Bagaimana untuk melawat lima negara dalam satu hujung minggu (dan nikmatinya)

Anonim

Katedral Aachen

Bagaimana untuk melawat empat negara dalam satu hujung minggu (dan nikmatinya)

Hai, saya tidak tahu sama ada awak ingat saya. Saya adalah lelaki yang telah berjalan mendaki bukit dan makan karbonnade Flemish di Brussels selama lima tahun. Tidak lama dahulu saya menyerlahkan di sini beberapa yang hebat kebaikan rahsia, tersembunyi , bandar kecil yang melihat bagaimana Bangunan Berlaymont pada tahun 1967 untuk menjadi kerusi Parlimen Eropah.

Selain itu kupang dan kebanyakan penduduk asing, salah satu perincian yang paling menakjubkan tentang bandar Belgium adalah komunikasi yang mengagumkan dengan bandar dan negara bersempadan.

Oleh itu, jika seseorang mencadangkannya, mempunyai masa dan merancangnya dengan lebih awal, hujung minggu boleh bertukar menjadi penjelajahan ekspres ke negara yang berbeza tempat untuk menjamu selera, menonton wayang atau membeli-belah. Mari lihat lakaran itu.

Perhentian pertama Aachen

Perhentian pertama: Aachen

JUMAAT

Kami bangun awal sedikit, tetapi tanpa tekanan. Kita bercakap tentang salah satu daripada mereka yang bangun awal yang sebenarnya hanya berfungsi untuk memanfaatkan hari itu dan bukan untuk memeriksa beg. Kami akan bangun awal untuk memanfaatkan perpindahan pertama kami, yang akan membawa kita ke negara pertama hujung minggu (yang kedua jika anda tidak tinggal di Belgium, sudah tentu) : ** Jerman **. Dari stesen Bruxelles-Midi , kita ambil yang pertama Thalys arah melepasi Aachen, yang dikenali oleh kami sebagai Aachen. _(Dari €19 lebih awal; masa perjalanan: 60 minit) _

Frühstück dengan Charlemagne

Hanya enam puluh minit memisahkan Brussels, Belgium, dari Aachen, Jerman. Di sana, di sebelah barat Jerman, terletak bekas raja Frank dan maharaja Barat, "bapa Eropah", Charlemagne.

Jenazahnya berada di dalam Sarcophagus Persephone , di dalam Katedral Aachen, sebuah monumen yang indah dan terkandung di tengah-tengah bandar yang penuh dengan pesona. Antara pemandangan dan pemandangan, hanya 180 meter dari tinggalan Charlemagne, seseorang boleh menikmati sarapan pagi yang lazat di Café Middelberg.

Kafe Middelberg

Sarapan pagi yang baik untuk memulakan laluan di Aachen

Dan itu sahaja, Kami tidak mempunyai masa lagi untuk kehilangan. Kami mengucapkan selamat tinggal kepada maharaja, telur, sosej dan schnitzel yang lazat itu dan kami pergi ke stesen untuk menaiki kereta api seterusnya menuju ke kota cinta. _(Dari €35 lebih awal; tempoh perjalanan 130’) _

**Ikan & Kerepek di Paris **

Walaupun kedengarannya tidak sesuai memandangkan esok kita akan menghabiskan hari di London, wacky sentiasa menyeronokkan.

Melancong ke bandar masakan nouvelle untuk menikmati perkara yang sama seperti hooligan berganda selepas satu hari lagi pasukan anda dalam Liga Perdana mungkin kedengaran pelik, tetapi, berhati-hatilah, dalam keadaan yang sangat cuqui Mersea Faubourg Montmartre kamu boleh makan kentang goreng terbaik di bandar , sebagai tambahan kepada beberapa bebola ikan yang menakjubkan.

Mersea Faubourg Montmartre

rehat pengembara

Jika keadaan tidak terkawal, anda juga boleh melaluinya L'Olympia atau bilik Zenith , kedua-duanya tempat yang sesuai untuk melihat konsert yang bagus dalam keadaan yang baik.

Dan jika kita tidak sentiasa mempunyai daerah Pigalle , di mana teater Grand Guignol dilahirkan dan rumah kepada Moulin Rouge, di mana anda boleh menikmati makan malam yang lazat dengan persembahan dari sebelumnya.

Selepas hari gila pertama itu, anda perlu berehat seketika dan tidak menyengat dengan malam Paris, tetapi jika anda mempunyai tenaga, anda boleh pergi melihat bagaimana ia minum di kelab bergaya yang direka oleh David Lynch, senyap . Sudah tentu, apabila mereka membuka pintu untuk orang awam.

SABTU

**Pawagam, kek dan komik di London **

_Keajaiban Eurostar dan tiket yang anda beli lebih awal akan membolehkan anda bersarapan di Paris dan makan tengah hari di London . Dalam beberapa jam anda akan pergi dari stesen pusat Paris ke stesen London. Peringatan Penting: Bawa penyesuai untuk mengecas telefon. (Dari €39 lebih awal. Tempoh perjalanan 130’) _

London seperti New York, tetapi dengan loghat akademik yang lebih sedikit. Jadi ambil a kasut yang ringan dan selesa, bahawa terdapat banyak perkara untuk dilihat.

The Disney Store Oxford Street adalah mesti melihat, serta dusun , di mana untuk membeli peringatan yang baik dalam bentuk beruang Paddington. Saiznya sudah bergantung pada setiap satu, tetapi dia berpendapat bahawa masih banyak yang perlu dilakukan.

Kumpulan orang di Tate Modern London

Perjalanan sinematik melalui London

Untuk makan dan tidak kehilangan terlalu banyak masa sambil menikmati hamburger yang sangat baik, perkara mereka adalah untuk menarik Lima Lelaki atau Shake Shack . Jelas kepada saya bahawa saya lebih suka yang pertama, tetapi kerana ia mula dilihat semakin banyak di Eropah, saya akan memilih Shake Shack di Covent Garden.

kenapa? Kerana ia adalah satu lontaran batu dari dua perhentian wajib: fopp Y Planet Terlarang . Pada mulanya anda akan meninggalkan hidup anda dalam rekod dan filem. Dalam yang kedua, dalam komik, patung dan beberapa t-shirt.

Jangan lupa untuk mengecas semula bateri anda kopi krim dengan pastri Portugis sebelum melawat salah satu kedai buku terpakai yang indah di bandar ini, seperti **Henry Pordes Books.**

Petang tiba dan sudah tiba masanya untuk mencari perlindungan di panggung wayang yang bagus. Dan terdapat dua tawaran yang sangat berbeza tetapi memuaskan sepenuhnya. Buat keputusan untuk dia Pawagam Putera Charles atau pergi melihat sesuatu yang lain tayangan perdana di rumah bergambar . Jika kita memilih tayangan perdana, sentiasa bagus Red Velvet daripada kopinya atau makan di restoran di tingkat atas.

Jika, sebaliknya, kita lebih banyak mengambil kesempatan dan melihat beberapa salinan 70mm yang tidak dijangka di Pawagam Prince Charles, kita boleh makan malam di Tao Tao Ju sebelah dan terus masuk untuk makan popcorn . Dan dari filem ke katil untuk terus bermimpi.

AHAD

**Ahad yang menakjubkan di Rotterdam **

Baiklah, kawan-kawan, hari Ahad tiba, hari terakhir untuk menemui negara baru. Dalam kes ini, kami akan menjejaki semula langkah kami untuk menduduki semula kerusi di Eurostar. Adalah dinasihatkan, seperti biasa dalam kes ini, untuk membeli tiket awal untuk menghabiskan masa hujung minggu dengan sebaiknya. bangun awal macam ni kita boleh berada di tengah hari di Rotterdam melalui Brussels.

Bandar pelabuhan Belanda terletak 55 minit dari Brussels melalui Thalys , dan ia adalah sebuah bandar yang indah, tenang dan tanpa hiruk-pikuk bandar lain di negara ini dengan pelancongan yang agak "perayaan". _(Kereta api dari €19 lebih awal. Tempoh perjalanan 120’. Flixbus dari €9 tempoh yang sama) _

Pada tengah hari anda boleh tiba tepat pada masanya dan Rizab Langoest sedia untuk dimakan yang menghadap ke pelabuhan . Ia adalah restoran yang menarik yang mengkhususkan diri dalam ikan dengan Jambatan Erasmus yang mengagumkan sebagai landskap. Menu "kejutan" adalah menyeronokkan dan berkisar antara 35 dan 50 euro bergantung pada bilangan hidangan yang disertakan: 3, 4 atau 5.

Langoest

Makan menghadap ke pelabuhan di Rotterdam

Selepas makan tengah hari, berjalan-jalan melalui pelabuhan ke kedai-kedai di tengah-tengah untuk mencari rekod pada harga yang berpatutan, di mana pasangan lebih menonjol daripada yang lain: Demonfuzz Y Oleh Plaatboef , kedua-duanya dengan banyak bahan untuk dijual dan terpakai (vinil Neil Young yang bagus dalam suntingan yang hebat Saya telah mengambil dari sana) dan juga banyak pawagam dalam format DVD dan bluray di kedai kedua.

Dan jika perkara anda lebih khusus dan lebih dekat dengan jazz atau irama & blues, anda juga harus melalui ** Vinylspot Records .**

Untuk kembali ke ibu Belgium anda mempunyai dua pilihan. Ekonomi dipanggil FlixBus dan ia adalah ciptaan. Bas hijau yang mengelilingi Eropah pada harga yang sangat kompetitif. Oleh kira-kira sembilan euro anda boleh pulang dari Rotterdam dalam masa kurang dari dua jam , yang terbaik untuk memulihkan tenaga semasa berehat.

Jika anda memilih kereta api, perjalanan dikurangkan separuh, dan masuk hanya enam puluh minit anda akan kembali ke pusat Brussels , titik utama kem kami.

Memandangkan anda akan kembali dengan poket kosong selepas hujung minggu yang gila, saya cadangkan anda kebab terbaik di bandar: snek betik . Pasukan pekerja yang luar biasa, mesra dan menguruskan rasa seperti orang lain. Untuk enam euro anda makan dan minum seperti seorang raja dan menamatkan hujung minggu yang tidak boleh berulang.