Ruta na brodu duž obala Bordeauxa

lovedolce

Ukrcali smo se na AmaDolce da obiđemo obale Bordeauxa!

Tačno u trenutku sletanja vidim da sat mog partnera pokazuje devet sati ujutro i dok smo prikupili svoj prtljag i krenuli prema izlazu, kazaljka minuta se jedva pomjerila dvadeset osam puta. Podižem tempo kako bih oborio svoj međunarodni rekord u bekstvu sa aerodroma.

Još nismo stigli do parkinga kada nalazimo šarmantan vinograd . Zastajemo da ga gledamo misleći da mora biti jedini na svijetu s tako neobičnom lokacijom. Nekoliko minuta kasnije to ponosno komentira vozač našeg transporta Olivier Bernard, šef prestižnog imanja Domaine de Chevalier On je taj koji brine o njemu. Nema sumnje: mi smo u Bordou.

Izašli smo iz taksija na Quai des Chartrons, jednom od keja obnovljenog šetališta . Posle cega istorijsko srce Bordeauxa proglašeno je UNESCO-vom svjetskom baštinom 2017. , stara lučka skladišta su pretvorena u kulturna ili trgovačka mjesta. Bordočani su ponovo otkrili svoju rijeku i danas je zadovoljstvo šetati kejevima.

lovedolce

Svi na brodu: započnite vinsku rutu kroz sela i prirodu Garonne i Dordogne

Od Quai Richelieu do Quai de Bacalan ima skoro četiri kilometra do kojih možete putovati na iznajmljenim biciklima koji se nalaze na različitim tačkama sidrenja u vožnji. Takođe je veoma zabavno ići prskajte u Miroir d'eau , najveće vodeno ogledalo na svijetu. Ali prva stvar će biti da stigne na adresi 33300 Quai des Chartrons da se ukrcate na AmaDolce, u vlasništvu brodarske kompanije AmaWaterways , specijalizirana za riječna krstarenja širom svijeta.

Ove vrste čamaca jesu manji od brodova za krstarenje a ipak smo iznenađeni da imamo upravljiviji prostor prostrane kabine sa sopstvenim kupatilima vrlo praktičan, čak ima i radni sto. Uključuje veliki glavni restoran, salon, piano bar i ogromnu palubu za sunčanje.

Noć prije početka prelaza, koktel dobrodošlice koji direktor krstarenja, Abel Ramos, koristi priliku da predstavi cijeloj posadi . Njegov spor i ozbiljan glas će nas voditi na brodu narednih sedam dana , na savršenom francuskom, engleskom i španskom. Abel je godinama vodio ovo putovanje i zahvaljujući njemu smo to otkrili Putovanje uz rijeku je najbolji način da shvatite regiju i njena vina.

lovedolce

AmaDolce napušta Bordeaux putem rijeke Garonne.

**OD GARONNE DO DORDOGNE **

ušće Gironde dijeli ogromno područje za proizvodnju vina Bordeauxa u dvije velike zone: desnu i lijevu obalu, kojoj je pridodata treća regija pod nazivom Entre-deux-Mers (između dva mora) koji se nalazi između Garone i Dordogne , dvije rijeke koje se spajaju formirajući veliko ušće.

the area of desna obala obuhvata regije istočno od Dordogne i uključuje istorijske nazive porijekla kao što su Saint-Émilion i Pomerol. S druge strane, područje od lijeva obala obuhvata regije zapadno od Garone , uključujući nazive takvog prestiža kao što su Médoc ili Graves.

U šest ujutro AmaDolce kreće prema Libourneu i za to mora napustiti rijeku Garonne i ući u Dordogne . Iz udobnosti kreveta može se osjetiti promjenjivi pejzaž, misteriozna obala zamagljena maglom . Još u polusnu hvatam fotoaparat i penjem se na palubu. Kako se krećemo naprijed magla se raspršuje i krajolik mi se čini najegzotičnijim.

Rijeka je glinene boje i bujno zelene obale prekidaju ga samo rudimentarne drvene konstrukcije koje se koriste za ribolov. Na trenutak se osjećam kao Martin Sheen koji ide uz rijeku Mekong u Apokalipsi danas. . Iz kokpita me poziva policajac u čisto bijelom i poziva da uđem. Ne vidim kormilo ili nešto slično, valjda su sprave iz prošlosti. Laurent, prvi kapetan, sjedi za stolom sa stotinama dugmadi i panoramskim pogledom na rijeku.

river garonne

Ujutro, obale magle na obalama reke Garone stvaraju misterioznu atmosferu...

Kao da pokušava da mi pročita misli, ne skidajući pogled sa pramca, Loran mi kaže da rijeka nije smeđa nego café au lait i da je to zato što mješavina morskih struja sa strujama dvije rijeke znači da je pijesak na dnu uvijek u pokretu. . Plovidba se ovdje razlikuje od plovidbe drugih rijeka, kao što su Dunav ili Duero, koje rade sa bravama. Budući da je ušće, voda iz mora i rijeke se jako miješa smanjite upotrebu motora i navigirajte slijedeći logiku plime i oseke . Pored toga što je ekološki , rezultat veoma udobno za putnike da se krećemo bez buke, u korist struje.

Jednom u Libourneu, počinju pripreme za otkrivanje imena porijekla Saint-Émilion i Pomerol. U Francuskoj, ali i općenito u Evropi, vino se klasificira prema terroir-u (vrsta tla i klima) umjesto po vrsti grožđa, kao što se radi u Americi.

Cijela regija Bordeauxa podijeljena je na različite denominacije koje će obilježiti naš itinerar. Na recepciji na brodu bicikli se mogu naručiti da idu od pristaništa do gradića Saint-Émilion i oko vinograda . Cijelo područje je mjesto svjetske baštine za starosti svojih vinograda, čiji nastanak datira skoro 2.000 godina . Grad se nalazi u centru, na najvišem dijelu krečnjačkog brda. Ovaj kamen je poznat kao Saint-Émilion zlato za jedinstvena svojstva koja donosi vinu.

SaintEmilion

Grad Saint-Émilion nalazi se na najvišem dijelu krečnjačkog brda i mnoge njegove tipične kuće su napravljene od ovog materijala.

Jedan od putnika jeste poznati čileanski sommelier, Giovanni Bisso Cottle , “Gio za prijatelje na brodu”. On nam to kaže u ovoj regiji se uglavnom koristi Merlot i da ovo grožđe voli dodir vlage koju daje krečnjak; upravo suprotno od cabernet sauvignon koji ćemo naći na lijevoj obali (Medoc) , kojoj je potrebno suvo tlo.

Saint-Émilion je grad od hiljadu osamsto stanovnika koji godišnje primi milion posjetilaca a, čak i uz ovu invaziju, trgovci ne gube prijateljski osmeh čak ni da poziraju za fotografiju, a njegove popločane ulice zadržavaju svoj šarm. Apelacija Pomerol je mnogo manja, jedva 800 hektara, a nema grada, samo crkva. Međutim, proizvodi neka od najprestižnijih vina na svijetu, kao što je Pétrus , koje je poznato – između ostalog – po tome što je omiljeno vino engleske kraljice.

RIDING THE RIVER

Pazimo na sat jer su nam prije iskrcaja rekli da se u pola 5 popodne moraju odvezati s pristaništa i sačekajte u centru reke da maskaret (makareo na španskom) prođe . Ovo je fenomen koji se javlja u vrlo malo rijeka na svijetu koje imaju vrlo široke plime i estuarij u obliku lijevka. To se dešava dva puta dnevno kada se plima promijeni od niske do visoke i talas se podigne uz rijeku . Ovaj val bi mogao oštetiti mol i brod ako ostanemo usidreni.

Jetty blizu Libournea

Surferi stižu do mola hvatajući talas bušotine.

Neobično iskustvo vožnje rijekom privlači surfere iz daljine. Ovog puta se ne očekuje veliki talas, ali za svaki slučaj da imam spreman fotoaparat. Tapkanje nije baš tačno i počinjem da mislim da se ništa neće dogoditi. Ali, kao da je fatamorgana, vidim u daljini dvije siluete kako klize kroz vodu. Talas koji nikad ne prestaje , pretpostavljam da je to fantazija svakog surfera. Srećom, nisam bio baš blizu obale, jer se dešava kao da jeste mali cunami koji bi me lako odnio.

Brod ostaje u Libourneu cijelo sljedeće jutro. , što nam daje priliku da posjetimo njihovu jutarnju pijacu domaćih proizvoda. Stara ali renovirana, besprijekornog izgleda. Iako obilazimo skoro sve njihove tezge, posebno smo uživali u sirevima u La Fromagerie de Pierre i dagnjama u Poissonnerie Libournaise . Teško je reći dovoljno, ali trudimo se da se rezervišemo za delicije kojima nas ekipa kuvara iznenađuje od početka krstarenja.

Vraćajući se na brod otkrivamo da glavni kuhar Silviu i njegova posada skupljaju pošiljka ostriga svježe donesena iz susjednog sliva Arcachon . Poslijepodne nastavljamo s prijelazom i Gio organizira degustacija lokalnog vina dok se krećemo niz Dordogne. Ulazimo u ušće i nastavljamo plovidbu desnom obalom dok ne stignete do slikovitog grada Blaye, kojim dominira njegova impozantna citadela.

Svježi kozji sir sa začinskim biljem i jestivim cvijećem iz vrta Les Sources de Caudalie.

Degustacija sira u La Fromagerie de Pierre del Marché Couvert. Ruta duž Garonne i Dordogne također postaje gastronomsko putovanje.

Utvrđenje iz 17. stoljeća izgrađeno na ruševinama starog gotičkog zamka i da ga je UNESCO 2008. godine proglasio mjestom svjetske baštine. Da bi se izbjegle gužve, postoji dnevna kvota posjetilaca koji imaju pristup unutrašnjosti, a brodska kompanija uvijek ima rezervirana mjesta. Kada uđete unutra, postoji mnogo kutaka i pukotina kroz koje možete lutati , popiti kafu i čak kupiti starinski časopis ili novine (u Livres Anciens & Modernes radnji). Ali najbolji, bez sumnje, jesu pogled na ušće sa zida . U ovom trenutku udaljenost između obala je tri kilometra.

KAPITAL MEDOC

Neki od putnika se usude uzeti bicikl pedalirajte do sljedeće stanice u istorijskom selu Bourg . Brod plovi paralelno, ali ne može stati da te pokupi ako se predomisliš. To je putovanje od otprilike jednog sata. Radije zadržavamo snagu za popnite se uz 500 stepenica koje povezuju područje luke sa gornjim dijelom Bourga i prošetaj malo okolo.

Nakon fotografisanja nekih od najinstagramabilnijih fasada, stigli smo do L'Esprit des Lieux, čajna soba sa zanatskim sladoledom gdje vraćamo snagu prije povratka na brod. negde u noci preplovili smo cijelo ušće a kada svane imamo osećaj da se brod nikada nije pomerio. jednostavno Zamijenili su luku Bourg za onu Paullac a da mi to ne primetimo.

Blaye Vineyards

Iz kaštela Blaye možete promatrati njegove vinograde.

Pauillac je glavni grad regije Médoc, legendarnog područja koje proizvodi neke od najboljih cabernea na svijetu . U Médocu su vinogradi veoma veliki i čuvani su impozantnim i poznatim dvorcima, kao npr. Château Lafite Rothschild ili Château Latour . Na putu do jedne od degustacija vidimo dvorce sa obe strane puta. Kao da se radi o obilasku domova poznatih ljudi na Beverly Hillsu, mnogi turisti zastaju pored ulaznih kapija kako bi se fotografirali.

Posljednja štipaljka na našoj mapi denominacija je uključena preko Sauternesa, jedne od rijetkih vinskih regija gdje je infekcija Botrytis Cinerea uobičajena . Ova gljiva poznata kao "plemenita trulež" uzrokuje da se grožđe djelomično pretvori u grožđice , što rezultira vinima koncentrisanijeg okusa. tamo posećujemo Château Guiraud, koji ima malu organsku proizvodnju bijelog vina . Oko dvorca su vrtovi divljeg cvijeća, mala šuma i restoran (La Chapelle) u kojem smo popili prvo jutro jutra.

Prije povratka na brod, upoznajemo Sébastiena de Baritaulta, koji pristaje da nam otvori svoj zamak. Sébastien je nasljednik i vodič srednjovjekovnog zamka u kojem živi, zamka Roquetaillade. . Tokom posjete nam pokazuje sve prostorije i njihovu istoriju. Ali Google nam daje druge znatiželjne podatke, kao spisak svih filmova koji su snimljeni Roquetillade.

Za trenutak Smatramo da je zabavno završiti dan gledajući jedan od njih, Pakt vukova, s Vincentom Casselom i Monikom Bellucci u glavnim ulogama. . Iako nakon dana degustacija i dvoraca, ono što nam se čini kao sjajan plan je da ostanemo zbijeni u našoj kolibi, žureći s posljednjim svjetlima popodneva i sa strahopoštovanjem promatrajući tok rijeke Garonne dok se susreće s Dordogneom.

Iz kokpita Laurent je sredio sve da uđemo u Bordeaux noću , sa osvijetljenim gradom. Dakle, kako je planirano, ova avantura završava na isti način na koji je i počela, na 33300 Quai des Chartrons.

selo Bourg

I da završim... istorija i ulice Bourga.