Masmar Sailing: jedrilica i porodica na Calmi (u Barceloni i Formenteri)

Masmar Plovidba jedrilicom i obitelji na Calmi

Lou je već jedno s morem. Najstariji sin porodice Patané – „napisano sa 'u' na kraju, kao Lou Reed “, pojašnjava njegov otac Leandro – rođen je na veličanstven dan u ljeto 2019. i njegova sudbina je, od tada dok ne odluči drugačije, uljuljkana u dolasku i odlasku Calm-a od strane mediteranskih talasa.

Masmar Sailing: jedrilica i porodica na Calmi (u Barceloni i Formenteri)

Dakle, velikim slovom, poput imena broda kojim Leandro kapetan sa svojom ženom, Marie Braun . Ovdje će mališan naučiti šta je more ili, u njegovom slučaju, život. Smiren , u međuvremenu, rođen je krajem osamdesetih, a dizajnirao Amerikanac Doug Peterso n. “To je Peterson od 14 metara, vrlo udobna i sigurna jedrilica za krstarenje, dizajnirana da može s njom obići svijet, s prilično ravnim prostorom i što manje linija. Klasičan, sa puno drveta... i puno održavanja”, šali se Leandro o poslu koji nikad ne vidi svoj kraj i koji se u potpunosti tiče njega i njegove porodice. „Sve radimo svojim rukama, ljeti plovimo, ali zimi ono što moramo da uradimo je da se posvetimo ovoj vrsti posla.“

Masmar Plovidba jedrilicom i obitelji na Calmi

Prvi morsko vlasništvo Marie i Leandro je ona koja upravlja morem pod kišobranom projekta pod nazivom Masmar Sailing, započetog kao jedna od onih priča koje počinju već romantičnim klišeom “Sve sam ostavio za...”.

„Kada smo počeli da izlazimo, Mari i ja smo krenuli na malo putovanje jedrilicom koju nam je prijatelj pozajmio u Formenteri“, kaže Leandro. U to vrijeme radila je puno radno vrijeme u svijetu mode (sada dio svog vremena posvećuje tome da bude jedan od tima brenda Gimaguas), a on je zarađivao za život kao profesionalni ronilac. “Radio sam dugi niz godina kao mornar i kapetan . Studirao sam za skipera, bio sam dio posade luksuznih brodova, čartera... ali nikad se nisam osjećao ugodno da sam dio broda. Shvatio sam da ono što želim je da budem protagonista iskustva.”

Ne znajući tačno kakva će im biti sudbina, oboje su doneli odluku da ne rade ni za koga osim za sebe i more sa filozofijom sporo jedrenje kao zastava , ili što je isto, navigirajte bez žurbe. “Na početku našeg rute –u trajanju od tri sata sa polaskom od Barcelona – Svi se slikaju mobilnim telefonima i napetiji su. Na kraju vidite kako su opušteniji, zaborave na društvene mreže... zanose se. Trudim se da malo podijelim naš životni stil, razmjenjujem iskustva s njima i podučavam osnovne pojmove navigacije koga god zanima. A, ako žele, dat ću im i kontrolu nad Calmom”.

Mir je naš dom, naš dom”

"Mir je naš dom, naš dom"

Plovidba s pogledom na zalazak sunca i dijeljenje čaša organskog vina, sira i jela ili piva, ići na put s Leandrom je kao da ste u njegovoj dnevnoj sobi. Što, u stvari, i jeste. “Spavamo u luci Barselone, a onda ostajemo oko pet ili šest mjeseci Formentera , što i radimo rute tokom ljeta ali duže , pristajanje u uvali za kupanje ili ronjenje. Imamo stan koji koristimo kao bazu, ali sve naše stvari su kod roditelja. Mir je naš dom , naš dom”, pojašnjava kapetan, koji ove rute najčešće radi sam kako Lu i Mari ne bi zauzeli mesta potencijalnih klijenata. Naravno, neradnim danima ili sa prostorom, trojac plovi u potpunosti kao tim.

Masmar Plovidba jedrilicom i obitelji na Calmi

„Neverovatno je videti kako Lou se prilagođava svemu , čak mnogo bolje od odraslih“, kroz smijeh kaže Leandro. “Naučio je sve raditi na brodu, a ljepota ovoga je što nas tjera da provodimo mnogo vremena vani i zajedno. Kao porodica naučili smo da funkcionišemo kao posada, inače to ne bi bilo moguće”, objašnjava svoju svakodnevnu rutinu u kojoj nakon buđenja sledi odlazak u pomoćni čamac na plažu i šetnju.

“Ponekad plovimo po prilično uzburkanom moru, ali Lou je već učinio toliko toga s Calmom da je čak u stanju da nađe poziciju u kojoj će se udobno osjećati i odrijemati. Također poštuj puno . Kada vidi da smo pod stresom ili da su vremenske prilike sve teže, obično se više smiri... i obrnuto”. To je bilo i način na koji su zajedno napravili najposebnije putovanje u Leandrovom životu, ono koje je bolje od gledanja kitova ili prve noći kada je spavao na moru: "Bilo je to dan kada smo nas troje prvi put putovali zajedno . Neki prijatelji koji su hteli da pođu sa nama su otkazali i ja sam bio jako nervozan ako se nešto desi. Ali to je bilo najbolje što smo mogli učiniti. Dođite kao porodica Formentera Bilo je divno”.

Leandru nije strano ono što Lou sada doživljava, na taj kontakt sa vodom od tako ranog doba . „Moj otac je imao motorni čamac i išli smo na pecanje, tada sam imao prvu vezu sa jedrenjem“, prisjeća se.

"Kada sam došao u Španiju (rođen je u Argentini) nisam jedrio, ali sam bio fasciniran ronjenjem." Jednog dana i posle hiljadu i jedan način oponašanja podvodne odiseje godine, Crveni krst je stigao na svoj opštinski bazen. „Održavali su neke kurseve i bio sam toliko dosadan sa nastavnicima što su me pustili da ronim da su mi rekli da, ako mogu izdržati dva minuta pod vodom bez disanja, mogu testirati opremu tako što ću proći krug u bazenu.“ Očigledno jeste.

“Bila je simpatija. Poslije Počeo sam roniti radeći poslove na Mediteranu . Upoznala sam ljude i od tada sam shvatila da je more biti dio zajednice. Svi pomažemo jedni drugima." Baš kao što Masmar Sailing pomaže moru sredstva za život i način života u kojoj vlada održivost. “Za početak, voda je ograničena i mali čamci poput našeg nemaju prečistač vode, što znači da morate ići u luku da se napuni, a to vas tjera da napravite odgovorniju potrošnju “, dodaje Leandro.

MasMarSailing

"Živeći u prirodi, svjesniji smo gdje će se sve završiti"

Isto je i sa strujom, proizvodom baterija koje se napajaju motorom ili, kako jedrenje obično prevladava, sa solarnim panelima. Zatim dolazi plastika. “Na primjer, suludo je poklanjati boce vode. Shvatili smo da je neodrživo raditi dvije ili tri vožnje dnevno, pa ga sada nudimo u recikliranim limenkama. Živeći u prirodi svjesniji smo gdje sve završava”.

Masmar Plovidba jedrilicom i obitelji na Calmi

More nas obavezuje, ili s ovim vremenima, moli da napustimo suvišni hirovi da ga održi u životu. Podcijenjeni luksuz koji nam omogućava da život vidimo drugačijim očima, onima u kojima prevladava dijeljenje i dopuštamo prirodi da diktira kako se trebamo ponašati da bismo živite u miru, mirno . Dakle, bez velikih slova.

***Ovaj izvještaj je objavljen u *broju 145 Condé Nast Traveler Magazina (proljeće 2021.) . Pretplatite se na štampano izdanje (18,00 €, godišnja pretplata, pozivom na 902 53 55 57 ili sa našeg sajta). Aprilsko izdanje Condé Nast Traveler-a dostupno je u svojoj digitalnoj verziji za uživanje na željenom uređaju