Di mana untuk makan Hari Valentine ini di Madrid

Anonim

Ini bukan tentang sejambak atau berjalan di bawah cahaya bulan. timur hari Valentine kita habiskan dengan cinta sejati kita , orang yang kita cintai selama-lamanya, orang yang menakluki kita, mengejutkan kita, menggembirakan kita dan, terutama sekali, mengisi kita setiap hari: makanan! Dikesempatan ini, surat cinta itu didedikasikan untuk perut kita, kerana peneman tidak kira dalam hal gastronomi. Koleksi restoran ini didedikasikan untuk pencinta, tetapi kehidupan! Jangan biarkan sesiapa memberitahu anda dengan siapa anda perlu berkongsi (atau tidak) pencuci mulut anda.

HOTEL URBAN 5* GL (Carrera de San Jerónimo, 34)

Hotel, seperti biasa, nampaknya menyelesaikan kehidupan kita. Makan malam intim tidak sama dengan a strawberi celup coklat, dengan champagne, dan penginapan termasuk ... Itu bermain percintaan. dan begitu juga Hotel Urban 5* GL dengan pakej anda Kekal&Cinta.

Jika anda salah seorang yang menggemari kurma yang jauh dari tradisi, mereka juga mempunyai pilihan untuk anda. Dari hotel, mereka membawa anda dalam perjalanan ke Mexico tanpa meninggalkan La Terraza del Urban . Ia akan membantu anda koktel Passion Mezcal , daripada mezcal, laici, buah markisa, beri biru dan champagne, tersedia sehingga 14 Februari.

Tetapi dorongan terakhir akan memberikannya kepada anda Mexico DF., menu rasa baharu oleh Aurelio Morales untuk CEBO, restoran hotel. Pemula suka mangga aguachile , nanas bakar dan nopal atau rebusan chilaquile dan tomato hijau dengan kuning telur, dan hidangan utama seperti turbot liar, bahagian atas hempedu daging lembu atau squab darah . Untuk tidak merosakkan kejutan, kami menyerahkan penemuan pencuci mulut di tangan anda.

Hotel Urban

Hotel Urban menawarkan kami perjalanan gastronomi ke Mexico.

THE REVOLEA (Arenal, 30)

Dua dalam satu: pembukaan baharu dan menu edisi terhad. The Revolley Ia datang seperti angin puyuh untuk menjadikan bulan Februari terbalik. Restoran baharu ini tahu bagaimana untuk memenangi kami (kami dan selera kami) dan ia berjaya melakukannya tapas yang membuat kita menjadi gila , tetapi dengan peningkatan wajah dan inovasi tambahan.

Untuk Hari Valentine, mereka telah menyediakan menu istimewa: Pintxo bawang putih putih dengan sardin salai, udang raja dan salad udang kaca, roti bao udang bawang putih, pintxo daun bawang panggang dengan Vizcaína dan vinaigrette, kerang au gratin atau ekor lembu sabarín. aising pada kek? Sup suspensi coklat putih . Ada kemungkinan anda telah mula mengeluarkan air liur sebelum menghabiskan senarai, mengapa tidak menghabiskannya di salah satu meja mereka?

La Revole Asap Sardin

Tapas di La Revoleá.

HOTEL PESTANA CR7 (Gran Via, 29)

Kami telah memberi amaran kepada anda, terdapat ramai orang Saint Valentine seperti yang terdapat di dunia, dan tidak semua orang harus berpegang pada rancangan yang sama. Itulah sebabnya yang ini pergi didedikasikan kepada pencinta sukan . Jangan risau, ia tidak memerlukan sebarang usaha fizikal, tetapi ia memerlukan menghabiskan waktu awal 13-14 Februari menikmati makan malam sambil menikmati Super Bowl.

Malam sukan yang menghadiri pertarungan antara Los Angeles Rams dan Cincinnati Bengal dengan surat khas. Menu akan dibuka mulai jam 11 malam. dan akan tersedia sehingga akhir pertunjukan, di Bar Sukan di tingkat 9 Hotel. Di sana, mereka menunggu kita hidangan seperti Glory Burger atau Sandwich Kelab CR7 , ditandatangani oleh chef Borja Veguillas. Ingat untuk menempah sebelum ini melaluinya Web!

tab CR7

Bagaimana jika kita menghabiskan Hari Valentine menonton Super Bowl?

HOTEL GRAND ENGLISH (Jalan Echegaray, 8)

Tahukah anda pepatah "siapa banyak tutup, picit sikit"? The Hotel Inggeris yang Hebat telah memutuskan untuk mencabarnya, membongkarnya dan mengatasinya pada Hari Valentine ini. Ia bukan kerana mereka telah turun bekerja dengan Hari Valentine, tetapi mereka telah mencadangkan untuk membuat kita jatuh cinta dengan surat rancangan yang meraikan cinta dengan penuh gaya.

Untuk yang paling gourmet, dari 11 hingga 14 Februari , ia ditawarkan dari 9:00 p.m. menu istimewa yang direka oleh Fernando P. Arellano . Untuk gigi manis, pek itu Buih cinta , yang merangkumi semua yang anda boleh jangkakan daripada tarikh romantis: sarapan pagi, bunga, mandian buih, pilihan menu istimewa, tempahan peribadi jakuzi dan, sudah tentu, sebotol cava dan coklat.

Dan, walaupun kami datang ke sini untuk bercakap tentang gastronomi, ia juga perlu untuk mengetahui bahawa Gran Hotel Inglés telah menyediakan istimewa muzikal. Di bar koktel lobi , runut bunyi akan diletakkan oleh konsert muzik jazz , mentafsir terutamanya untuk majlis balada hebat dan lebih banyak lagu cinta klasik.

Hotel Grand English

Valentine tradisional: sarapan pagi, bunga dan mandi buih.

ZIELOU (Stesen Chamartín, s/n)

Dalam cinta atau tidak, kita tidak boleh melepaskan peluang gastronomi sekali sahaja, seperti yang berlaku dengan Zielou . Restoran popular, yang terletak di bahagian atas Stesen Chamartín, dilancarkan menu rasa yang hanya akan tersedia dari 9 hingga 13 Februari.

Untuk bermula dengan hidangan utama, mereka telah memutuskan untuk mencipta rama-rama yang terkenal di dalam perut, kali ini terima kasih kepada pemula mereka gula-gula kapas yang dibalut kertas kelopak mawar . Crush pertama, selesai. Tiram, ceri foie, kerang yang disuap dengan api, magret itik panggang atau pipi anak lembu madu akan menjadi ahli lain perarakan masakan ini, yang akan disertai kemudian oleh dua pencuci mulut yang lazat.

Adakah anda menganggap diri anda seorang romantik yang tiada harapan? Zielou menjadikannya sangat mudah untuk anda, menawarkan anda peluang untuk menempah sejambak bunga untuk tiba di temujanji atau rumah dengan mesej anda sendiri.

Zielou

Menu untuk dipadankan, secara literal.

11 KNOTS NORDÉS TERRACE (Pasar San Antón)

Dari Madrid, kami boleh mengembara ke ratusan tempat tanpa meninggalkan meja. Dan, kali ini, kami singgah di Galicia . Atap bumbung sentiasa menjadi idea yang baik apabila datang ke perayaan, pemandangan menambah satu lagi tahap percintaan pada waktu petang.

Dalam Teres Nordés 11 Knots Mereka bertanggungjawab untuk membawakan anda masakan tradisional Galicia dalam ledakan rasa dan pada Hari Valentine, mereka telah berpakaian untuk majlis tersebut. Menunya yang direka khas untuk masa ini terdiri daripada tujuh hidangan, dan beberapa komponennya adalah pate kerang, 100% ham yang diberi makan acorn Iberia dan, bagaimana mungkin sebaliknya, truffle cinta.

Jika anda menambah wain pada sapuan berus yang lazat itu , pengalaman hanya boleh menjadi lebih baik. Anda memilih: teres berbumbung yang dipanaskan, teres luaran dengan bar atau ruang istirahat dalaman dengan gastrobar. Pentas itu sama ajaib dalam apa jua bentuknya.

11 Nords Valentine Knots

Hari Valentine ini, kami mendarat di Galicia.

NEGERI MURNI (Plaza Cánovas del Castillo, 4)

Memandangkan kita ada dalam pengetahuan kita itu tiram adalah makanan afrodisiak , kami terus berfikir bahawa ia mungkin hidangan terbaik untuk meraikan Hari Valentine. Chef terkenal Paco Roncero dia pun berpendapat begitu dan telah menyediakan menu istimewa dalam keadaan tulen yang mempunyai sebagai protagonisnya tiram Cadoret , juga dikenali sebagai... 'The Black Pearl'.

Hari Valentine dibuat untuk memberi penghormatan, atau beberapa, dan bukan kerana tiram mempunyai peranan utama pada menu, ia dikurangkan kepada satu versi. Tiram asli dengan keharmonian segelas Champagne Delamotte, tiram dengan sos ponzu dan kaviar soya, tiram dengan air tomato dan minyak selasih dan tiram dengan ceviche dengan leche de tigre dan lada kuning . Itu akan menjadi empat pilihan untuk dipilih, keputusan yang sukar ketika datang ke syurga kuliner.

Tiram Paco Roncero

Tiada yang lebih baik daripada afrodisiak untuk Hari Valentine.

HOTEL INTERCONTINENTAL (Paseo de la Castellana, 49)

Selepas begitu banyak makan tengah hari dan makan malam, tiba masanya untuk memberi ruang untuk salah satu momen kegemaran kami: makan tengah hari. Sarapan tengah hari daripada Hotel InterContinental Ia sudah diketahui dengan meritnya sendiri sebelum Hari Valentine, tetapi yang pada hari Ahad 13hb adalah sesuatu yang lain: bufet istimewa pastri artisan romantis . Petua penjelasan: lebih daripada 200 hidangan menanti anda.

Tetapi, walaupun kami gembira kerana dapat menyambut Hari Valentine dari pagi, anda juga harus tahu bahawa pada hari Sabtu 12 dan Isnin 14, hotel menyediakan makan malam valentine istimewa dengan cahaya lilin di Restoran El Jardín, pada pukul 9:00 malam. Muzik secara langsung dan cadangan gastronomi oleh chef Miguel de la Fuente . Apa lagi yang anda perlu tahu?

Restoran InterContinental Madrid El Jardin

Di InterContinental kami meraikan cinta dari pagi.

DEAR HOTEL MADRID (Gran Via, 80)

Selamat berkenalan , bumbung 360º Hotel Madrid yang dihormati , ialah tempat yang sesuai untuk menaikkan cinta anda ke tahap yang tertinggi. Selain pemandangan yang mengagumkan dan menu yang lazat, pada Hari Valentine anda boleh bersulang dengan irama muzik terbaik dengan koktel istimewa yang ramuan bintangnya adalah strawberi.

Selamat berkenalan

Selamat berkenalan.

TRACK BONUS: VALENTINE'S DI RUMAH

Sejujurnya, kadang-kadang tiada rancangan yang lebih baik, atau lebih romantis, daripada tinggal di rumah. Pesan hantaran makanan, pasang wayang dan meringkuk dengan selimut, pastinya. Namun, bercakap tentang perayaan, mari jadikan malam buatan sendiri kita sesuatu yang istimewa. Dan untuk itu, kami tinggal lagi di tangan Paco Roncero, kali ini, bersama Ramón Freixa dan menu istimewanya: Cuatromanos San Valentín, menu dengan empat bintang Michelin!

Tersedia dari 7 hingga 14 Februari di platform seperti Uber Eats, Just Eat dan Glovo, perarakan cinta kulinari ini terdiri daripada Koleksi Pembuka selera (batu mimetik keju, goreng foie dan ferrero emas), Hati Pasta Segar di atas Baldu Kacang dengan EVOO dan Mayonis Perjalanan dan Peha Pintada disumbat dengan Boletus dengan gula-gula Ratte Potatoes dan Mangga dan Rose Chutney.

Dan, kerana perkara yang baik mengambil masa, yang terbaik datang terakhir Love Cuatromanos: hati yang warna merah pekatnya menampakkan coklat 70% berkrim dengan dalaman vanila Madagascar dan biskut rangup.

Menu Empat Tangan

Bagaimana jika kita memberi penghormatan di rumah?

BONUS TRACK (II): PENJERAHAN (atau pencuci mulut)

Apa jadinya Hari Valentine tanpa pencuci mulut? Gula-gula dan percintaan berjalan seiring kerana dunia adalah dunia. Duo suci ini adalah bible cinta dan itulah sebabnya kami tidak boleh membiarkan 14 Februari berlalu tanpa memaniskan selera. Dan apabila kita bercakap tentang Madrid, kita pasti akan melakukannya mengenainya manolito.

Seorang lelaki yang baik dari Madrid menggunakan Manolitos sebagai senjata perayaan besar-besaran untuk sebarang acara : hari lahir, pekerjaan baru, ulang tahun atau, kami tidak akan menafikannya, sebarang hari Ahad yang bodoh. Sentiasa ada alasan yang baik untuk menikmati croissant kecil ini, dan Hari Valentine tidak akan kurang.

manolito

Manolitos biasa… tidak seperti sebelum ini!

Sepanjang bulan Februari, Manolo Bakes mempersembahkan Manolito Valentino dan Palmita Valentina . klasik dengan couverture merah jambu diperbuat daripada coklat putih, dihiasi dengan kepingan raspberi . Tetapi jika anda mahu pek lengkap, ikuti tarikhnya, kerana dari 11 hingga 14 Februari, makanan istimewa ini akan berada dalam kotak edisi terhad direka dengan kerjasama artis Marta de la Fuente.

Dan untuk menentang musim sejuk yang sejuk dan terus memaniskan hari ini, kita juga boleh meraikan Hari Valentine dalam mangkuk ikan . Tempat yang telah merevolusikan dunia ais krim dengan taiyakinya, melancarkan edisi khas: Yoghurt merah jambu , kelainan kepada aiskrim yogurt anda, dengan topping hati dan taiyaki tertentu yang dicelup merah jambu . Walaupun kami memberi amaran kepada anda, mereka sangat cantik sehingga anda akan malu untuk memakannya. (Boleh didapati dari 10 Februari)

Mangkuk Ikan Valentine

Adakah kita memakannya atau membingkainya?