Condé Nast Traveller Conversations (Dan 2): Iznenada, prvo ljeto

Cond Nast Traveler Conversations iznenada prvo ljeto

Bliže se ljetni mjeseci i dozivaju nas koferi zaključani u ormaru i pasoši u fioci. Nakon obaveznog 'putovanja brzo', sve ukazuje da će biti vrhunska sezona prilika za ekonomski oporavak i o tome se razgovaralo jutros drugog dana Condé Nast Traveller Conversations. Ovo neophodno preporod mora proći redefiniranje i reinvencija našeg oblika putovanja: sezonska prilagodba, diverzifikacija i odgovoran turizam bit će tri ključna pitanja, i time se izdvojio u današnjoj prvoj tabeli, pod naslovom "Šta će se dogoditi ovog ljeta?"

Nedelju dana pre početka FITUR-a u Madridu, Marcelo Risi, direktor komunikacija Svjetske turističke organizacije (UNWTO), moderator okruglog stola, Zamolio je učesnike da naprave rendgenski snimak trenutne panorame. Richard Brekelmans, potpredsjednik Marriott Internationala za južnu Evropu, istakao je logičnu važnost vanjskih prostora u novim turističkim pristupima i potcrtao koncept boravka, provođenja odmora u samom lokalitetu ili u njegovoj blizini.

„Destinacije na plaži se vraćaju, ali smo takođe bili uspešni u nekim gradovima poput Barselone i Madrida ponude za lokalne kupce, bazirane na gastronomiji. Vidjeli smo lokalnu potražnju iz samog grada, ljudi odatle koji su ostali vikendom da uživaju u ponudi. Narednih mjeseci će također biti vidljiva potražnja na jedinstvenim mjestima kao što je Marqués de Riscal, u La Rioji. I ljudi će još više otkriti kulturu. Madrid, Sevilja, Barselona su svetski centri kulture (umetnosti, gastronomije...) i biće od interesa za Špance i Evropljane. Još jedan trend koji ćemo zapaziti je putovanje cestom u korist „sekundarnih“ gradova, divnih gradova koji mogu mnogo toga da ponude“, nastavio je Brekelmans.

Sa svoje strane, Belén González del Val, iz Turespañe, istakla je da postoji velika ograničena potražnja i da Očekuje se da će se prošlogodišnji obrazac promijeniti, s boljim rezultatima u odnosu na početak 2021. „Činjenica da se tržište još nije reaktiviralo je zbog vanjskih faktora na turističko tržište. Postoji želja za putovanjem, ali postoje ograničenja, postoji ritam vakcinacije... Ovi faktori će biti deblokirani. To što ljudi ostanu u Španiji ovog ljeta biće nam jako dobro. Ali takođe tražimo tragove koji nam omogućavaju da se efikasnije promovišemo na onim tržištima koja imaju mogućnost putovanja u Španiju”.

"Turizam ima novo prisustvo na političkom nivou", istakao je Marcelo. To više nije popunjavanje vijesti ili fusnote. Paloma Utrera, menadžer prodaje u Iberia Expressu, primijetila je da se rezervacije počnu vršiti unaprijed. “Domaće tržište je ono koje očekujemo i prvo će se oporaviti povjerenje. Oko 80% kapaciteta za sjedenje koje smo imali u 2019. godini stavljamo na prodaju u julu i avgustu. Nadamo se da će propisi biti unificirani da putnicima damo samopouzdanje, ono na čemu smo radili sve ovo vreme”.

Za ujednačavanje kriterija potrebna je koordinacija između javnih i privatnih vlasti. "Prije pandemije to je već bilo potrebno, s pitanjima kao što su uticaj Airbnb-a, omasovljenje turizma... bile su nam potrebne vrlo snažne inicijative i sporazumi o promociji", Brekelmans je odgovorio. “Gradovi poput Barcelone mogu izbjeći probleme prošlosti i imati kvalitetan turizam, privlačenje putnika koji troše novac, ali ne samo to, koji donose dodatnu vrijednost onima koji žive u gradovima”.

“Prvi cilj je oporavak tržišta, da kompanije stvaraju bogatstvo i zapošljavanje González del Val je odgovorio. Istovremeno, moraju se postaviti temelji održivog modela. Objavljeni su već prije pandemije neke smjernice da se to postigne u Španjolskoj do 2030. i ono što je COVID-19 učinio je da ubrza potrebu.”

“Cijeli program državnog sekretara sa evropskim sredstvima fokusirana je na ovu rekonstrukciju po održivom modelu – nastavio je. Povećati konkurentnost podržavanjem digitalizacije, energetska efikasnost, upravljanje resursima u cirkularnoj ekonomiji, obuka ljudskih resursa. Na kraju krajeva, svaka kriza je prilika. To nas može dovesti do mnogo konkurentnijeg turističkog modela na međunarodnom tržištu”.

Održiva strategija je ključna za Iberia Express. „Već smo saopštili da do 2050. težimo nultim emisijama – objasnio je Paloma –, tokom pandemije smo obnovili flotu, sada efikasnije i održivije, a istražuje se upravljanje otpadom, emisije... kako bi se ograničio taj otisak, ne samo od turizma, već i od povezanosti života i poslovanja. Kupci to cijene."

Što se tiče varijable povjerenja, Richard je to istakao “Velika briga ljudi nije rizik, velika sumnja je bio karantin po povratku kući. Kada više ne bude obaveza karantina, rezerve će se povećati. Videli smo to na Majorci u aprilu iu Portugalu”.

„Turistički brend Španije je veoma jak i dobro je izdržao pritisak“, sugeriše Belen. Naša zemlja ima veoma lojalnog kupca i naš sektor je odličan. Španija je u EU, mi obezbeđujemo bezbednost, higijenu, zdravlje, kontrola hrane... Ljudi ne žele sada da idu u avanturu, žele da znaju da destinacija može da reaguje ako se pojavi problem”, istakao je on, govoreći o svojoj kampanji Travel Safe, Travel Again, koji je objavljen juče.

„Jedino što nam nedostaje je to jedinstvo opštih kriterijuma koje nam omogućava, posebno u dijelu Marca España, da Evropljani imaju lanac putovanja. sa jednim kriterijumom, sigurnim i jasnim”, potvrdila je Paloma. Richard je zatvorio sto sa aluzija na MICE sektor. “Ne možemo ostati iza. Raditi u posljednjem dijelu 2021. kako bismo osigurali svoju poziciju u ovom sektoru od ključne je važnosti za godine koje dolaze.”

U drugom jutarnjem govoru, "Ljeto je stav", David Moralejo, direktor Condé Nast Traveller-a, naglasio je važnost desezonske, strategije na kojoj Balearska ostrva uspješno rade godinama. „Već na FITUR-u 2017. predstavljen je plan u vezi s tim. Zajedno sa ostrvskim vlastima odlučili smo se za otvaranje na 12 mjeseci”, podsjetio je Óscar del Campo, izvršni direktor Marriott Mallorca (Castillo Hotel Son Vida, hotel Luxury Collection, Sheraton Mallorca Arabella Golf Hotel i The St. Regis Mardavall Mallorca Resort).

“Osim plaže i sunca, ostrvo ima važnu kulturu: 24 golf terena, gastronomija, događaji, biciklizam, tenis, akademija Rafa Nadal… To nam je pomoglo da Mallorca i Balearska ostrva općenito postanu poznati kao destinacija koja ima puno toga za ponuditi. Omogućava hotelima da imaju bolje obučenu radnu snagu, koji zadržava kupca koji se ponavlja svake godine”, komentirao je Del Campo.

Gregory De Clerck, generalni direktor The Ritz-Carlton, Abama, Tenerife, takođe je istakao da činjenica da Kanarska ostrva primaju posetioce tokom cele godine, rezultira boljom uslugom za korisnike, sa bolje obučenim i motiviranim stručnjacima.

Elsa Rodriguez, osnivačica i izvršna direktorica Futural Tourism, izjavila je da trenutna situacija podstiče potragu za zanimljivim alternativama. Njegova kompanija se fokusirala na reaktivaciju sela sa projektom Remote Towns. “U svojoj prvoj inicijativi, koja će biti pokrenuta 23. maja u gradu na sjeveru Tenerifa, 10 radnika na daljinu će provesti 10 sedmica u vezi s lokalnim poduzetnicima.

sa svoje strane, Borja Beneyto, gastro kritičar i osnivač Cuaderno Matosesa, naglasio je privlačnost svjesne gastronomije. „Kupci ne samo da žele dobru uslugu, već ih sve više zanima odlazak kod proizvođača, upoznavanje sa njihovim načinom života, domaćim receptima, načinom obrade hrane... To doprinosi i sezonalnosti, jer je mnogo puta ljetna kuhinja najmanje zanimljiva."

„Ima li boljeg načina da se desezonalizirate nego kroz sezonskost proizvoda?“, zaključio je Moralejo, navodeći kako se potreba ponekad pretvara u vrlinu. Ovo je slučaj Ritz Carlton Abama, čiji je kuhar César González upravo dobio nagradu za najbolju rižu u Španiji, gdje su proširili otvoreni prostori za ručavanje.

Ostrvske destinacije imaju neke prepreke: malo letova, visoke cijene... "Istina je", odgovorio je Óscar, "da Za Balearska ostrva, ovisnost o zračnom ili pomorskom prijevozu otežava dolazak klijenata, posebno u niskoj sezoni. Ali, istovremeno imamo i treći aerodrom u Španiji, veze sa Evropom su 2 do 3 sata leta. A priroda ostrva omogućava bolju kontrolu pandemije, imamo vrlo nisku incidencu. Svi, uključujući domaćeg putnika, moraju pokazati PCR po dolasku."

"Snaga Kanarskih ostrva je zima i želimo da je zadržimo", istakao je Gregory. “Od kada sam stigao u hotel prije dvije godine, borimo se za diverzifikaciju zraka. Imamo vjerni posjetioci iz Ujedinjenog Kraljevstva, Njemačke, Beneluksa... i želimo da diverzificiramo sa SAD-om, budući da smo na 6 i po sati od New Yorka, na istoj udaljenosti do sjeverne Evrope. Na Tenerife dolaze preko Madrida i putuju 12 sati kada su mogli za pola. To su pitanja koja moraju biti uključena u nacionalnu strategiju”.

"Kontinuirani tok turizma tokom cijele godine visoko je orijentiran na izvrsnost", dodao je. Zbog toga je vrlo popularan za posebne događaje kao što su vjenčanja, rođendani, poticaji, kooperativni događaji. Oni su veoma važni fokusi u našem segmentu. Oni predstavljaju 30% popunjenosti našeg hotela. Organizujemo svadbe za ljude iz Indije, Bar Mitzvah za goste iz Izraela… Povezivanje ostaje ključni fokus i otvaranje prema novim tržištima. Od Bostona putuju 14 ili 15 sati do Havaja, a Tenerife su evropski Havaji."

U ovoj tački Elsa, kao stručnjak za održivost turizma, pokrenula je promišljanje. Da li želimo da se vratimo na onu povezanost od ranije, na 'normalno'? Da li je ranije bilo 'normalno' da 16 miliona turista stigne na ostrvo? „Ne zaboravimo regionalni turizam, možda ga ne moramo tražiti da bi došao iz složenijih mjesta. Slušamo li mi šta žele Kanarski i Baleari? Ili samo gledamo šta nas zanima?

„Za ovim stolom izbrojali smo, upravo, predstavnike turizma koji nije masovan, ali veoma savjestan“, istakao je direktor Condé Nast Travelera, magazin koji je oduvijek stavljao na stol utjecaj prekomjernog turizma i putnika na kruzerima, između ostalih primjera. Za Matose i Abama i Marriot su dobri primjeri selektivnog turizma. “Postoji niz elemenata u kojima se posjetitelj, osim što je turista, smatra posjetiocem ili putnikom. Umjesto da uzmete nešto opipljivo, suvenir, uzimate softver, kulturu, pedagogiju, neku vrstu učenja. Menorka se jasno opredelila za taj deo. Ja, koji sebe smatram putnikom i koji sam uzeo tri aviona do restorana, smatram da se mora podići sadržaj onoga što će posjetilac naći, kako bi se isplatilo”, zaključio je.

“Ljeto je kada ga odaberete, iz svjesnog, održivog, gastronomskog stava. Smjernica bi trebala biti traženje kvalitetnog turizma. U Travelleru uvijek pričamo o putnicima, što ne znam da li je tako lako kao što se čini”, rekao je David Moralejo.

Del Campo je želio da istakne da je veza na Balearskim ostrvima važna i za stanovnike. „Potrebno je lokalnom tržištu, a ne samo turistima. A turist ne želi prepunu plažu na kojoj treba da stane u red s automobilom da uđe. Ostale stvari treba promovirati: gastronomija, kulturni turizam, na primjer Palma de Majorka ima fantastičan simfonijski orkestar, Serra de Tramuntana je mjesto svjetske baštine... Radi se o 'otklanjanju stresa' ljeta”.

Bez sumnje ćemo ostvariti vječno ljeto zahvaljujući održivosti, kulturi, aktivnom turizmu...

U trećem i poslednjem govoru dana, o ključevima uspjeha urbanog turizma razgovaralo se kroz teme kao što su gastronomija, kultura i slobodno vrijeme iz ruku govornika kao što je Diego Cabrera, barmen i osnivač Salmon Gurua; Diego Guerrero, šef kuhinje i vlasnik restorana Dstage; Raúl Salcido, generalni direktor Hotel Arts Barcelona i Gonzalo Maggi, generalni direktor hotela Aloft Madrid Gran Vía.

Moderira María Ballesteros, generalna direktorica kulturnih programa i aktivnosti Gradskog vijeća Madrida, Oni su razotkrili načine na koje ugostiteljska industrija počinje da preduzima mere da pronađe svoj oporavak. “Profesionalno, još uvijek sve gledamo sa dosta neizvjesnosti, ali s pozitivnom vizijom. Zatvaranje je bilo 'prilika' da radimo stvari koje smo zaustavili i pomoglo nam je da se vratimo sa mnogim idejama koje planiramo pokrenuti što je prije moguće. Trenutno imamo puno nade “, objasnio je Cabrera.

“Otvorili smo u julu 2020. i bilo je odlična prilika da se ponovo povežemo s lokalnim klijentima i našom zajednicom jer međunarodno tržište nije dostupno. Počeli smo sa ponudama da privučemo lokalno tržište i to nam je pomoglo da stimulišemo kreativnost. Bila je to prilika za učenje, a biće i prilika za izgradnju lojalnosti”, dodao je Salcido.

Hoteli su u razgovoru potvrđeni kao kontinenti za sadržaje kao što su koktel barovi i restorani, ali, Koje su kuke ili usluge ugradili da im ljudi koji žive u njihovim gradovima priđu? U slučaju hotela Arts Barcelona, oni su to učinili ruku pod ruku s Pacom Pérezom i sa P41, njegovom referentnom trakom pod vodstvom Diega Bauda. “Između nas dvoje izašli smo jaki. Imamo više od 2.8000 metara terasa, bašta, bazena...i distanciranje je novi luksuz za naše klijente, zbog čega organiziramo i dnevne propusnice da dođu i uživaju u sadržajima i imati gastronomsku ponudu koja to prati”, dodao je Salcido.

„U našem slučaju Inovirali smo koncept coworkinga, omogućavajući zajedničkim i salama za sastanke koje nisu bile korištene za pokretanje paketa u kojem klijent može doručkovati, raditi, imati uslugu fotokopiranja... Druga stvar je bila da ponudimo personalizovaniju uslugu, kao što smo uradili sa našim barom, dostupnu da bude rezervisana u celini za samo šest osoba. Nešto nezamislivo prije svega ovoga”, komentirala je Maggi.

Dok je svaki od govornika predstavio načine na koje su se prilagodili ograničenjima kako bi ostali otvoreni i pripremili se za nadolazeće ljeto, Svi su došli do istog zaključka, navodeći da se Madrid i Barselona mogu zajedno prijaviti kao koridor kako bi turisti posjetili oba grada na istom putovanju.