Detroit: šta raditi, šta vidjeti i šta jesti (za 72 sata)

detroit

Tri dana otkrivamo novu sliku grada

detroit ponovo izlazi na površinu. I on to radi nezaustavljivom snagom. Prošle su dekadentne godine kao rezultat bankrot koji je ušao u istoriju (to je bio prvi grad u istoriji Sjedinjenih Država koji je proglasio bankrot) i uronio ga u najmračnija poglavlja njegove biografije.

Onaj koji je bio Motor City' se ponovo osmišljava i njegov novi imidž je onaj od grad koji se razmeće svojim korenima, ko označava urbana umetnost kao jedan od njegovih zaštitnih znakova i to odaje kreativnost u svakom projektu koji poduzme. Hoteli, trgovine, barovi, restorani; lista brzo raste. Otkrili smo Detroit za tri dana.

1. DAN: PETAK

10:00 – Jutro muzike i umjetnosti

Počinjemo našu rutu istraživanjem jednog od najistaknutijih i najneobičnijih kutaka Detroita: Lincoln Art Park (5926 Lincoln St.).

Izgrađena na nekadašnjoj industrijskoj lokaciji, ovo vanjski umjetnički prostor je prožet šareni murali i velike skulpture izgrađene od recikliranih elemenata: od točkova od guma do automobilskih ploča, preko žica, stakla i cigle. Park u stalnoj evoluciji koji potvrđuje da je urbana umjetnost jedna od karakteristika ovog grada.

Ali za funkciju, naša sljedeća posjeta. Jer **reći Detroit znači Motown** (2648 W Grand Blvd.) . The etiketa koji je pokrenuo brojke poput Michael Jackson, Diana Ross ili Marvin Gaye Vrlo je blizu Linkoln parka.

Tokom jesenjih i zimskih mjeseci vikendom je zatvoren, pa je bolje iskoristiti današnji dan da se raspitate mjesto odakle potiču pjesme poput My Girl ili Mr. Postman i saznajte zašto je ritam i bluz tako privlačan.

motown

Detroit Motown Museum

S obzirom da smo u susjedstvu, nismo mogli prestati posjećivati Fisher Building (3011 W Grand Blvd.) ; jer "najveći umetnički objekat Detroita", kako je katalogizovan, jeste jedan od najrelevantnijih primjera art decoa u gradu.

Trideset spratova izgrađenih u potpunosti od granita i mermera, sa skulpturama i bronzanim lampama u svakom uglu svakog sprata, i sa spektakularnim glavnim lukom ukrašenim zlatnim, oker, plavim, zelenim, narandžastim, mozaicima od sijene.

The lobby (čiji se podzemni prolazi povezuju sa sjedištem General Motorsa) puna je trgovina i poslova, kao što je kafić Stella Good Coffee. Ništa kao dobra kafa koja bi nas pratila u šetnji ovim arhitektonskim čudom.

14:00 – Ručak u Historijskom okrugu

Sa jutarnjim udarcem i onim Motown plesovima koje smo sami obilježili, ušli smo u halapljivu glad. Idemo u **Dime Store** (719, Griswold St.), u srcu Historijskog okruga. Nalazi se unutar zgrade chryslerhouse, nekadašnja zgrada Dime banke, ova sofisticirana zalogajnica postaje jedno od najukletijih mjesta u Detroitu.

Vaša jača strana? Njihova sendviči (kao što je confit od patke ili piletina sa mocarellom i pestom) i njihovim hamburgeri (onaj od lososa je brutalan!) koji možete pretvoriti u salatu bez truda i dodatnih troškova. Postoje i vegetarijanske opcije.

etroit

Fisher Building, jedan od najrelevantnijih primjera art decoa u gradu

15:00 – Istorijski neboderi

chrysler house e je dio skupa art deco zgrada koje pokazuju da je postojalo vrijeme kada je ovaj grad bio na čelu arhitekture i bio jedan od najmoćnijih poslovnih pokretača u Sjedinjenim Državama.

The Guardian Building (500 Griswold St.), sa zasvođenim stropovima ukrašenim ručno oslikanim astečkim crtežima; zgrada Ford (615 Griswold St.), drugi najstariji neboder u Detroitu, kreirao Daniel Burnham, isti onaj koji je projektovao Flatiron u Njujorku; i Penobscot Building (645 Griswold St.), koji je kada je otvoren 1928. postao osmi po visini na svijetu.

Slijedeći ga griswold ulica, skrećemo desno prema Campus Martius i prelazili smo trg dok se nismo pojavili u Woodward Ave.

Šetajući ovim putem naišli smo na prodavnicu ** John Varvatos , rodom iz Detroita ili modernog hotela Shinola (koji će svoja vrata otvoriti 2019. godine), nepobitni dokaz ulaganja ovog grada u urbani razvoj i razvoj nekretnina. ** Hotel Fondacija, bivši vatrogasni dom također u Historijskom okrugu, je još jedan primjer.

Dolazak na trg veliki cirkus, pratimo svoje korake kroz vašingtonski bulevar, da je 1920-ih vidio kako su izgrađene njegove najamblematičnije zgrade ( Book-Cadillac Hotel, Book Tower, Industrial-Stevens Apartments ) u pokušaju da oponašati Petu aveniju u New Yorku.

detroit

Istočno tržište: gdje vlada ulična umjetnost

17:30 – Književne neobičnosti

Nemoguće je biti u Detroitu i ne pokušati njihove čuvene hrenovke na Coney Islandu, one sa pasuljem i sirom na vrhu. Najbolje mjesto za to je, bez sumnje, mitsko Lafayette Coney Island (118 Lafayette Blvd.) ; ali ne onaj veliki na uglu, nego onaj pored: taj mali, autentičan i istinski establišment koji je porijeklo svega. A isprobavajući ih, razumijemo zašto su toliko poznati.

Nakon ovog sjajnog klasika zalogaja, imat ćemo još jedan zalogaj; ovo vreme knjiga. **John K. King Books** (901 W Lafayette Blvd.) je najveća, najstarija i najpoznatija knjižara u Detroitu. četiri sprata stara fabrika rukavica sa više od milion rabljenih knjiga i "rijetkih izdanja" gdje možete pronaći radove s potpisom Ernest Hemingway, kopije sa vlastitim fotografijama Mark Twain čuvani unutra ili čak politički pamfleti koje su potpisali John F. Kennedy kada je bio senator iz Massachusettsa.

21.00 – U ritmu džeza

Restoran **Grey Ghost** (47 Watson St.) je zaronite glavom u novu gastro dinamiku grada. Malo i ležerno, ovo mjesto (čije ime potiče od onih likova koji su se bavili rumom u doba prohibicije) nalazi se u naselju starinskih stambenih zgrada koje postaje najtraženiji stambeni prostor.

Meni, kratak, ali moćan, jeste baziran na lokalnoj hrani i fokusira se na meso; iako su svjesni raznolikosti ukusa svojih kupaca, imaju i riblja jela (predjel od dimljene bijele ribe je kolosalan) i vegetarijanske opcije. Rezervacija se preporučuje.

Ova večera nam je napunila baterije i podigla raspoloženje, a mi smo imali ogromnu želju da odemo na džez koncert, još jedan od sjajnih planova koje ovaj grad nudi. Volimo **Cliff Bell's**, (2030 Park Ave.) jer jeste ona karakteristična i harizmatična atmosfera 20-ih i zato što je to bila scenografija za film, kao što su Martovske ide. Baker's Keyboard Lounge (20510 Livernois Ave.) je druga opcija, ali morate ići taksijem.

John K King Books

Unutrašnjost radnje John K. King Books

2. DAN: SUBOTA

10:00 – Ford Universe

Dan počinjemo istražujući svijet Henry Ford u svom Piquette Plant (461 Piquette St.), mjesto gdje je izumljen 1908. godine legendarni model T koji je zauvek transformisao svet motora. Zato što je ovo vozilo, jednostavno i pristupačno, bilo prvi s kojim se masovno plasirala upotreba automobila u Sjedinjenim Državama.

Iako automobili nisu tvoja stvar, idi ova fabrika koja govori o evoluciji automobila (od najrustičnijeg do najmodernijeg s kraja 20. stoljeća) i rekreira oba Fordova ureda Poput studija u kojem je dizajniran model T, to je pravo iskustvo.

11:30 sati – vrijeme za pijacu

Kako smo čeznuli za vremenom u koje ćemo otići istočno tržište, zaista živahno područje subotom ujutro. krećemo se biciklom i lutanje na putu ovamo iznenađeni smo brojem murala koji ukrašavaju fasade kuća, fabrika i objekata. Generalno, Detroit je grad pun urbanih murala, od kojih su neki prava umjetnička djela. **Mural posvećen zvijezdama džeza na Bert's Marketplace-u ** (2727 Russell St.), preko puta pijace, je ikona grada.

Pored bezbrojnih cvećare, voće, povrće, meso, riba, sir i bezbroj drugih stvari, okolina je puna prodavnica polovni ukras gde se nalaze autentične relikvije.

U jednoj od paralelnih ulica otkrivamo **Henry the Hatter** (2472 Ripoelle St.), Najstarija američka prodavnica šešira podignuta 1893. I u toj istoj ulici, malo niže, naletjeli smo Detroit City destilerija (2462 Riopelle St), džoint sa puno vibracija gde prave sopstveni viski. Zašto onda odustati od užine dok ste daleko od kuće?

Ford Piquette fabrika

Istorija automobila ovde čuva jedno od njegovih najvažnijih poglavlja

14:30 – Lagani ručak

Kako smo u okolini i ima toliko atmosfere, odlučili smo da ostanemo i jedemo ovdje. Volimo **Eastern Market Brewing Co.** (2515 Riopelle St.), kao i zbog craft piva, jer hranu možete donijeti izvana i jesti je uz vrlo hladno pivo. Nije li to najviše? Bez razmišljanja donosimo tanka, hrskava i ukusna pica iz Sapina (2457 Russell St.) uz ukusnu salatu. Ne možemo smisliti plan koji bi to mogao nadmašiti.

16:00 – Pedaliranje stazama umjetnosti

Pijaca je pored Lafayette Park. Arhitekta iz Detroita nam je rekao da se ovdje, na uglu Rivarda i Nicolette, nalaze čuvene kuće koje je njemački arhitekta Mies van der Rohe sagradio između 1958. i 1960. godine. Ne možemo izbjeći da se približimo da vidimo ovaj skup od 186 kuća i tri stambene kule koji danas stoji kao istorijska četvrt usred parka od preko 50.000 kvadratnih metara.

Vrlo je blizu Dequindre Cut Greenway, urbana staza otvorena za javnost 2009. koja podsjeća na High Line u New Yorku. Pedaliramo nešto više od 3 kilometra Nekada su bili željeznička pruga, a danas su super lijepa staza na kojoj se spajaju moderna arhitektura, ulična umjetnost i grafiti.

Dequindre Cut Greenway

Dequindre Cut Greenway Trail

21:00 – Party night

Nakon svega što smo danas pedalirali, zaradili smo koktel prije večere, zašto ne? pričekaj (225 Gratiot Ave.) Sviđa nam se zbog odlične atmosfere i mesta gde se nalazi: pojas, uličica koja privlači pažnju brojem barova i restorana koje koncentriše u samo nekoliko metara. Kako bi drugačije u ovom gradu, zidovi su mu ukrašeni impresivni murali i svjetla koja idu od jednog prozora do drugog, dajući mu atraktivan i ukusan dodir.

Za večeru smo rezervisali u **Wright & Co.** (1500 Woodward Ave.). Uprkos tome što adresa ukazuje, Ulazite kroz zadnja vrata uličice. Samo zbog ovoga nam se sviđa.

Kada smo se popeli požarnim stepenicama na drugi sprat i sreli se ta soba sa visokim plafonima, prozorima i tako živahnom atmosferom, On nas na kraju osvaja. Njegov sezonski meni se često mijenja, a raznovrsnost jela poziva vas da naručite nekoliko za dijeljenje.

Večeras tema su uličice. Opraštamo se od večeri u lokalu čiji je glavni ulaz u drugoj uličici, još udaljenijoj. Bad Luck Bar (1218 Griswold St.) je govornik koji je uspio više nego podsjetiti na tajnu atmosferu 1920-ih. Njegovi kokteli i intimna atmosfera na kraju nas zavode.

pričekaj

Standby, u ulici The Belt, jedno je od najboljih mjesta za ispijanje koktela

3. DAN: NEDJELJA

11:30 – doručak koji se ne može propustiti

Nakon sinoćnje zabave, danas je vrijeme da malo usporimo. I, šta je bolje za to nego započeti dobrim brunchom? Idemo u **Lady of the House** (1426 Bagley St.) da nam oda počast kakvu zaslužuje. Laganje u procvatu četvrti Corktown, ovaj restoran se probija među najboljima u gradu.

Ne samo da smo strastveni njegovu dekoraciju i rasvjetu, ali filozofija koja inspiriše njegov jelovnik: oda domaćim proizvođačima. Ako stignete na vrijeme, svakako probajte okrugle rolnice cimeta i domaće foie gras; uzvišena kombinacija na koju nikada ranije ne bismo pomislili. Rezervacija neophodna.

13:30 popodne – Muzejsko popodne

Kakav sjajan plan da se izgubite u dobroj umjetničkoj galeriji nakon što ste uživali u neusporedivom ručku! Ako i mi odaberemo Detroit Institute of Arts (5200 Woodward Ave.) gdje se nalaze freske Diega Rivere, prijedlog je nepobjediv. Ovo su murali koje je Henry Ford naredio meksičkom slikaru da odrazi duh Motor Cityja. I uspeo je.

Ali pored ovih fresaka koje zauzimaju četiri zida ulaznog dvorišta (i čija se istorija može čuti u nekim besplatnim audio zapisima koje preporučujemo), ovaj muzej čuva široku kolekciju moderne umjetnosti koja se od Kandiskyja do Wharhola, preko Rothka, Bacona, Picassa, Van Gogha i još mnogo toga. Ne možemo otići a da ne popijemo kafu u njegovoj impresivnoj kafeteriji u natkrivenom unutrašnjem dvorištu u prizemlju. Njegova svjetlost, njegova dekoracija i umjetnička atmosfera čine ga neodoljivim.

Detroit Institute of Arts

16:00 – Ulica sa puno vibracija

Volimo ulice sa stilom i ličnošću, kao Cass Ave. Pokrivamo ga biciklom (najbrži i najprijatniji način da dođete od jedne tačke do druge, iako se kroz centar lako možete kretati i pješice) s jednog kraja na drugi, počevši od **Carhart** trgovine (5800 Cass Ave.), originalni brend ovog grada. Nastavljamo dolje i ne možemo izbjeći brzo zaustavljanje javna biblioteka (5210 Woodward Ave.) koja ima dva ulaza, od kojih je jedan u ovoj ulici, da vidite vitraži i freske koje ukrašavaju stropove i zidove glavnog stepeništa.

Pedaliramo još malo dok ne dođemo do raskrsnice sa ulicom Canfield, koju lokalno stanovništvo naziva koridor Cass. U ovom malom komadu ulice su koncentrisani izdavačka kuća Jack Whitea, onaj koji je bio vođa Bijelih pruga, Third Man Records (441 W Canfield St.) ; prodavnica **Shinola**, original iz Detroita (441 W Canfield St.); brend **Filson** (411 W Canfield St.), poznat prije svega po svojim torbama i satovima; i **lokalne trgovine kućanskim priborom Nest i City Bird** (460 W Canfield St.).

U susjedstvu je ** Motor City Brewing Works ** (470 W Canfiels St.), koji nas poziva da popijemo craft pivo kako bismo povratili snagu prije nego što nastavimo na masonski hram, na uglu Temple Street (500 Temple St.), najveći i najstariji na svijetu. Samo zbog toga vrijedi ga pogledati izvana.

Third Man Records

Third Man Records, izdavačka kuća Jack Whitea

20:00 – Večera tri kralja

Pošto je poslednja noć i dosta smo pedalirali, rana večera se čini kao najbolja opcija. Da zatvorite ovaj bijeg poput kraljeva, ništa bolje od ** Taquería El Rey ** (4730 W Vernor St.), u Mexicantown. To je mjesto koje ostaje nezapaženo, gdje se kuha autentična meksička hrana.

Kad smo probali te tacose i one quesadillas transportujemo se u Meksiko i razumemo zašto je to mesto postalo tako traženo.

Vraćamo se na odmor u naš hotel, ** The Inn on Ferry Street **, povijesni Bed & Breakfast koji se sastoji od četiri viktorijanske vile koju volimo zbog ogromnih i dobro opremljenih soba, neverovatnog doručka u trpezariji glavne zgrade i besplatnog šofera i usluga bicikla (brend Shinola).

Dama od kuće

Rezervišite u Lady of the House da biste uživali u najboljoj lokalnoj hrani