoba. “Ljudi me pitaju kako sam dobio toliko pratilaca, a ja iskreno ne znam. Zapravo, stavio sam nekoliko hashtagova, samo od brenda ako sarađujem s njim. Ne kupujem pratioce ili nešto slično, samo dijelim svoj život u slučaju da je neko motivisan. Drugom prilikom su mi rekli 'Volio bih imati tvoj život jer ne radiš'. U to vrijeme sam stiskao sport koliko sam mogao, ali sam mnogo sati provodio za kompjuterom. Očigledno sam toj osobi rekao da kompjuterski dio nije toliko inspirativan, ali je bio tu. Trudim se da se ne uhvatim u koštac s tim ili s TV-om."

Pauza u Fuerteventuri sa Sami Saurijem

Fuerteventura, poziv za uživanje u prirodi: planinarenje, biciklizam, surfanje...

VRIJEDNOST PRAVE OPREME

Vjerovatno istraživač poput Samija putuje lagano. “Obično da, ako ne moram da snimam (oprema za snimanje zauzima puno prostora). ali, samo sam ja sa svojim ruksakom, biciklom i još malo toga”, kaže on i priznaje da je kada je u pitanju oprema uvijek bila “malo katastrofa”. “Nekada sam nosio bilo koju cipelu, sada nosim samo najudobniju ili najlakšu. Moja veza sa Merrellom počela je kada sam počela da mešam različite sportove i oduševljena sam. Mnogo mi je pomoglo, posebno kod problema sa kukovima i kolenima. Imati cipelu koja te podržava u ovom smislu je drugi svijet. Jako volim čizme, jer i ja jašem konja, a volim i estetiku, ali ako imam dvanaestočasovni fotosession...”, smije se. Ali zar ne postoji sport koji mu može odoljeti? „Ne smeje se). A sada počinjem sa biciklom. Od svega po malo”, smiješi se.

Pauza u Fuerteventuri sa Sami Saurijem

Hedonistički trenuci u Casa Maccaroni, u Lajaresu.

A šta je sa onima koji se ne osjećaju tako, da kažemo, atletski, ili nemaju dovoljno prostora za fizičku aktivnost? „Postoji nešto što uvek kažem: Zaista nije važno šta nosite, ko ste... na kraju krajeva, sve je u tome da izađete i uživate u prirodi. Briga o njoj, očigledno. Čak i ako idete na pet minuta od vaše kuće, uživat ćete više nego da ostanete kod kuće ležeći na sofi i gledate TV. Ključ je da vidite sopstvenu snagu i koliko daleko idete. Bilo da ste atletski ili ne, i dalje možete uživati."