Belize: Aquatic Heaven

Belize beskrajni razlozi da izgubite pojam o vremenu

Belize: beskrajni razlozi da izgubite pojam o vremenu

Otvaram oči i kroz masku vidim samo mehuriće koji se dižu na površinu tirkizne vode u koju sam upravo zaronio. Brzi udah potvrđuje da moja disalica radi ispravno. Udišem, izdišem i opuštam se . Nekoliko sekundi kasnije, Lisa je uz mene, pod vodom, da podijeli uzbuđenje zbog otkrića: ovog fascinantnog i prekrasnog vodenog svijeta. Zatim vidimo tri morske kornjače, koje se hrane algama ispod zelene vode. pratimo ih.

Oni rone i izdižu se na površinu kako bi s vremena na vrijeme uzeli kisik, slično kao i mi, iako je njihov prirodniji. Čini se da im ne smeta ljudsko prisustvo . Oni nastavljaju svojim putem, a naš je u znaku Čarlija, kapetana čamca i onog koji će biti ronilački vodič tokom posete rezervatu Hol Chan , prirodni odmor, na grebenu uz obalu Ambergris Caye. u Belizeu.

Ronjenje u Aleji morskih pasa

Hol Chan na majanskom znači mali kanal. Uživati na ovom mjestu sam je luksuz koliko nevjerovatan koliko i prolazan. Ovdje dolazi sve više turista , ali smo jedno vrijeme uživali isključivo u ovoj grupi od šest entuzijasta. Izložena nam je škola blue jacks, korneta, guzica i princeza papagaja. Zadržavajući dah, ronim i plivam dok ne budem na njegovom nivou, Pa ih gledam pravo u oči . Osećam se kao jedan od njih. Barem na sekundu, neposredno prije nego što me uzgon i nedostatak zraka izguraju na površinu.

Čarli ističe koralni greben iz koje viri zeleni vrat duge brinete i pruža ruku da je pomiluje kao da je kućni ljubimac, pred kojim smo preplavljeni. Nakon kratke vožnje čamcem stižemo u Aleju ajkula, gdje ponovo skačemo u vodu, ovoga puta okruženi desetinama ajkula dadilja i bodljikavih raža, naviknutih na ljude zahvaljujući čamcima koji ih zavode hranom. Prije turizma ovdje su ribari čistili svoj dnevni ulov , ali su shvatili da se ti morski stanovnici približavaju kada su čuli motor čamca.

Iako ove ajkule nisu agresivne, mogu ugristi ako se osjećaju ugroženo. Iz tog razloga, i zato što njihovo prisustvo izaziva poštovanje, ostajemo na sigurnoj udaljenosti dok jedu. Na kraju ekskurzije, dvije velike orlove zrake plove bez napora , kao da lete na vodenom nebu.

Morski psi u oblasti Aleje morskih pasa ispred San Pedra

Morski psi u oblasti Aleje morskih pasa, ispred San Pedra

Prebrzi su za nas obične posmatrače. Na kraju krajeva, naša radost leži u ovom vremenu zajedništva s morskim svijetom.Povratak na suho, uživamo u sočnom koktelu s rumom koji je pripremio Charlie. Sa svojom dugom pletenicom i iza naočara za sunce, njen opušteni duh je zarazan. . Čini se nevjerovatnim da smo ovdje tako malo vremena, toliko dugo ili više da je u našem domu zima, a sada pada snijeg. Sunce je sijalo kada smo sleteli na mali aerodrom u Belizeu, nakon kratkog leta iz Majamija. Za Lisu i mene ovo je druga posjeta zemlji i čim udarimo na zemlju, uspomene na topli pijesak pod bosim nogama i uspon na ruševine Maja se vraćaju na pamet.

Ovog puta naše putovanje će nam trajati dva dana u unutrašnjosti, nakon čega slijedi još nekoliko na istočnim plažama. Sa prtljagom u ruci, upoznajemo Vergila, rođenog Maja u 50-im godinama toplo kao i vrijeme. On zna sve o istoriji i kulturi svog naroda. On je zadužen da nas dovede Gaia River Lodge , naselje koje se nalazi u šumskom rezervatu Mountain Pine Ridge , na zapadnom kraju šume. Maje su živele u Belizeu od prvog milenijuma pre nove ere. Oko 50.000 se naselilo u blizini Karakola tokom zlatnog doba Maja. strastveni farmeri , njihovo društvo je bilo koncentrisano u plodnim zemljama i planinama, idealnim za kultivaciju i razvoj njihovih kultova.

"Maje su vjerovale u 13 slojeva neba i gradile svoje hramove visoko na visini kako bi sveštenici bili što bliže svojim bogovima", objašnjava Vergil. Trenutno su mnoga nalazišta još uvijek napola iskopana, stvarajući misterioznu atmosferu i osjećaj da ste prvi stigli u ovu enklavu.

Lamanajeva piramida

Plan nam je da posjetimo Caracol, najveće arheološko nalazište Maja u zemlji. Ali kišna sezona, od juna do sredine novembra, ove godine je produžena, a poplave ometaju puteve. “ Moraćemo da ponudimo Chaacu , bog vode, da kiše prestanu i da se putevi ponovo otvore”, šali se Vergil. Nakon sat i po vožnje autoputem, skrećemo na stazu na kojoj se prašina pretvorila u blato, glinu crvenkastih tonova. “Masaža pored puta” , kako Vergil kaže, traje 45 minuta.

Stižemo u Gaiu kada zalazak sunca ustupi mjesto noći i magla iscrta mističan put. Naša mašta nabraja životinje koje žive na tom području: jukatanske vjeverice, sive lisice, tamandue, ocelote, leoparde, kinkajú, mravi mesožderi, jaguarundi (mačke vidre) i majmuni tayra.

Dvije velike rezbarije primitivnih glava čuvaju ulaz u Gaïa River Lodge. Glavna zgrada je ogromna palapa u kojoj se nalazi recepcija, restoran i bar, gdje nas primaju ukusan rum u kombinaciji sa guavom . U grčkoj mitologiji, Gaia je boginja prirode i odmaralište s ponosom pomaže svojim gostima da se povežu s njom, kako u objektima tako i tokom vođenih tura koje nude.

Cvijet u Gaïa River Lodgeu

Naša soba, palapa visoki stropovi obloženi lovorovim lišćem , koja podsjeća na sofisticiranu kućicu na drvetu. Nema prozora, samo paravani koji odvajaju divljinu od udobnog. Detalji označavaju odgovoran odnos prema životnoj sredini: umesto plastičnih flaša nalazi se lepi bokal sa pijaćom vodom, **električne lampe (koje se pune na zidu) ** da se izbegne potrošnja noću i, osim ako to ne zatražite, ni posteljina ni ručnici se neće mijenjati tokom vašeg boravka. I što je najvažnije: Gaïa Riverlodge crpi energiju iz vlastitog hidrauličkog postrojenja.

Kasnije smo sjeli na trijem restorana. Kiša je prestala i samo šum rijeke a povremene kapljice koje udaraju o lišće iza nas prate razgovor o preferencijama kartice. Odlučili smo se za tipičnu belizejsku večeru od piletine, pirinča, pasulja, prženih mekušaca i zelene salate sa indijskim orahom. Za desert, rum flan . Nakon čaja u salonu i brzog pregleda knjige fotografija Belizea iz zraka, vraćamo se u našu kabinu. Stalna tutnjava rijeke savršena je kada ležite na čistom krevetu veličine porodice.

Ujutro pjev ptica budi našu radoznalost. Prozori se otvaraju ogroman pejzaž sa prekrasnim pogledom na vodopade i do rijeke. Uz energiju majanskog doručka istraživali smo teren odmarališta, pun divljih orhideja još mokrih i sjajnih nakon oluje. Prepoznajem oblik paukove orhideje, zbog njene sličnosti sa člankonošcem po kojem je dobila ime, i crne orhideje, nacionalnog cvijeta Belizea.

Blue Morpho Butterfly u Green Hill Butterfly

Danas ćemo posvetiti dan puštanju adrenalina na zip lineu usred džungle, Calico Jacks , te posjetiti obližnju opservatoriju leptira. Tokom izleta šetamo kroz šumu i dolazimo do ulaza u krečnjačku pećinu. Teška šetnja između stijena vodi nas do dna stepenica, 240 metara u unutrašnjost. Kao dio zaostavštine Maja, pećine su svjedočile svetim ritualima i ceremonijama, poput ljudskih žrtava.

U ovoj pećini nalaze se istorijski dokazi: grnčarija predaka i primitivni crteži, kao i majanski kalendar na zidovima, kako nam kaže vodič. Prolazimo kroz stalaktite i stalagmite , izlazimo i krećemo do zip linea u vožnji gdje prolazimo pored drveta sa šiljatom korom, zvanog kopile, koje ima lošu naviku da svakoga ko se sudari s njim nekontrolirano krvari, i u isto vrijeme sadrži protuotrov u svom soku.

Most kod Calico Jacksa

Vern odlučuje isprobati jedan od termita koji vise s njega. “Ima ukus šargarepe” , uvjerava on. Naravno, svi vjerujemo u to i nastavljamo svojim putem. Nakon osam putovanja, posljednje obavljamo u hidrauličnom liftu. Ovo je, bez sumnje, najduži i najviši (150 metara). Čini se da ćemo stići na odredište uz povike radosti. Ovo mjesto vas podiže, ne samo fizički, već i emocionalno , povezuje vas sa prirodom, a njene pećine vam približavaju njenu istoriju.

Naša sljedeća stanica je na farmi Green Hills Butterfly , koja se prostire na više od 1.200 kvadratnih metara u kojoj leti oko 30 vrsta leptira, plus osam vrsta kolibrija . Od svih njih, plavi morfo definitivno privlači svu našu pažnju. po prelivoj boji krila i njegove veličanstvene veličine.

Odlučili smo provesti sljedeće jutro otkrivajući vlastitim tempom (i na biciklima dostupnim u hotelu) okolne karipske plaže i njihov poznati koralni greben. Došli smo pedalirati do Big Rock , područje vodopada, prelazimo potok i spuštamo se strmim brdom do staze na kojoj nas šum vode vodi do vodopada dobro nahranjenog nedavnim kišama. To je mjesto iz snova za opuštanje, sunčati se nakon osvježavajućeg kupanja , dignite se na nestašluke i proslavite uz piknik. Mi smo jedini ljudi u raju.

Majmuni urlikatelji u Chan Chich Lodgeu

Put nazad do Gaïa Riverlodgea obrubljen je bujnim šikarama aromatičnog bilja svetog Ivana, sa njihovim karakterističnim žutim cvjetovima. Takozvani sveti Jovan je lekovita biljka za lečenje anksioznosti i depresije, iako sumnjamo da se ova zla ovdje trpe . Ironično, ubrzo nakon toga, požalili smo što se nismo opskrbili navedenim biljem kako bismo savladali živce kada smo zamalo propustili let za San Pedro na Ambergris Cayeu zbog izgradnje mosta.

Srećom, aerodrom ima jednu pistu na širokom travnatom terenu i mala zgrada koja kombinuje odlaske i dolaske. Lokalni umjetnik hipi izgleda savija slike kako bi se ukrcale na isti let, dok ostali putnici, njih ukupno 14, čekaju na zadnjem trijemu. Radnici obezbeđenja su zauzeti jelom. Nebo je vedro prilikom poletanja. Letimo iznad zelenih šuma i plavih voda i bež od obale i sleteo pola sata kasnije Ambergris Caye.

* Ovaj članak je objavljen u časopisu Condé Nast Traveler za listopad broj 77. Ovaj broj je dostupan u svojoj digitalnoj verziji za iPad u iTunes AppStoreu, te u digitalnoj verziji za PC, Mac, Smartphone i iPad u virtuelnom kiosku Zinio (na pametnim telefonima: Android, PC/Mac, Win8, WebOS, Rim, iPad) . Također, možete nas pronaći na Google Play kiosku.

_ Možda i vas zanima..._*

- 50 pejzaža iz ptičje perspektive

- Novi hoteli sa pogledom na more

- Mjesta koja treba vidjeti prije nego umrete

- 50 najopasnijih destinacija na svijetu: putovanja neprikladna za oprezne ljude