Living by V… tempat percutian fesyen adalah di Vejer de la Frontera

Anonim

Blanca Fernndez mengajar kelas yoga di Vivir by V...

Blanca Fernández mengajar kelas yoga di Vivir by V...

Penggera berbunyi. Dah pukul tujuh pagi. Saya nampaknya masih ingat bahawa kali terakhir saya bangun awal adalah untuk menaiki kapal terbang Afrika, sebuah benua dari mana sekarang, Berbaring di atas katil dalam suite dengan teres peribadi di hotel butik V… di Vejer de la Frontera, **beberapa kilometer memisahkan saya. **

Di seberang tingkap besar dengan pemandangan kawasan luar bandar Cadiz anda hanya mendengar kicauan burung dan serangan ganas angin timuran, yang menggegarkan puncak pokok di Cadiz dan mencecah bumbung pekan putih Andalusia ini beku dalam masa. Alasan berangin yang mendorong Blanca Fernández, yang mengarahkan yoga dan rutin senaman Vivir by V… berundur, untuk** memindahkan meditasi pagi dan kelas regangan ke tangki lama** di rumah yang telah dipulihkan ini. halaman dalam bermula dari abad ke-16.

Halaman dari abad ke-16 di hotel butik V... di Vejer de la Frontera.

LEBIH BANYAK DARIPADA SELAMAT KEPADA MATAHARI

Turun langkah demi langkah pada tangga lingkaran kaca yang lebih daripada sepuluh meter tinggi yang memisahkan saya dari dasar tangki bawah tanah ini yang dahulunya digunakan untuk menadah air hujan Ia sendiri adalah latihan dalam penumpuan. Orang yang sama yang bertanggungjawab menangkap Blanca dalam fikiran saya yang berselerak dan sibuk setelah mendedikasikan latihan yoga saya untuk tujuan tertentu. Niat peribadi saya dianggap tidak dapat difahami, tetapi saya memutuskan untuk menawarkan dia semua masa dan usaha saya. Saya memulakan hari dengan aman; dan saya berharap dan berharap kehidupan marin melakukannya dengan tenang (seperti yang saya katakan, tidak dapat diduga).

The sarapan istimewa (roti bakar alpukat dengan keju vegan dan jem buatan sendiri dari kawasan itu, mangkuk dengan biji rami emas dan kepingan oatmeal terhidrat dengan susu oat dan buah asli serta teh moringa) kandungan kalorinya yang diukur, tetapi juga kerana saiznya yang besar, direka khas untuk menghadapi kekuatan dan tenaga berjalan kaki selama tiga jam yang menanti saya melalui taman semula jadi La Breña dan Marismas del Barbate.

Kelas yoga dan meditasi di dalam tangki di hotel butik V... di Vejer de la Frontera.

Masih pukul sembilan pagi dan Carlos Milburn, seorang pemandu yang pakar dalam laluan melalui wilayah Cadiz, menanti saya di depan pintu dengan semangat dan harapan yang tinggi. Kami berjalan melalui hutan pain, meninggalkan kilang dari masa lain dan berjaya memasuki Palomar de La Breña, di sebuah hacienda abad ke-18 di San Ambrosio, sebelum sampai ke Sudut pandangan Trafalgar, dengan pemandangan panoramik Caños de Meca dan menara Trafalgar dan Tagus Ia meninggalkan saya tanpa sedikit nafas yang saya tinggalkan. Sementara itu, juruteknik alam sekitar yang pernah bekerja di Kanada dan United Kingdom menerangkan kepada saya, dengan cara yang didaktik dan menghiburkan, sejarah tempat itu, serta kegunaan perubatan tumbuhan dan pokok yang berbeza yang kita temui dalam perjalanan.

Apa lif tidak berhenti (berhati-hati, ia boleh bertahan sehingga sembilan hari), perkelahan yang dirancang untuk dibawa di tengah-tengah alam itu dipindahkan ke teres restoran 4Estaciones, milik chef **Alberto Reyes, yang dengan penguasaan dan pengetahuan berada dalam bertanggungjawab mereka bentuk tiga hidangan harian Vivir by V retreat... **

Gazpacho strawberi bermusim, salad lollo rosso dan ceviche sayur-sayuran – di mana ikan tidak kekurangan– mendahului pencuci mulut yang hebat berasaskan mangga dan santan yang menghidupkan saya kembali. menu yang sihat diiringi oleh Mahara yang berkilauan dan seimbang, kerana di sini kita datang untuk hidup, bukan untuk menderita.

Vejer de la Frontera

MASIH DENGAN KEKUATAN

Sudah tiba masanya untuk tonik badan melalui Vejer de la Frontera (dan cerunnya yang curam). Setengah jam berlalu selepas pukul tiga petang dan Blanca telah menyediakan sesi lembut untuk saya di mana perabot bandar membantu saya melatih otot saya: mencangkung dengan sebelah kaki di bangku di Plaza de España, tekan tubi di telaga di sebelah gereja Divino Salvador, dsb. Tidak pernah ada lawatan ke destinasi yang begitu menyegarkan, menyeronokkan dan menuntut.

Punggung (sesak nafas, tetapi dengan lebih banyak endorfin) bermula, (hampir) sejam kemudian, kelas yoga pemulihan dan meditasi, kali ini di platform atas bumbung hotel V… di Vejer. Antara asana dan asana -dan sementara Blanca mengingatkan saya untuk memastikan perut saya aktif dalam setiap postur - saya hanya Saya sempat mendengar replika loceng dan gelak ketawa beberapa kanak-kanak berlari di lorong-lorong pekan.

Kelas tonik badan di bandar Vejer de la Frontera.

Saya tidak tahu sama ada ia adalah perkara saya, tetapi laut bergelora dan berbahaya yang dapat dirasai di kaki langit Pasti hari ini dia tidak akan menerima sebarang kunjungan daripada manusia itu. Saya boleh berehat dengan mudah... tetapi benar-benar tenang, khususnya di tangan yang indah Daniel, ahli terapi yang mengamalkan urutan santai Vivir by V retreat… dalam suasana intim yang dihasilkan di dalam tangki.

Selepas masa lapang, tibalah masa untuk makan malam. The kreativiti 'simple' krim labu, beberapa terung panggang dengan arugula dan melon-mojito rasanya seperti roti suci bagi saya, atau lebih tepat lagi Roti asam artisan yang mereka bawa setiap hari dari bengkel Daniel Ramos di Chiclana. Sebelum tidur, saya memutuskan untuk berkongsi latihan saya hari ini dengan Emilio Fernández, ketua chef restoran. Dia pasti layak.

Gazpacho Strawberi bermusim dihidangkan di Vivir by V...

HARI KEDUA HIDUP OLEH V...

Penggera berbunyi. Sudah pukul enam setengah pagi. Saya seolah-olah masih ingat bahawa kali terakhir saya bangun begitu awal... Fikiran itu melarikan diri dari saya. Apa yang saya tidak ingat ialah kali terakhir saya sangat sakit. Blanca sedang menunggu saya dengan senyuman terbaiknya di dasar tangki. Saya tidak boleh mengatakan perkara yang sama tetapi Saya meletakkan tenaga ke dalam yoga pagi saya dan latihan meditasi, bahawa kali ini saya lebih suka mendedikasikan diri saya kepada tujuan yang lebih khusus sekiranya ia membantu mengurangkan usaha: **lebih menyayangi diri sendiri, atau sekurang-kurangnya cukup untuk menghadapi hari itu. **

Di belakang sarapan pagi yang sihat –di mana tiada kekurangan salad buah-buahan bermusim– Saya bertemu Carlos sekali lagi di penerimaan tetamu hotel. Hari ini kami perlu bertolak lebih awal, pukul lapan pagi, sejak laluan melalui Bologna dijangka berlangsung sekitar empat jam. Ia bukan kali pertama saya melihat monumen semula jadi yang merupakan bukit pasirnya yang besar dengan ketinggian lebih daripada 30 meter atau tinggalan kompleks arkeologi Baelo Claudia, diisytiharkan sebagai Monumen Sejarah Negara, tetapi kali ini saya akan memerhati mereka dari atas, dari puncak gunung di Taman Semula Jadi Estrecho.

Pemandangan pantai Cadiz.

Denai mendaki bulat ini Dia memberi saya gambar untuk diingati, seperti bunga bunga iris, batu di mana anda boleh memanjat dan menggantung, bentuk geologi yang mustahil dan lembu, banyak lembu hitam meragut. Kerana angin timur yang kuat kita tidak boleh pergi ke tapak arkeologi Kerusi Paus, tetapi alam memberi pampasan kepada kita dengan caranya sendiri dengan menunjukkan kepada kita seekor rusa yang sukar difahami selama beberapa saat.

Kami kembali ke titik permulaan setengah jam lebih awal daripada yang dipersetujui. Bukit-bukit terakhir telah hampir dapat dengan semangat saya, tetapi Saya telah menganggapnya sebagai satu cabaran bahawa Carlos dapat menyelesaikan perjalanan ini dalam masa tiga setengah jam. Kalau dia boleh, saya pun boleh. Pergaduhan antara badan saya dan fikiran saya telah sengit, tetapi akhirnya saya berjaya mengajak mereka berdua bekerja sebagai satu pasukan.

Anjung tempat makan tengah hari Vivir by V...

DAN DENGAN INI DAN BEBERAPA LENTIL KAVIAR...

makan tengah hari berlangsung di anjung rumah keluarga milik Jean van Gysel, pemilik hotel V… di Vejer, di Bologna. Alberto mengejutkan saya dengan salad lentil kaviar, alpukat dan ssam rumpai laut dan nasi yang tidak dapat dilupakan dengan santan.

Semasa saya menikmati pemandangan laut dengan segelas wain organik dari Cadiz di tangan, saya hanya memikirkan betapa mudahnya ia baring di sofa ini dan tidur sebentar… tetapi Blanca mengganggu fikiran saya. Ia tidak adil untuknya, tetapi sekarang saya takut kepadanya. Dalam setengah jam kelas tonik badan bermula di pekan Dan apa yang saya mahu ialah berhenti "Bagaimana jika saya berhenti sekarang?" bergema berulang-ulang di kepala saya.

Saya tidak melakukannya. Saya zig zag ke atas cerun sempit suku Yahudi, Saya melemparkan penumbuk saya ke arah angin di sudut pandangan Corredera, Saya berlari di bawah gerbang Istana, saya melihat kincir angin di kejauhan... sehingga Blanca, yang telah mengambil nadi saya sejak hari pertama, tetapi nadi metafora, memutuskan untuk kembali ke hotel dan panjangkan latihan yoga sebelum badan saya rebah. Saya pasti senaman berintensiti tinggi yang diukur akan membantu metabolisme saya selama berjam-jam.

Daniel sedang berlatih mengurut di dalam tangki Hotel V... di Vejer de la Frontera.

Saya menarik nafas saya dalam kelas yoga pemulihan dan meditasi; dan bahu terima kasih kepada urutan Daniel, yang telah menyedari masalah otot yang telah saya seret selama berbulan-bulan dan telah bekerja keras di kawasan itu untuk menyembuhkan saya. Ia juga membuatkan saya tertidur dengan urutan kepala yang menenangkan itu termasuk titik tekanan di kawasan serviks yang meninggalkan saya K.O. dalam masa beberapa saat.

Saya tidak pasti saya telah mencapai tujuan saya untuk mencintai diri saya lebih sedikit, tetapi sekurang-kurangnya saya berasa puas kerana telah menghadapi retreat kesihatan dan kesejahteraan yang lengkap ini , yang berakhir dengan tiga ciptaan masakan baharu oleh Alberto yang dibasuh dengan Merlot-Petit Verdot Crianza 2016 organik oleh Sancha Pérez. Kerana, seperti yang saya katakan sebelum ini, Kami datang ke sini untuk hidup (oleh V...), bukan untuk menderita.