Plan spusta: ovo će biti "nova normalnost" u planinama

Plan spusta: ovo će biti

Za planinara, vrh je samo pola puta . Najrizičnija stvar ostaje da se uradi kada se dostigne dugo očekivani vrhunac: spustiti se bez spuštanja garde, sa oslabljenom snagom i umorom umirenim odvažnom euforijom. Pogrešan korak mogao bi biti fatalan u onome što sada nazivaju " deeskalacija ”. Zbog toga je Špansko udruženje planinskih vodiča (AEGM) stvorilo a protokol uputstava i higijensko-sanitarnih preporuka nastaviti aktivnosti u prirodi sa maksimalna prevencija u vrijeme pandemije.

Ljudi se žure da izađu na planinu...”. Esther Murciano je sportski tehničar u Middle Mountainu i promoter agencije Be Wild and Travel. Prije nego što je Madrid otišao u Fazu 1, već je imao rezerve planinara željnih da obuju čizme; jer, u ovom prvom dijelu, to je jedino moguće pobjeći u planine bez vremenskih ograničenja ugovaranje usluga a aktivno turističko preduzeće.

“Morate raditi stvari dobro i polako” , komentar. Gubite visinu malo po malo "uz dozu dodatne pažnje". Odnosno, opremljen tehnikama i alatima za kontrolu širenja Covid-19. “ Zovu nas vodiči, ali u stvarnosti mi smo menadžeri rizika; Glavna stvar u našem radu je osigurati sigurnost grupe”.

Jos María Prez Baso vodič AEGM-a i osnivač Patea tus montes sa grupom planinara

José María Pérez Baso, AEGM vodič i osnivač Patea tus montes, sa grupom planinara

ZDRAV RAZUM I ODGOVORNOST

Nepotrebno je reći da je to obavezno. ostanite kod kuće pri najmanjoj simptomatskoj sumnji ili u slučaju kontakta sa zaraženim osobama . "A ako osoba primijeti sindrome u četrnaest dana nakon aktivnosti, važno je da obavijesti kompaniju, kako bi se ušlo u trag izbijanju."

SOCIAL DISTANCE

Najefikasnija mjera za sprječavanje širenja korona virusa je održavajte minimalnu udaljenost od dva metra s onim ispred i onim iza . "Ili čak i malo više." Četiri do pet metara bi bilo idealno, jer kada vježbate teže dišete i zrak se izbacuje sa većom energijom... i klice.

Osim toga, španska federacija planinskih i penjačkih sportova (FEDME) savjetuje paralelno hodanje, kad god je to moguće, očito neće biti da neko padne sa litice zbog pridržavanja protokolarne razdvojenosti...

AVANTURE… KADA PREĐEMO TREĆU FAZU

“Trenutno je zgodno izbjegavati rute na kojima su uski i otvoreni prolazi” . Ne želimo da teški prelomi zauzimaju bolničke krevete. "Indikacija je da se odlučite za jednostavne rute i široke staze, u slučaju da naiđete na druge grupe."

Esther Murciano

TRAŽITE SAMETNA I BUKOLIČKA MJESTA

Preporučljivo je izbjegavati prepune rute, kao npr Zeleni ribnjak ili “autoput” La Pedriza . “Mogla bi biti laka alternativa San Blas rupa , mnogo manje poznat i takođe veoma lep. Ili područje Camorzas, ili Horseshoe Breakers … Mogućnosti su mnoge. Radim u Nacionalnom parku Guadarrama više od deset godina i još uvijek pronalazim nove puteve”.

SMANJENI KAPACITET

Kao iu prodavnicama i barovima, i na planini je ograničen broj planinara. “ Agencije su premještale količine do 25 sudionika, ili čak i veće ”. Tokom faze 1 je ograničen na najviše deset klijenata po vodiču u danima planinarenja (i 20 u fazi 2) , broj je još ograničeniji u modalitetima kanjoninga, penjanja, visoke planine i via ferrate, gdje su blizina i kontakt često neizbježni.

MASKA ZA RUKE

Zajedno sa mapom, GPS-om i kompasom, nijednoj planinarskoj opremi ne može nedostajati hirurška maska , iako ga nije potrebno koristiti uz održavanje udaljenosti. “Nositi ga dok se bavite sportom je veoma komplikovano, a posebno po letnjim vrućinama.” Bilo bi potrebno koristiti ga samo u malim prostorima ili ako ima puno vjetra . "Najbolje je staviti ga u hermetičnu plastičnu vrećicu i odabrati strateški džep na pantalonama u koji ga uvijek možete držati, kako bismo ga brzo obukli."

Isto tako, preporučuje se i šal. . "Služila bi kao maska za hitne slučajeve." I vizir. "Pogotovo ako si, poput mene, nizak." Da vas zaštiti od mikroba koje bi viši pratilac mogao baciti na vas - bez namjere ili loše volje. Pomažu i naočare, koje su oduvijek bile neophodne u planinama: one nas štite od ultraljubičastog zračenja i infektivnih agenasa u očima.

Esther Murciano

DEZINFEKCIJSKO SREDSTVO

Novost u ličnoj ljekarni je hidroalkoholni gel sa kojim ponavljano čišćenje ruku : prije jela i pića, prije odlaska u toalet iza drveta i poslije.

Sterilizacija se nastavlja kod kuće: smjernica je da se sva oprema i odjeća temeljito očisti. Međutim, ko god procijeni svoje Gore-Tex nešto mora biti oprezan. “Istina je da ćete, ako je perete vrlo često, opteretiti membranu, ali jaknu možete ostaviti po strani nekoliko dana.” Karantin za osjetljivu odjeću.

ŠTAR NA PROFILAKTIČKU SOLIDARNOST

Članovi grupe ne bi trebali ništa razmjenjivati : bez odjeće, bez kreme za sunčanje, bez boce vode, bez komada pahuljaste tortilje. “Mislim da će nas ovo najviše koštati.” Ne kljucajte orahe na svog partnera . “U planinama imamo i naše tapase; Kao dobri Španjolci, mi jako volimo da delimo čorizo; ali sada je vrijeme da promijenimo neke običaje”.

Nema više znojnih zagrljaja na vrhu i nema više selfija zbijenih zajedno...

Jos María Prez Baso vodič AEGM-a i osnivač Patea tus montes sa grupom planinara

PILOT TEST

"Izmislio sam trik sa perspektivom da nas slikam i da izgleda kao da smo jedno pored drugog." ko govori je José María Pérez Baso, AEGM vodič i osnivač Patea tus montes , na Kanarskim otocima, jedna od naprednih zajednica u deeskalaciji. “Prošle subote smo organizovali prvu rutu sa implementacijom novih mjera i bilo je fantastično. Poveo sam samo četiri osobe, dvije porodične jedinice: bračni par i otac-sin . Sa tako malim grupama je veoma prijatno”. Uprkos maski... "Nosimo je samo na brifingu i na stajalištima."

Prošetali su seoskim parkom Anaga. “Činilo mi se čudnim, jer smo bili potpuno sami. Počinjemo u deset ujutro.” Kružni itinerer, bez komplikacija. “Prije smo uvijek koristili kolektivni prevoz; ali, s obzirom na okolnosti, radije ne stavljamo strance u isti kombi. I vidite kako me boli, jer smo cijeli život proveli boreći se protiv korištenja privatnih vozila”. Sada se obeshrabruje dijeljenje emisija CO² između osoba koje ne žive zajedno . Udarac za životnu sredinu.

“Zaustavili su nas policijski organi; Tražili su od mene obaveznu dokumentaciju za ovu vrstu djelatnosti: biti registrovan kao aktivno turističko preduzeće, DNI, dozvola za planinarenje u zaštićenom prirodnom području i ulaznice za učesnike”.

SA VODIČEM DA, ALI SAMO NE

Autonomnim planinarima u Fazi 1 teže je da se sami ponovo sretnu sa vrhovima i srndaćima, jer ko ne angažuje uslugu vodiča, ograničen je zakonom propisanim vremenom hoda. „Jučer sam stigao na Najarru iz Mirafloresa baš na vrijeme. U šest ujutru sam sjeo u auto, u pola devet sam već bio na vrhu, a u deset i četvrt sam opet bio kod kuće”. Ali za Petar Nikola, to nije ništa: planinar je bio na prvoj madridskoj ekspediciji na Everest, na 8.125 m Nanga Parbat i 8.035 m Gasherbrum II.

Madridska planinarska federacija uputila je zahtjev Zajednici da promijeni raspored te da su četiri sata dozvoljena za sportove na otvorenom upotpunjena boravkom u prirodi, odnosno ne računajući putovanja. Ovo je postalo stvarnost prevazilaženjem faze 0 zatvorenosti.

Peter Nicholas

Planinar je bio na prvoj madridskoj ekspediciji na Everest, na 8.125 m Nanga Parbat i 8.035 m Gasherbrum II.

Slično, FEDME je zatražio da planinski klubovi uživaju iste prerogative kao i kompanije za aktivni turizam . “To bi bilo razumno, u slučaju organizovanih aktivnosti i uvijek preduzimanja potrebnih mjera sigurnosti.

Pedro Nicolás je također predsjednik Kraljevsko špansko društvo za planinarenje Peñalara . “Morali smo da otkažemo cijeli kalendar ekskurzija od marta: izlet u Monegros i Batanes na Pirinejima, drugi na vrh Almenara, na Peña Ruiz u Asturiji, Penyagolosa... intenzivni kurs skijanja u Slovačkoj, prelaz do Alto Tirol… Morali smo i da obustavimo GTP trka koju organizujemo svake godine , iako je to bilo za kraj juna, ali to je masovni događaj... I konstituisali smo prvi telematski odbor direktora nakon 107 godina istorije ! U svakom slučaju, imam osjećaj da će se stvari uskoro vratiti u normalu”.

Kao i svi ostali, on je morao da ponese izolaciju sa planinskom rezignacijom. Iako je nastavnica geografije imala zavidnu sreću iskradati tokom trčanja bikova u Sierra de Guadarrama , za snimanje a dokumentarac o zatvorenoj prirodi . “Sve je bilo sočno, rascvjetano, eksplozivno. Bilo je dosta vlage, zbog poplava, i generalnog čišćenja terena... Putevi La Pedrize bili su puni krtičnjaka i mravinjaka, kada normalnog vikenda ne bi izdržali ni sat vremena...” Uništeni od gužve i vreva Vibrama… “ Niste videli otisak čizme ili bicikla. I što je najvažnije: tišina. Ili, više od tišine, nedostatak buke — ni automobila, ni aviona, ni motorne testere—, vraćanje prvobitnih zvukova: reke, ptice, srndać koji laje... Iako su neka mesta bila zaista uznemirujuća : luka Navacerrada je bila kao Černobil, činilo se da je čovječanstvo istrijebljeno”.

Do danas je od korona virusa umrlo više od tri stotine hiljada ljudi. “ Bilo bi dobro iskoristiti ove dramatične okolnosti da razmislimo: naš svijet je stao , ali Priroda je slijedila; Ne zahtijeva naše prisustvo, potrebna nam je Ona; mi smo samo gosti, a ne svemogući kraljevi.”

LEKCIJE KOJE NAS MOŽE NAUČITI PLANINARSTVO U BORBI PROTIV KORONAVIRUSA

Esther Murciano : „Planina je timski rad: ako moj kolega iz ekspedicije doživi nesreću i razboli se, njegov problem je moj problem, jer moramo zajedno stići do vrha”.

Jose Maria Perez Baso: “Malo mi nedostaje to druženje sad kad smo krenuli da izlazimo na ulicu: ljudi se svuda oslobode higijenskog materijala, ne poštuju sigurnosne udaljenosti... Kolektivno razmišljanje će nas izvući iz ovoga; individualizam će nas zaslijepiti”.

Peter Nicholas : „Veliki izazovi se postižu ujedinjenjem volje i bez gubljenja smirenosti. Moglo bi biti žalosno da kada silazimo s vrha, s baznim kampom na vidiku, skliznemo u pukotinu. Oni koji se posvete davanju tave čine medvjeđu uslugu društvu”.