Copenhagen ialah bandar yang sesuai untuk dilawati sendiri (atau bersendirian)

Anonim

Perjalanan tiga hari untuk diri sendiri

Perjalanan batin adalah yang paling menghiburkan dari semua perjalanan . Ia boleh dilakukan dari kerusi berlengan rumah kita, dan untuk itu ia tidak kurang perjalanan, tetapi jika kita menambah a takdir yang menggembirakan, hadiah itu naik.

**Copenhagen boleh menjadi destinasi itu**. Ia selesa tanpa selesa (mari kita lari dari selesa), canggih tanpa merendahkan, sihat tanpa fundamentalisme, dan ia mempunyai kedai, muzium dan orang yang cantik. Ini adalah satu cadangan tiga hari bersendirian ke ibu kota Little Mermaid , yang, dengan cara ini, kita tidak akan melihat.

HARI PERTAMA DI COPENHAGEN

Cara terbaik untuk memulakan perjalanan ialah memerintahkan pemilikan hotel . Ia akan menjadi rumah sementara kami selama beberapa hari, jadi kami harus membiasakan diri dengannya tidak lama lagi untuk merasakan bahawa kami telah tiba.

Tidak ada hotel yang lebih kurang sesuai untuk perjalanan solo , tetapi ada beberapa yang kelihatan lebih baik daripada yang lain untuknya. The Sanders ia adalah.

Ia adalah saiz yang sempurna untuk memberi anda privasi dan, pada masa yang sama, berasa dipedulikan . Ia adalah projek daripada Alexander Kolpin , yang merupakan penari utama di Teater Diraja Denmark. Dia sering mengunjungi bangunan Art-Nouveau ini (bersebelahan dengan teater) selepas persembahan, ketika itu adalah Hotel Opera, dan di sini dia meraikan kejayaannya bersama syarikat itu. Apabila dia bersara dia memutuskan untuk mengubahnya menjadi sebuah hotel dengan itu meneruskannya semangat lepak.

Hari ini, Sanders adalah salah satu hotel yang tidak peduli untuk mengatakan: "Anda akan berasa seperti di rumah" kerana sesungguhnya kamu di dalamnya lebih baik daripada di rumahmu.

Apabila anda tiba anda sudah boleh melihat dua perkara: perlakuannya adalah mesra, Bahasa Inggeris kakitangan yang sempurna dan itu hampir semua orang menarik.

Ruang biasa adalah ruang istirahat dengan sofa lembut dan lilin yang sentiasa dinyalakan, dari pagi hingga malam. Kita boleh jadi membaca, bekerja atau berehat dalam mereka tanpa rasa bersalah untuk masa yang lama.

Bilik tidak seperti yang kita harapkan daripada estetika skandinavia , yang begitu dicemari oleh orang bukan Scandinavia. Reka bentuk dalaman adalah Pernille Lind dan Richy Almond , yang tidak dapat diramal sama sekali dan telah dapat mencairkan gaya Pertengahan Abad Denmark dengan sentuhan kolonial.

Di sini ada buluh, rotan, kayu gelap, butiran retro seperti telefon berputar dan kabinet dengan langsir fabrik . Perasaan keseluruhannya hangat dan tidak mencolok sama sekali. Kølpin sendiri mengakui bahawa dia mencari “kehadiran, personaliti dan detik berkualiti ”. Kami akan meneroka bilik, mengambil minuman dari **kabinet bar (percuma)** dan pergi ke jalanan.

Teres Hotel Sanders

kita akan mulakan perjalanan pergi membeli-belah . Copenhagen adalah syurga bagi sesiapa yang berminat hiasan, fesyen, reka bentuk dalaman atau seni bina.

Tahap kedai sangat tinggi dan kami boleh melihatnya berulang kali supaya tidak kehilangan butiran. Terdapat klasik yang anda tidak boleh berhenti menonton, walaupun ia kedengaran klise, seperti ** Illums Bolighus ** atau DISANA ADA . Mereka berdua berada di jalan yang sama Strøget , yang akan kami lalui beberapa kali walaupun kami tidak mahu kerana ia merentasi separuh bandar.

Yang pertama ialah gudang besar yang menyatukan nama reka bentuk abad ke-20 dan ke-21 . Berjalan melalui sini boleh mengambil masa untuk melihat dan menyentuh. Bersama dengan Illums Bolighus ialah Illums , di sana kita akan naik ke tingkat atas; di sana kita dapati ruang gourmet dan teres dengan pemandangan yang hebat.

Illums Bolighus

Reka bentuk dalaman dan hiasan klasik di Copenhagen

Anda perlu pergi ke HAY (siapa yang menahan menulis ayat ini) . Jenama pereka ini adalah satu lagi yang mesti dilihat: ia terletak di tingkat satu bangunan, jadi ia mudah untuk dilalui. Mari naik dan bersenang-senang bersiar-siar di dalam dewannya dan menyerap objek yang baik . HAY telah diasaskan pada tahun 2001, tetapi nampaknya ia telah wujud selama-lamanya. Itulah kuasa reka bentuk yang baik.

Di jalan-jalan pusat ( Møntergade, Christian Ix's Gade ) menumpukan segelintir yang baik daripada kedai hiasan yang menarik Apa gubi , Rabens Saloner atau Bolivia.

Di sana kita boleh berkhayal tentang membawa banyak perabot ini ke rumah kita; Mereka adalah salah satu kedai yang mencetuskan imaginasi.

Terdapat juga banyak fesyen di jalan-jalan yang sama. Ada kedai macam ganni , begitu "dihormati" oleh jenama bukan Scandinavia; Ia kecil tetapi mengikut arah aliran.

Mana-mana tempat adalah baik untuk berehat dan melepaskan diri di Copenhagen

Di tengah, atau di penghujung laluan membeli-belah ini, kita nak makan . Apabila seseorang melancong, mereka hanya perlu memilih restoran dengan baik. Anda akan mahu membaca atau menonton telefon anda pada masa yang sama, jadi tidak semua makanan akan berfungsi. Mari cari tempat yang direka untuk orang seperti kita, pencinta perjalanan batin, tetapi dengan keterikatan dengan kehidupan luaran.

Tempat yang baik adalah Kopi Paludan . Tidak diketahui jika lebih kafe atau kedai buku atau sebaliknya . Tempat ini bermula sebagai kedai buku/penerbit universiti, tetapi belajar diketahui membangkitkan selera dan selama bertahun-tahun ia berkembang menjadi seperti sekarang.

Di sini anda membaca dan makan (chili con carne sangat baik) dan minum kopi. Ia mempunyai kelemahan: masa berlalu dengan cepat di jadual ini supaya mudah untuk hilang. Janganlah. Mari kita teruskan dengan ekspedisi.

Kopi Paludan

Kedai buku, kafe dan restoran (dan sebaliknya?)

Masanya telah tiba untuk menyerah diri kepada salah seorang bapa negara, Arne Jacobsen . Pereka bentuk dan arkitek adalah pengarang keseluruhan SAS , hotel yang direka pada tahun 1960 untuk syarikat penerbangan dengan nama itu; adalah apa yang mereka panggil gesamtkunstwerk , iaitu, sebuah karya agung , kerana Jacobsen daripada kutleri kepada perabot.

Ia merupakan bangunan pencakar langit pertama di Copenhagen dan juga dikenali sebagai hotel reka bentuk pertama di dunia. Tahun ini, sudah di bawah nama Hotel Diraja Radisson Blu , telah direka bentuk semula oleh **studio Space Copenhagen ** dengan idea untuk tidak tinggal di muzium sebagai penghormatan kepada Jacobsen.

Hakikatnya ialah jika kita sedang mencari aroma reka bentuknya, ia tidak lagi begitu hadir dan. Walau apa pun, hanya melihat kerusi Egg, Swna dan Drop sudah berbaloi. Tetapi ada lagi.

Sangat dekat dengan SAS adalah sebuah hotel yang boleh pergi tanpa disedari. dinamakan Manon les Suites dan di luar ia adalah bangunan seperti banyak. Anda perlu masuk untuk mencari rahsia hebatnya: di tingkat dua terdapat kolam renang yang luar biasa.

Tiba-tiba kami masuk Vietnam atau dalam bahasa bali , dikelilingi oleh tumbuhan tergantung dan dalam persekitaran yang tidak kami jangkakan di bandar ini. Kolam ini adalah untuk tetamu sahaja , tetapi kami akan dapat naik ke teres untuk minum dan bergaul dengan penduduk tempatan dan pengembara kesepian lain seperti kami.

Sudah waktu makan malam. Sepuluh minit lagi Tivoli . Mari kita berjalan-jalan melalui taman hiburan yang romantis dan abadi itu tahun ini dia genap 175 tahun . Jika kita merasakannya, kita boleh mendapat tarikan. Jika tidak, mari kita duduk makan malam: hari ini telah panjang dan kita layak mendapatnya. Tempat yang indah untuk melakukannya adalah rumah hijau di dalam taman.

Taman hiburan Tivoli yang romantik

Kepunyaan Hotel Nimb , iaitu bangunan putih yang boleh dilihat dari mana-mana di taman dan kelihatan seperti istana India atau Moor.

Hotel ini (membingungkan dan ingin tahu) mempunyai beberapa restoran yang bersambung dengan Tivoli; yang paling cantik adalah di tengah-tengah taman. Ia dipanggil ** Gemyse ** dan ia mempunyai bahagian dalaman, terang dan dihias dengan baik (sudah tentu) dan bahagian luaran yang sebenarnya, konservatorium atau sejenis rumah hijau.

Hidangkan hidangan vegetarian dan kami membuktikannya mereka tidak sedih tetapi kaya dan menghiburkan. Makan di sini dalam kesendirian akan membolehkan kita mencipta semula diri kita di dalamnya dan dalam perubahan lampu di ruang. Sangat mudah untuk mengingati makan malam seperti itu. Sudah terlambat: jom tidur.

HARI KEDUA DI COPENHAGEN

satu hari menanti kita tidak lazim dan tidak dapat diramalkan . Itulah ideanya. Kami bermula dengan meninggalkan pusat dan laluan tradisional. kita pergi ke kejiranan Nørrebro. Terdapat Jægersborgade , jalan yang akan kami lalui (tidaklah besar) kerana ia menumpukan ramai perniagaan bebas yang akan menghiburkan kita untuk masa yang lama.

Untuk ke sana kita akan menyeberangi tanah perkuburan. Jalan-jalan ini, yang dalam budaya kita akan menjadi suram, di sini ia hijau dan meriah . tanah perkuburan Pembantu penuh dengan kanak-kanak bermain dan orang menunggang basikal. di sana dia dikebumikan Hans Christian Andersen. Mari kita berterima kasih kepadanya (makamnya sangat mudah) untuk apa yang dia lakukan untuk imaginasi kita.

Kami kini masuk Jægersborgade ; Jangan risau, kami juga tidak tahu cara menyebutnya dengan baik. Di sini kita akan menemui segala-galanya daripada kedai gula-gula artisanal seperti karameleriet , kepada orang lain yang mencampurkan kasut dengan cappuccino seperti kasut dan kopi , melalui kedai konsep sederhana ( Perkara Kegemaran Saya ) atau restoran yang ditubuhkan seperti **Relæ dan Manfreds.**

Ia sangat terkenal The Coffee Collective , di satu sudut. Sudah tiba masanya untuk duduk di sana untuk mencerna semua yang telah kita lihat dan memerhatikan rakan meja kita dan bertanya kepada diri sendiri: Kenapa hampir semua orang kacak dan berkilat?

Selepas laluan off-road ini kami akan kembali ke pusat. di sana kita akan pergi penyu . Peminat seramik tahu bahawa kita berhadapan dengan bintang rock dalam disiplin ini. Dan mereka yang tidak, juga, kerana Tortus (pengasasnya, eric landon ) agak popular dan ingin tahu, dilahirkan di wisconsin.

Di sini, kami tidak mempunyai minat khusus untuk bermain sombong, kita memupuk yang popular . Bengkel dia masuk patio yang kami ingin ada di bandar kami dan boleh dilawati melalui temu janji. Mari kita pergi melihat Landon atau Tortus, sebagaimana mereka memanggilnya, dan keajaiban yang datang dari tangannya.

penyu

Teras "ceramist" yang anda perlukan dalam hidup anda

Kami kembali ke hotel untuk berehat dan minum kopi di rumah anda Dapur Sanders . Jika cuaca baik, kami akan membawanya ke luar rumah, jika tidak, di dalam rumah, yang kami mahu tiru di rumah kami.

Kami akan mandi, menikmati bilik dan keluar untuk makan malam . Setiap perjalanan mesti disertakan dengan hadiah. Yang ini dine in Peatery .

Ini adalah restoran hotel yang tidak dapat disedari jika anda belum makan di sana. Jika anda ada, anda tidak akan melupakannya. Beliau berada di **SKT Petri (Preferred Hotels & Resorts) ** dan mengetuainya, sejak musim panas ini Brendon Walker.

Dia berasal dari tradisi vegetarian yang di sini naik ke tempat yang sangat menarik. Hidangan yang mereka sajikan segar dan mempunyai rasa yang sangat sukar untuk dirasai oleh orang Mediterranean. Pada musim mereka menghidangkan **sup asparagus (hampir air) yang tidak dapat dilupakan dan bunga kobis bakar yang masih dalam ingatan pada keesokan harinya. Ya: kembang kol. Restoran ini mengejutkan dan sangat kaya. Ini adalah makan malam sesuka hati yang baik yang boleh dinikmati sendiri atau bersama.

Terdapat sesuatu yang menyenangkan seperti makan malam yang baik dan itu adalah untuk berbangga dengan makan malam yang enak. Ia adalah perasaan selepas keseronokan Kami akan membangunkannya dalam Teres Sanders, rumah timbul kami . Ia tidak konvensional, seperti tiada di sini.

Adakah satu lagi Konservatori di mana kita boleh menghabiskan sepanjang masa di dunia untuk mengingati hari itu dan menyemak semua foto yang telah diambil semasa kita mempunyai satu wain terakhir sebelum turun ke bilik.

HARI KETIGA DI COPENHAGEN

Untuk hari terakhir kami, kami mencadangkan dua rancangan, seperti dalam salah satu cerita di mana anda boleh memilih dua pengakhiran.

1) Kami berada di mekah reka bentuk dunia, jadi mari lawati Muzium Reka Bentuk Danmark atau Muzium Reka Bentuk Negara anda.

Tempat ini mempunyai daya tarikan muzium yang tidak terlalu direka bentuk atau dipadamkan oleh arkitek bintang. timur bangunan rococo ia adalah salah satu tempat terbaik di dunia untuk melihat reka bentuk perindustrian Scandinavia.

Tidak ada museologi yang mengejutkan atau penggunaan teknologi yang gila di sini. Koleksi tetapnya cukup untuk mengekalkan minat dalam muzium. Tidak melangkau bilik yang dikhaskan untuk kerusi dan juga kedai.

Muzium Reka Bentuk Denmark

Rococo dan penting

Selepas muzium kami akan keluar ke jalan untuk berjalan-jalan. Kami akan menamatkan perjalanan ini dengan melakukan sesuatu yang, mungkin, kami tidak terfikir untuk melakukan: pelayaran melalui bandar. Ia adalah cara yang bagus untuk melihat bangunan seperti itu Perpustakaan atau Black Diamond atau Opera.

Adakah saya melihat sebarang senyuman merendahkan di luar sana? Ia akan datang dari seseorang yang tidak berani menaiki salah satu bot ini. Ia adalah aktiviti yang singkat dan sengit yang membuatkan anda inginkan lebih banyak lagi, yang merupakan destinasi yang paling boleh dicita-citakan.

Copenhagen

Copenhagen, jangan melawan

2) Tinggalkan Copenhagen

Kami akan menaiki kereta api Stesen Sentral , di sebelah Tivoli dan kami akan pergi ke Humlebaek ; Ia tidak akan mengambil masa lebih daripada satu setengah jam. Terdapat salah satu muzium yang paling tidak senonoh yang akan kita temui, mata, di dunia. Dan terdapat banyak muzium di dunia.

**Ini Louisiana**. Ia adalah contoh yang sempurna tentang bagaimana sebuah muzium bercampur dengan persekitarannya dan bagaimana koleksi dan pameran yang menarik dapat diselaraskan dengan tempat yang popular.

Luangkan waktu pagi melawat Giacomettisnya di bilik terang mereka yang menghadap ke laut atau ke laut taman arca adalah untuk menamatkan perjalanan di tempat yang sangat tinggi.

Muzium Louisiana di Copenhagen

Tiga hari sahaja di Copenhagen adalah perjalanan dua kali: kepada bandar dan diri kita sendiri . Destinasi pertama adalah memberi inspirasi, canggih dan sentiasa meninggalkan rasa yang enak di mulut. Yang kedua adalah lebih menarik: walaupun kadang-kadang kita tersesat di lorong-lorong yang sunyi atau gelap, Tidak ada bandar yang lebih baik daripada yang kita bawa di dalam.

copenhagen sendiri

Copenhagen sendiri (atau bersendirian)