Makluman Instagram: foto perjalanan kegemaran bilik berita

Anonim

Maklumkan Instagram foto perjalanan kegemaran bilik berita

Kita semua ingat perjalanan yang mengubah kita selama-lamanya, landskap yang membuatkan kita tercungap-cungap, kampung kecil yang hilang di pergunungan, musim panas di pantai Mediterranean atau musim sejuk di Alps. Dan, sudah tentu, kita semua mempunyai imej yang ditangkap dalam ingatan kita dan dalam galeri kita. Kakitangan editorial Condé Nast Traveler mendedahkan kepada kami gambar kegemaran mereka.

DAVID MORALEJO (PENGARAH CONDÉ NAST TRAVELER: LAKE BISCARROSSE

Bagi saya, mengembara semakin sesat, bukan mencari apa-apa, tiba-tiba mencari segala-galanya. Ini bermakna foto ini, diambil semasa perjalanan ke Landes, salah satu perjalanan yang dibuat tanpa tujuan, tanpa tergesa-gesa, tanpa peta; hanya dengan kebahagiaan. Ia adalah mengenai Tasik Biscarrosse dalam matahari terbenam yang hening selepas ribut musim luruh dan ia juga mewakili keghairahan saya terhadap sungai dan tasik sebagai alternatif (manis) kepada laut yang sentiasa fotogenik dan megah.

ÁNGEL PEREA (PENGARAH SENI) : BATU KUNING

Sebagai peminat Hanna-Barbera dan Yoggi Bear, saya lewat pergi ke taman negara yellowstone . Saya sangat terkejut apabila melawatnya seluas 9,000 kilometer persegi, kerana menyedari bahawa ia adalah tempat dengan aktiviti gunung berapi dan merasakan apa yang hina kita sebelum alam.

ANDREA MORÁN (KETUA PENGELUARAN DAN Suntingan GRAFIK) : LOS ALPES

Foto ini membuatkan saya berasa besar dan kecil pada masa yang sama. Apabila kami tiba di Zervreilasee, jantung saya berdegup kencang, kami berada di tengah-tengah Pergunungan Alps Switzerland membuat laporan dengan Waris Ahluwalia untuk muka depan Januari 2018 kami, mungkin salah satu momen terpenting saya di Condé Nast Traveler dan pada masa yang sama Saya sedar bahawa kita perlu merendah diri dan bersyukur dan menjaga alam sekitar kita dan orang di sekeliling kita adalah perkara yang paling penting.

PAULA MÓVIL (KETUA HARI INI) : GUATEMALA

Saya suka foto ini kerana ia mengingatkan saya pada zaman kanak-kanak saya: Saya mengambilnya pada musim panas ini di Guatemala apabila saya pergi melawat keluarga saya. Apa yang anda lihat ialah chocobanano (pisang yang disaluti coklat dan kacang), snek kegemaran saya dan sesuka hati yang menghilangkan mood buruk saya semasa kecil (Ibu saya selalu menggunakan gula-gula untuk membuat saya tersenyum, itulah permulaan "percintaan" saya dengan makanan). Ini, sudah tentu, dia membeli saya. Untuk itu tidak kehilangan adat.

MARÍA SANZ (EDITORIAL TRAVELER.ES: HONTANGAS

Mengapa foto kegemaran saya tentang sebuah bandar kecil di Castilla y León, bukannya pantai Crete yang menarik, cahaya Collioure yang menawan, alam semulajadi Madeira atau makanan istimewa yang telah diarak di hadapan saya tahun ini? Kerana Hontangas (Burgos), dengan beberapa ratus penduduknya, Ia adalah tempat untuk berundur untuk mengumpul kekuatan dan menghirup udara segar apabila beret pencemaran bandar-bandar besar tidak memudahkannya.

Ia adalah tempat di mana percutian dikhaskan untuk (mengejutkan!) berehat, dan tidak kembali ke skrin komputer kami lebih keletihan daripada biasa selepas terpaksa memotong semua item dalam senarai pelancong penting. Hontangas ialah destinasi makanan yang baik, sangat baik; dan Orfidal dalam urat dengan keupayaan untuk membuat anda perlahan dan tidur selama berjam-jam sebagai tidur yang paling menyenangkan. Ia, secara ringkasnya, bandar di mana musim panas zaman kanak-kanak saya berlalu dengan dua roda basikal saya; tempat yang saya pergi bila-bila masa yang saya boleh dan tidak pernah sebanyak yang saya mahu.

**MARÍA CASBAS (EDITORIAL) : FIRA (SANTORINI) **

Foto Instagram kegemaran saya diambil oleh teman lelaki saya di Fira semasa saya ternganga melihat kaldera gunung berapi yang dimandikan oleh Laut Aegean. Setiap kali saya kembali ke imej ini, perasaan damai dan vertigo menyerang saya pada masa yang sama, mengingati tebing itu, di mana rumah-rumah melihat ke dalam kekosongan hampir menegak membentuk noda putih dengan sentuhan biru seolah-olah berus telah meluncur di seluruh pulau.

CLARA LAGUNA (KETUA FESYEN DAN KECANTIKAN) : LOS ANGELES

Ada yang cuba meyakinkan saya bahawa saya tidak akan menyukai Los Angeles, jadi saya menikmatinya dua kali lebih banyak apabila saya melihat bahawa bandar itu sangat menyeronokkan untuk saya. Imej Hotel Ace di Downtown ini mengingatkan saya bahawa adalah lebih baik untuk menemui perkara sendiri daripada terpengaruh dengan apa yang orang lain katakan , bahawa bintang-bintang (walaupun mereka di pawagam) ada di hujung jari kita dan rezeki itu tersenyum lebar!

LIDIA GONZÁLEZ (EDITORIAL) : MADRID

Saya tidak tahu sama ada ia adalah foto terbaik dalam galeri saya, tetapi ia adalah salah satu kenangan terbaik. El Pardo ialah kejiranan di Madrid yang terletak di tengah-tengah gunung, keistimewaan sebenar. Saya suka pergi ke sana apabila saya ingin memutuskan sambungan daripada lalu lintas, bunyi bising, kesesakan dan semua perkara yang biasa di bandar besar. Kadang-kadang saya menunggang basikal, berjalan-jalan di sepanjang sungai sambil melihat angsa meninggalkan kawasan mereka di dalam air, atau hanya berbaring di taman dan menarik nafas panjang.

Pada 21 Mei, langit mengejutkan saya dengan salah satu matahari terbenam yang paling luar biasa tahun ini. Semua orang yang mengenali saya tahu bahawa saya bersemangat untuk melihat matahari terbenam, ia adalah detik zen saya pada hari itu. Jadi saya menangkap detik untuk berkongsi dan berfikir: betapa bertuahnya saya. Tidak ada yang seperti mengelilingi diri anda dengan orang yang menyayangi anda dan melakukan perkara yang menggembirakan anda. Dan jika musim bunga, mengapa saya mahu lebih?

JAVIER ZORI DEL AMO (KOLABORATOR) : NAPLES

Saya fikir saya akan mengambil masa yang lama untuk mencari bandar yang saya berhubung dengannya pada tahap yang begitu dalam seperti yang saya lakukan pada Mac lalu dengan Naples. Dan ia bukan kerana Maradona, kerana Sofia Loren, kerana minat mereka terhadap kafe atau piza tulen mereka. Ia adalah kerana keinginan itu untuk mencari masa depan di tempat yang paling tidak dijangka, untuk menyembunyikan beberapa keindahan terhebatnya di stesen kereta api bawah tanah (Toledo) di mana ribuan orang melalui setiap hari. Lagipun, tanpa seni tidak ada bandar.

IRENE CRESPO (KOLABORATOR) : BLACK ROCK CITY DESERT, NEVADA

Matahari terbit terakhir Manusia Pembakaran pertama saya. Dari Kaabah, di mana semua kegilaan malam perayaan menjadi tenang. Ia adalah penghujung lapan hari di mana saya akhirnya belajar memutuskan sambungan, melupakan dunia sebenar (mudah alih, komputer, e-mel, tarikh akhir...) . Semua boleh tunggu. Saya tiba sebagai yang paling ragu-ragu tentang kesan seminggu di padang pasir, dan saya kembali yakin.

MARTA SADER (KOLABORATOR) : MALAGA

Profil Instagram saya tahun ini mempunyai foto dari mana-mana sahaja: Maghribi, Itali, Finland, Greece, Denmark... Namun, saya menyimpan foto Malaga, di mana saya tinggal. Ia adalah petang biasa di pantai, salah satu daripadanya pada bulan September, apabila hampir semua pelancong telah pulang ke rumah dan terdapat teluk-teluk sunyi yang ditinggalkan untuk mengabdikan diri kepada tidak lebih daripada yang sedia ada. Di mana matahari terbentang seperti yang hanya berlaku di sini dan, antara rona merah jambu dan oren, meregangkan hari ke had yang mustahil sebelum perlahan-lahan mengubahnya menjadi malam.

Saya dan Iñaki berada di sana, mengantuk akibat panas panas lewat musim panas, ketawa dan bermain dengan Cosmo dan Mecha, anjing kami. Beberapa bulan kemudian, Mecha akan merindui pagi, tidak akan kembali.

SARA ANDRADE (KOLABORATOR): CADIZ

Angin sepoi-sepoi dari Teluk Cádiz sampai ke balkoni Zahara de la Sierra ini di mana anda boleh melihat tasiknya dan Algodonales di latar belakang. Di sini kami menghabiskan malam terakhir perjalanan untuk mencari semula masa lalu saya dan nenek saya. Pada malam itu, 11 Ogos, bandar Zahara berpakaian putih dan hanya diterangi dengan nyalaan lilin untuk mengucapkan selamat tinggal. Pengalaman ajaib!

Cádiz mempunyai itu, yang sentiasa membuatkan anda tercungap-cungap. Cádiz adalah kembali ke akar umbi, ia adalah berjalan melalui Jerez untuk membeli beberapa kupon kerana itulah yang ditentukan oleh tradisi . Ia adalah tablao flamenco dan deringan tumit yang tidak berhenti, jalan putih, teres tersembunyi dan pantai yang tidak berkesudahan; Ia adalah balkoni yang dilimpahi dengan geranium, yang merah yang tumbuh dengan kuat sehingga anda tidak dapat menahannya.