Ljepota klasike

Neuporedive terme, noćne vožnje čamcem, stari brodovi pretvoreni u gigantske pabove, najveća sinagoga u Evropi... Odlazak u glavni grad Mađarske, koji reka Dunav deli na dve polovine (Budim i Pešta), je tako pristupačan. preporučeno. A to je da će razmjena eura u mađarske forinte (1 EUR = 311,86 HUF u vrijeme pisanja ovog članka) učiniti da steknemo određenu kupovnu moć. Kada pripremate svoj kofer, imajte na umu da je temperatura prilično slična španskoj, ali morate dodati faktor vlažnosti. I ne zaboravite svoj kupaći kostim, ima skoro 100 toplih izvora raspoređenih na 12 kupatila.

PETAK

17:00 Odseli smo u naselju Belvaroš, pored istočne obale Dunava (Pešta), u srcu grada. Nakon što napustimo kofere, prva stvar koja nam privuče pažnju – osim vlage koju ispušta rijeka – su brojne suvenirnice, sa matrjoškom kao zvijezdom. Ako želimo da kupimo suvenire, možemo ih kupiti u bilo koje vrijeme i izbjeći ćemo da nas tovare cijelo poslijepodne. Na putu do Parlamenta kroz Rue Bécsi, možemo stati kod Memorijalnog drveta Michaela Jacksona, koje se nalazi u jednom od uglova parka Erzsébet tér . Riječ je o drvetu koje su obožavatelji kralja popa spontano pretvorili u utočište, koji su ga na dan njegove smrti počeli koristiti kako bi tu ostavljali fotografije, pjesme, upaljene svijeće i najnezamislive posvete.

18:00 . Šetnju do Parlamenta nastavljamo uz obalu Dunava (Belgràdrakpart) uživajući pogled na horizont Budima (zapadni dio) preko rijeke. Ubrzo nakon prolaska kroz Lančani most (Széchenyi) i Rooseveltov trg stići ćemo. Ova zgrada, pored održavanja sjednica Narodne skupštine i najvažnijih državnih organa u zemlji, nudi izvanredna neogotička fasada (simbol grada, rad Imrea Steinda), šetnja kroz njegove cvjetne vrtove i besplatne posjete za građane Europske unije.

Vizuelni dragulj grada

19:30 Šetnja se nastavlja Margaritino ostrvo, usred Dunava, do kojeg se pristupa preko istoimenog mosta koji se nalazi pored Parlamenta. Iznajmljujemo jedan od tandema koji su kao kolica i pedaliramo kroz ovo otočić prepun vegetacije i prekrasnih kutaka gdje se zaustaviti: ruševine crkve Santa Margarita, bašte u orijentalnom stilu, crkva San Miguel, Torre del Agua... Tamo se održava i Sziget festival, muzički festival koji u avgustu (ove godine od 10. do 17. ) donijeti na malo ostrvo najbolji na međunarodnoj sceni (Rihana i Muse među mnogima 2016.) i to obično ima španski bend a (iz Ska-P a, ovog avgusta, Manu Chao) .

22:00 popodne . Nakon brze večere otišli smo u popijte piće u jevrejskoj četvrti, u srcu Pesa t. Tamo ćemo naći stare zgrade u ruševinama pretvorene u pubove i nazvane 'vrtni barovi', po izgledu su slični čučnjevima, ali se vode privatno . Vrijedi ih vidjeti samo zbog njihovih bizarnih ukrasa: grafita, recikliranog namještaja, kompjuterskih monitora koji vise sa zidova... Omiljeni turistima je Szimpla (Kazinczy u. 14), sa svojom gigantskom terasom, svoja tri sprata i bezbrojnim zakucima ukrašenim kadama, lutkama, pa čak i automobilom koji se deli na pola.

48 sati u Budimpešti

Zabava je tako nešto u Budimpešti

SUBOTA

10:00 ujutro Nema boljeg načina da se riješite mamurluka od posjete banji, pa nakon uživanja u doručku šampiona na terasi Idemo metroom prema Plaza de los Héroes (Hösök tere stajalište, pretposljednje na liniji 1) . Odmah ćemo ugledati spomenik Milenijumu, visok 36 metara, sa arhanđelom Gavrilom na vrhu. Ispod njihovih nogu dva reda kolona sa takozvanim herojima, alegorijskim statuama koje odaju počast radu, blagostanju, mudrosti, slavi i miru. Tu se nalazi i Umjetnička galerija i Muzej likovnih umjetnosti. Ali krenuli smo kroz šetnju opštinski park Városliget do kupališta Széchenyi, najdubljeg i najtoplijeg u gradu (Ulaznica košta oko 17 eura za promjenu). Bezbroj bazena, đakuzija i sauna u unutrašnjosti, sa jakim mirisom sumpora u svojim vodama. Vani, vrući bazen, sa kultnom šahovskom pločom za upijanje u igri , a ljetni, sa neprocjenjivi jacuzzi u centru koji se svakih pola sata pretvara u vrtlog koji kupače vrti u petlji. Nađemo i terasu na kojoj možemo nešto popiti ili pojesti, pa ćemo ovdje provesti dobar dio dana, dok nam se koža ne nabora.

17:00 Sa napunjenim baterijama nakon termičke obrade, spremni smo za prelazak prema Budimu, zapadnom dijelu grada. Specifično uputili smo se u zamak, mjesto svjetske baštine (Autobusi 16ª, 16, uspinjača i stanica metroa Batthynány ter) . Smešteni na brdu na obali Dunava, imamo kilometar i po šetnje gde ćemo naći tri crkve, pet muzeja, razni spomenici, ulice i građevine od istorijskog značaja, osim brojnih barova i umjetničkih galerija . Sve to zajedno sa neprocjenjivim panoramskim pogledom na Peštu.

Dvorac, mjesto svjetske baštine

08:00. Nakon obilaska četvrti Castle, vraćamo se u šetnju obroncima planine Gellért do Most slobode, divno mesto za posmatranje zalaska sunca sa horizontom sa obe strane grada iznad reke. Prilikom prelaska vrijedi svratiti u For Sale pub (Vamhaz korut, 2). Pored njihove muzike uživo i osvježavajućih pica, Njegov pod plijeni našu pažnju, prekriven ljuskama beskrajnih kikirikija koje stavljaju da grickaju, a zidovi doslovno obloženi bilješkama, pjesmama i posvetama svih koji prolaze. Iskoristili smo priliku da večeramo slušajući blues duo u pozadini.

21:30 Nismo stali cijelo putovanje, tako da ćemo današnju posljednju vožnju voziti jedno od noćnih krstarenja Dunavom. Počinju u luci pored hotela Marrito i prelaze ispod svih mostova koji povezuju Budim sa Peštom (Libertad, Elisabeth, Cadenas, Margarita i Árpád), pored okolnog ostrva Margarita. Koštaju oko 4.000 mađarskih forinti ( oko 12 eura ) po osobi, besplatno je za djecu do devet godina i uključuje piće **(imamo i mogućnost večere na brodu) **.

Bizaran i atraktivan pab For Sale

NEDJELJA

10:00 ujutro Posljednje jutro putovanja vraćamo se u jevrejsku četvrt u posjetite Veliku sinagogu u ulici Dohány, najveću u Evropi , u vizantijsko-mavarskom stilu, a sagradio ga je sredinom 19. stoljeća bečki arhitekta Ludwig Föster. Momci moraju da stave neku svoju jarmulku (šešir, da imamo na umu da je Bog u svakom trenutku iznad nas), a devojke ne mogu da idu sa suknjama ili tregerima (smatra se neprikladnim da ga vide). Ulaznica se koristi i za posjetu crkvi i muzeju , koji izlaže kolekciju predmeta vezanih za jevrejsku kulturu koja datira iz starog Rima (istorijske relikvije, predmeti pobožnosti...) . Tamo takođe nalazimo spomenik Holokausta, plačljiva vrba napravljena od metala na čijim listovima se nalazi ime jevrejske žrtve.

11:30 ujutro . Jutro upotpunjavamo posjetom Muzeju Kuće terora, koji, daleko od toga da je posvećen žanrovskim filmovima, fokusira se na drugu, stvarniju i jeziviju vrstu horora: onaj koji su mađarskom narodu nanijeli nacisti prvo (bilo je to sjedište nacionalsocijalista zemlje u zimu 1944.) i l. komunisti zatim (1945. uspostavljena je politička policija ÁVH, posvećena progonu i kažnjavanju neprijatelja komunizma) . Četiri sprata koji dokumentuju uznemiravanje koje su žrtve pretrpele, sa ćelijama koje i dalje stoje, a legendarni tenk okružen fotografijama palih kako se ne bi zaboravilo šta se tamo dogodilo da se to više ne ponovi.

život između bazena

13:00 Ne možemo napustiti grad a da ne posjetimo njegovu najbolju banju, **koja se nalazi u hotelu Gellért** (više od vas će biti upoznato s reklamom Danone jogurta iz 1992.). Spavanje tamo je nedovoljno (postoje evropski kraljevi koji su medeni mjesec proveli u svojim sobama), ali iznenađujuće ulaz u banjski dio je prilično jeftin (kod naše poslednje posete bila je ponuda hrane i kupatila za oko 20 evra). Nakon što smo kraljevski jeli u njegovim luksuznim objektima, obukli smo kupaći kostim i krenuli na posao. Unutrašnje zone su razdvojene po spolu, sa mnoštvo bazena, sauna i hidromasažnih kada. Vanjska, mješovita upotreba, naći ćemo razni otvoreni bazeni (jedan od njih sa simulacijom talasa) i travnate esplanade na kojima možemo leći s peškirom. Idealan za povratak kući mekan kao pero i željan povratka.