Limón… i živio kostarikanski južni Karibi!

Lemon Costa Rica

Limon, Kostarika

ko misli kosta rika To čini zamišljajući tropski raj u kojem su protagonisti bujna vegetacija njegovih prirodnih parkova, njegovi nagli vulkani, vode koje kupaju njegove obale i ležeran ritam koji preplavljuje svaki aspekt života Ticosa. I da, sve ovo je apsolutno tačno. ali prijatelju, kada je limun u pitanju, ima ga još više.

Jer ovdje se Pura Vida pretvara u a Pure Caribbean to nas izluđuje od samog trenutka kada ugledamo, tamo u daljini, njegov očaravajuće plaže. Oni u čije more skačemo glavom čim stignemo stara luka , najatmosferskiji od svih gradova koji se nalaze na njegovoj obali. Ovaj voćnjak palmi u podnožju obale i djece koja se igraju s valovima mjesto je o kojem smo sanjali cijeli život, a nismo znali.

Stara luka Talamanca

Plaža u Puerto Viejo de Talamanca... ili slika koju danas nećete izaći iz glave

Sa kupaćim kostimom i peškirom na ramenima krećemo naše putovanje po Karibima obilazeći svaki kutak njegovih plaža, u kojoj, između namakanja i namakanja, još imamo vremena da u ekstazi razmišljamo o prolasku najautentičnijeg kostarikanskog života.

Porodice koje uživaju u zadovoljstvu kuhanja dnevnog ručka uz more, roditelji i djeca koja se kupaju u njegovim vodama, parovi koji leže na deblima najfotogeničnijih palmi i djeca, mnoga djeca, igrajući skok sa starog broda nasukanog na šaku metara od obale crna plaža . Naravno: suvenirnice i radnje posvećene surfanju govore nam da smo vjerovatno na jednom od najturističkijih mjesta u pokrajini.

Nakon hlađenja u toplim vodama Kariba Odlučili smo da još malo istražimo grad. Vrućina pritiska i prtljažnik autobusa se ispostavlja kao idealno skrovište za neku pametnu osobu da odspava zasluženo.

Reggae muzika svira iz zvučnika lokalnih preduzeća koje vas, obojene pastelnim tonovima, dočekuju sa svojim natpisima na više od deset jezika.

Pogled iz zraka na obalu Puerto Viejo.

Na taj način smo se zarazili onim smirenim, apsolutno karipskim raspoloženjem, koje nas odaje da na ovom području Kostarike stvari stoje nešto drugačije.

Počevši od vaše priče: Krajem 19. veka ovde je stiglo bezbroj porodica sa Jamajke i Antila raditi na izgradnji pruge Tico vlada je počela između San Joséa i Atlantika. Njegove šine bi služile za transport proizvodnje kafe u tom području do glavnog grada.

Kostarika je bila važna luka za banane i cigare.

Kasnije je ta afro-karipska radna snaga počela da radi po naređenju United Fruit Company u svojim poljima banana i trajno se nastanio u zemlji.

Danas se naslijeđe te kulturne mješavine može vidjeti u detaljima kao što su boja kože mnogih njegovih stanovnika i na njegovom dijalektu, mekatelju: vrsta engleskog koji je pomalo komplikovan za razumevanje i koji je najneobičniji.

Nakon povremenog koktela na nekoj od njegovih terasa i posjete prelijepoj lokalnoj zanatskoj radnji Stara luka lutalice, Doći će vrijeme da nastavimo rutu: Limón nam sprema mnogo više.

Nacionalni park Cahuita

CAHUITA ILI EKSPLOZIJA DIVLJE PRIRODE

Jedva 17 kilometara nas dijeli od Nacionalni park Cahuita , jedno od najdivnijih prirodnih bogatstava zemlje. Hiljadu hektara kopnene površine, 600 hektara koraljnog grebena i više od 22 hiljade morskih površina su dom najfascinantniji životinjski svijet i poziva vas da istražite njegove opsežne bijele pješčane plaže i izgubite se duž bezbrojnih staza koje prolaze kroz njegovu gustu tropsku kišnu šumu.

I mi, naravno! Nismo razmišljali dvaput i ušli smo u park, prateći jednu od markiranih staza, da se prepustimo najeksplozivnija priroda: koji nam je predstavljen kroz grupu belih majmuna koji nas gledaju odozgo, od nekih troprsti lenjivac koji stidljivo dopušta da se vidi sa vrha drveta ili sa kameleonski gušteri savršeno kamuflirani među vegetacijom koja nas okružuje.

Nacionalni park Cahuita Limon Costa Rica

Nacionalni park Cahuita, Limon, Kostarika

Vlaga tada čini svoje i nakon nekoliko kilometara tijelo traži more. Pa idemo na vodu dok cijela porodica rakuni koji jedu rakove besramno nas prelaze u svojoj nemilosrdnoj potrazi za nečim za jelo a nebo, koje iznenada postaje sivo, iskrcava na nas snažnu oluju koja ima ukus slave. Ovo će biti Pura Vida o kojoj su nam pričali.

Nazad u Cahuita ništa kao šetnja njegovim mirnim ulicama prošaranim šarenim drvenim kućama i malim lokalnim preduzećima u kojoj se afro-karipska suština osjeća više nego ikad. Ne uzalud, kažu da je ovo prvo naselje njegovih ljudi još u 19. vijeku.

Antilski korijeni u Limonu

Nailazimo na grupu djece koja se biciklima vraćaju iz škole u isto vrijeme kada komšija dolazi da nam otkrije da u jednoj od malih kućica još uvijek živi G. Walter Ferguson, koji sa 101 godinom predstavlja živu istoriju kalipsa, fuzije reggaea, salse i kubanskog sina porijeklom sa Antila , koji je danas još jedno od onih blaga vezanih za kostarikansku karipsku kulturu. Zaista: na vratima njegovog doma na stolu se nalaze kopije njegovih zapisa za slučaj da neki obožavalac poželi da ponese kopiju kući.

Prije odlaska iz Cahuite ne zaboravljamo stati u Restoran gđe Edith , koji se sporim, ali čvrstim pokretima kreće između desetina lonaca u toploj kuhinji svog posla. Dok drvenom kašikom pokušava da promiješa piletina okupana u kokosovom mleku, Priča nam kako je svoj život posvetio dijeljenju kreolske gastronomije sa svijetom i kako je sada njegov sin taj koji održava tradiciju živom.

U mješavini španjolskog i radoznalog mekatelyua koji nam već počinje zvučati poznato, otkriva neka od zlatnih pravila za stvaranje slavnog pirinač i pasulj: klasični kostarikanski galo pinto prilagođen Karibima.

Jaguar Rescue Foundation radi na očuvanju vrste u zemlji.

JAGUAR SPASIVAČKI CENTAR ILI PRAVI ZOV

Limon je također dom jednog od najljepših projekata u cijeloj provinciji: Jaguar Rescue Center Rodila su ga prije 19 godina dva biologa koji su strastveni prema prirodi. Jedan od njih, Enca, Katalonska postavljena u Kostariku za ljubav i poziv, dočekuje nas spremna da otvori vrata onoga što je njen dom: ne prođe ni pet minuta, a mi smo već pali pred njene noge.

Jer ljubav koja je udahnuta u ovome spasilački centar u kojem se svakodnevno bore da dočekaju i služe kao privremeni ili stalni dom za one siročad i ozlijeđene životinje koje treba rehabilitirati, Ona prelazi sve vrste granica. Oko 15 radnika i 30-ak međunarodnih volontera pomaže u svim vrstama zadataka koje nam Enca detaljno objašnjava.

Većina sisara - prima, prije svega, lenjivci i majmuni, ali i oposumi, gmizavci, pa čak i egzotične ptice — stići ovamo u teškim uslovima nakon što ih je struja struja, napadnuta od pasa ili pregažena automobilima: to je ono što razvoj područja ima, što znači više puteva i više izgradnje.

Od Jaguara, koji se uglavnom preživljava od donacija, Oni se brinu o njihovoj njezi i oporavku sve dok ih, u svim mogućim slučajevima, pažljivo i strpljivo ne uvedu u njihovo prirodno stanište. Najbolja stvar je da uspiju u 40% slučajeva: potpuni uspjeh. Kako bi promovirali svoj lijepi projekat i prikupili sredstva, svakog jutra otvaraju centar za posjetitelje.

VRIJEME ZA PAUZU

Ali Limon je takođe idealno mesto da se razmazimo. I to radimo kladeći se na elegantan i moderan butik hotel uronjen u najbujniju prirodu: Le Cameleon Ispada da je to apsolutna oaza unutar same oaze koja je već Karibi, idealno mjesto za ljubitelje mjesta sa ličnošću i stilom.

I tako je kameleonski naš smještaj Služba je svakodnevno zadužena za promenu jastuka i slika koje krase sobe, zbog čega menjaju boju. Namig najoriginalnijeg.

Mir, ravnoteža i spokoj nas opijaju dok putujemo šetnice na otvorenom umotane u vegetaciju koje spajaju recepciju, gde uvek čeka bogat egzotični voćni sok da nas osveži, sa sobama i bazenom, to mjesto iz kojeg nas niko ne može izvući.

Hotel ima još jedno iznenađenje: Noah Bar, beach club u kojem možemo uživati u istom, ležeći na mreži, sa prostranom plažom koja se otvara pred nama, nego uživati u gastro večeri avangardnih boja u njegovom atraktivnom restoranu ili razmislite o onoj lijenosti koja se kreće usporeno na jednom od stabala i koja još jednom pokazuje da je prikaz prirode u ovom kutku svijeta prava radost.

PUERTO LIMÓN, KRAJ PUTA

“Najbolja stvar kod Limona su njegovi ljudi” čita šareni znak pored jedne od njegovih mrlja i najvjerovatnije je u pravu. To je glavni grad pokrajine i možda najmanje atraktivan grad od svih, zbog čega mnogi posjetioci koji dolaze ovdje to čine samo prolazeći, s dovoljno vremena da naprave kratak pohod u Vargas Park , prošetajte neko vrijeme duž njegove šetnice s pogledom na Uvita Island -gde se Kolumbo zaustavio na svom četvrtom i poslednjem putovanju u Ameriku zajedno sa svojim sinom Hernandom- i prošetao ulica 2 dok promatramo neke od njegovih živopisnih građevina i stižemo do malog zanatskog tržišta na kojem lokalni slikari pokazuju svoje umijeće s kistovima.

Kada se ruta završi, bit će vrijeme da se krene prema njegovom malom aerodromu, odakle svakodnevno polijeće nekoliko aviona — pod uslovom da vremenski uslovi to dozvoljavaju — koji se povezuju, nakon što su preletjeli ogromne usjeve banana i gotovo prstima milovali vulkan Irazú , Južni Karibi sa San José de Costa Rica.

35 minuta da se internalizuje da je, na našu veliku žalost, raj ostavljen. Mada, da, Pura Vida se nastavlja.