Romantik Madrid: modal hanya untuk dua orang

Anonim

Romantik Madrid, ibu kota hanya untuk dua orang

**RANCANGAN UNTUK MENANAMKAN KASIH SAYANG (DAN PENGGANTINYA)**

1. Diam-diam melihat lautan Sugimoto.

Pameran itu senyap-bisik dan, mudah-mudahan dan selalunya, bercahaya malap. Selain itu, mereka tidak seperti lawatan ke Ikea atau percubaan lama ke kedai video. Di muzium tidak dibincangkan . The Seni ia sentiasa bergerak ke tempat di luar masa dan ruang, dan apakah cinta jika bukan itu? Terdapat keputusan masa lapang yang hanya boleh menyatukan pasangan. Pameran yang hebat Hiroshi Sugimoto pada Yayasan Mapfre adalah salah satu daripadanya. Dia menyemak empat projek hebatnya: pemandangan laut (lautnya), potret (gambar sejarah yang dibuat dalam lilin), Teater (pawagam dan pandu masuk), diorama (gambar landskap yang diambil di Muzium Sejarah Alam New York) dan Medan Kilat (gambar tanpa kamera) . Karya Sugimoto adalah refleksi berterusan tentang apa yang dilihat oleh mata dan apa yang dibaca oleh minda, kemungkinan teknik, dan keabadian pandangan. Bunyinya puitis. Ia adalah. Melihat salah satu lautannya dengan orang yang disayangi di sisi anda adalah sesuatu yang patut kita semua lakukan sekali seumur hidup.

Yayasan Mapfre

Sebahagian daripada Dioramanya / Hiroshi Sugimoto

2.**Lawati Bunker del Capricho**

Lawati bunker sebagai pasangan. Bagaimana untuk mengatakan tidak kepada sesuatu seperti itu. Tidak ada sesiapa yang memperbaiki rancangan itu. Bunker Capricho baru sahaja dibuka kepada orang ramai. Ah, El Capricho, satu lagi tempat romantik. Taman abad ke-18 ini adalah salah satu sudut yang paling indah di Madrid. Ia bukan di tengah ia bukan mediatik dan juga tidak mempunyai restoran yang bergaya , tetapi ia mempunyai sesuatu yang lebih penting: pose dan daya tarikan. Bunker itu dibina dalam Perang Saudara oleh tentera republik untuk mempertahankan diri daripada bom tentera Francoist semasa pengepungan Madrid. Ia digali pada 15 meter dan mempunyai kapasiti untuk 200 orang . Ia bukan suasana romantik biasa anda (itu membosankan), tetapi ia sarat dengan kepadatan sejarah dan merupakan permulaan perbualan yang hebat. Dan tidak ada yang mendorong keintiman lebih daripada perbualan.

3. Pawagam: bilik gelap dan skrin besar

Terdapat sedikit untuk menulis tentang pawagam sebagai wilayah romantis. Kami telah mempelajari hampir semua perkara di pawagam; Atas sebab ini, kerana kita tidak boleh berhenti belajar, kita tidak boleh berhenti menonton wayang. Siri pada komputer riba adalah sesuatu yang lain (tanpanya kami tidak dapat hidup), tetapi kami berhutang pendidikan sentimental kami kepada bilik gelap. Kita boleh memilih pawagam dalam atau luar . ** La Cineteca **, mungkin bilik yang paling indah di Madrid, program bukan fiksyen dan dokumentari. bagaimana keadaan di Rumah sembelih selepas itu anda boleh berjalan-jalan di sepanjang sungai untuk melengkapkan malam romantis.

Satu lagi bilik yang menarik, kerana pengaturcaraannya dan betapa terpencilnya, ialah Studio Pawagam Círculo de Bellas Artes. Bulan ini meninjau sosok pembuat filem dan pengkritik Jacques Rivette. Filem yang ditulis ulasannya akan ditayangkan Cahiers du Cinema , Apa impian abadi sama ada Kemegahan di Rumput. Juga beberapa filem terbarunya. Melihat Natalie Wood dan Warren Beauty pada petang musim panas adalah rancangan yang romantis. Tiada siapa yang berani mempersoalkannya. Pilihan lain yang lebih musim panas ialah menonton filem di Istana Cibeles . Kitaran itu dipanggil ** Cibeles de Cine **; Di bawah kubah, filem seperti Puteri bertunang (amat romantik) atau Kiki, cinta tercipta (juga).

The Cineteca of El Matadero di Madrid

The Cineteca of El Matadero, di Madrid

Empat. muzik, muzik

Cinta (dan persekitarannya) adalah dengan muzik atau tidak. Muzik harus berada di latar belakang, sebelum atau selepas sebarang detik romantis . Muzik langsung menyatukan lebih daripada (hampir) pengalaman lain. Madrid menawarkan banyak pilihan konsert sepanjang tahun. Pada musim panas, sebagai tambahan, terdapat bonus tambahan untuk berada di bawah bintang, yang biasanya menyumbang kepada mewujudkan suasana. ** Malam Botani ** tambah muzik pada suasana yang menakjubkan. Kami hanya menegurnya kerana hanya berlaku pada bulan Julai.

Satu lagi ruang unik di mana anda boleh mendengar muzik di udara terbuka ialah Olivar de Castillejo. ** Las Noches del Olivar ** menawarkan konsert muzik klasik dan jazz sehingga 30 September. Satu lagi tempat yang tidak biasa ialah Yayasan Francisco Giner , di mana angka sebagai mediatik seperti James Rhodes. Sebagai tambahan kepada ini, Harga Sarkas , kira Duke atau tempat seperti Clamores, Café Berlin atau Galileo Galilei masih menjadi rujukan muzik yang bagus. Jika ada muzik yang bagus, ada rancangan yang bagus.

Malam-malam di Hutan Zaitun

5. Klorofil dan cinta

Lawati Taman Botani Ini adalah hadiah yang harus diberikan oleh kita semua yang tinggal di Madrid dari semasa ke semasa. Ia berada di tengah-tengah, bersebelahan dengan Muzium Prado dan kami biasanya melalui sebelahnya tanpa masuk. Jika kita lakukan kita akan gembira untuk jangka masa yang panjang. Ini adalah ruang kerja, taman hidup di mana tumbuhan, bunga, pokok dipelajari. Memang tak habis-habis, satu hari kita boleh pergi ke Dapur Tumbuhan , satu lagi untuk melihat tumbuhan aromatik, satu lagi untuk membaca di bulatan Los Tilos dan satu lagi untuk menerokai Teres Bonsai . Atau kita boleh meluangkan masa sehari suntuk untuk melalui semua itu. Kami tidak boleh memikirkan tempat yang lebih baik untuk pengisytiharan cinta. Mereka juga akan menjadi indah untuk kenyataan perpisahan kerana bukankah patah hati adalah bahagian penting dalam cinta?

Taman Botani Diraja

UNTUK TIDUR

Hotel adalah salah satu ruang pengasas Romantikisme. Berikut adalah pilihan romantis, apa sahaja kata sifat itu.

yang terbaru

Menemui tempat yang tidak diketahui oleh orang lain adalah menarik, tetapi menemuinya untuk orang lain adalah lebih menarik. Totem Ia baru dibuka untuk beberapa hari. Hampir tiada siapa yang mengenalinya sekarang, jadi rasa penemuan itu nyata. Ia terletak di Barrio de Salamanca, di jalan borjuasi; Ia adalah hotel bandar yang bagus, dengan reka bentuk dalaman yang luar biasa, dengan keperibadian, salah satu daripada yang terdapat di bandar ini. Warna kelabu, acuan pada dindingnya, ketenangan bahagian dalam dan bilik mandi marmar hitam adalah suasana yang baik untuk percutian. Tidak lama lagi ia akan membuka restoran dan bar koktelnya, dalam dua ruang yang akan menjadi iri hati Madrid. Mereka membawa nama Fitzgeraldian cantik dan terkutuk . Membaca semula beberapa halaman dalam privasi bilik ialah pelan yang perlu diuji.

Totem

Hotel baharu di Barrio de Salamanca

yang bijaksana

The AC Santo Mauro yang tergolong dalam kategori a-day-is-a-day. Masing-masing memilih sebabnya, tetapi pastinya kami akan menemui sebab untuk menempah di hotel yang hebat ini, salah satu yang paling berkuasa di Madrid. Sangat sesuai jika cinta kita secara rahsia , tetapi ia adalah wajar jika ia telus. Terdapat tangga di sini dan pawagam serta bilik yang mesti dihalang oleh undang-undang.

AC Santo Mauro

Cinta klasik tidak pernah gagal

yang tidak dijangka

Di sini kami tidak mengesyorkan hotel, tetapi buku. Bilik dengan pemandangan **(Enrique Recio) ** ialah ulasan tentang pelbagai bilik hotel yang tidak mengambil kira bintang mereka, tetapi apa yang dilihat daripada mereka. Di sini terdapat pencen, asrama dan hotel, tetapi di atas semua, terdapat tingkap yang terbuka di Madrid. Ini boleh menjadi peta jalan malam ciuman. Ia bukan buku terbaru, tetapi ia masih memberi inspirasi . Sudah ketinggalan zaman, sama seperti bercium.

UNTUK MAKAN DAN MINUM

Sarapan pagi

Akan ada masanya kita berhenti bercakap tentang betapa romantiknya Kafe Taman , tetapi masa itu belum tiba. Kami tidak mengatakannya tetapi persekitaran: ia adalah sebahagian daripada Muzium Romantikisme. Ia adalah tempat untuk pergi keesokan harinya. Tumbuhan, ruang yang terkumpul, kesunyian memanjangkan perasaan keintiman. Dan jika kita melihat sedikit ketegangan dalam suasana, terdapat akhbar, yang sentiasa menggalakkan perbualan.

Kafe Taman

** Makanan ringan sebelum makan tengah hari**

Adat yang terpuji ini menyajikan kami pada waktu tengah hari dan sebelum makan malam. Atau kedua-dua kali. Cadangannya adalah untuk melakukannya di hotel, tersembunyi, dikelilingi oleh orang yang tidak dikenali. Tidak seperti hotel yang membuatkan kita berasa, pada masa yang sama, dipeluk dan tanpa nama . The Only You Boutique Hotel Ia telah berkembang dan menjadi sebuah hotel yang lebih menarik. Lazaro Rosa Violan Ia juga berada di belakang pengembangan ini yang telah memberikan pembungkusan hotel itu. Kawasan umum hotel ini, yang terletak di sempadan Chueca dan Salesas, terus menjadi menakjubkan. di dalamnya Lounge YOUnique Ia berfungsi dengan baik untuk tarikh aperitif: ia terang dan perkhidmatannya bagus. Sebuah hotel sentiasa mempunyai kebaikan untuk menjadikan anda seorang pengembara dan itu memberi manfaat kepada cinta.

Makan tengah hari

Amazonian, jenama baru dan tropika Ia adalah untuk pasangan yang ingin berada di tempat semua orang berada; bagi mereka yang ingin berjalan cinta kita dan, pada masa yang sama, berada dalam persekitaran dengan cahaya yang baik, makanan yang sempurna dan sangat meriah. Anda dinasihatkan untuk menempah kerana Amazónico ialah pengembaraan terbaharu pemilik Ten with Ten dan Quintín yang, kita sedia maklum, menarik perhatian orang ramai.

mempunyai dengan mempunyai

makan malam

Momen puncak setiap hari dengan aspirasi romantis kerana ia memberi laluan kepada malam. Kami akan membahagikannya kepada dua: makan malam dan makan malam dan selepas makan malam.

Makan malam matahari terbenam termasuk

Okey, terdapat ramai orang, tetapi kami jelas bahawa ia adalah teres paling berkuasa di Madrid. Kami bercakap tentang Bumbung Círculo de Bellas Artes. Restorannya ** Tartán Roof ** ialah salah satu daripada beberapa tempat di Gran Vía (dan di ketinggian Madrid) tempat anda makan dengan sangat sedap. di belakang adalah Javier Munoz-Calero , dengan seleranya yang baik di dapur dan di ruang angkasa. Jika kita naik pada waktu matahari terbenam (sekarang sekitar 9.45 malam) kita akan menambah intensiti untuk makan malam. Duduk di restoran yang unik ini, mudah untuk melupakan pengunjung yang mengambil gambar di sekeliling anda. Selain itu, jika kita ada tempahan kita tidak perlu beratur setiap hari untuk naik.

Bumbung Tartan

selepas makan malam

koktel Jepun. Kami telah bersetuju bahawa menemui sesuatu kepada seseorang adalah tindakan cinta. Tidak ramai pasangan yang minum koktel Jepun bersama-sama (di luar Jepun). Ronin47 Dia menyediakan mereka dengan berhati-hati dan imaginasi. Restoran ini adalah salah satu yang terakhir tiba di kawasan Jorge Juan, dibangkitkan dan diubah menjadi tempat untuk makan, minum dan menjadi. Maafkan dan sayangi. Koktel mesti diambil di meja untuk dua orang di tepi tingkap. Butiran adalah penting.

Dan, jika selepas semua ini masih ada kekuatan, sudah tiba masanya untuk pergi ke Tony2, curi mikrofon dan dedikasikan bolero.

47 Ronin

Sea foie pada Sauternes gelée laici dan cendawan