Perjalanan dari Milan ke Venice: 10 hari menjelajah utara Itali yang paling indah (bahagian II)

Anonim

Venice yang indah adalah salah satu destinasi perjalanan kami

Venice yang indah, salah satu destinasi perjalanan kami

HARI 6: VENICE

Anda akan bangun dalam Venice yang indah , daripada Preferred Hotels, yang tidak boleh ditempatkan dengan lebih baik: betul-betul bersebelahan Dataran St. Mark , tetapi tidak betul-betul di dalamnya, supaya anda boleh masuk dan keluar dari hotel tanpa mengalami kerumitan pusat. Di samping itu, ia dijumpai dua langkah dari Vaporetto dan ia mempunyai jalan keluar ke terusan, sekiranya anda ingin terus ke sana dengan teksi air atau gondola.

Tetapi kami baru bangun, dan menikmati setiap detik dalam helaian hangat ini , dikelilingi oleh hiasan yang menenangkan. Detik santai ini, yang bermula malam tadi dengan kopi di balkoni bilik dan bilik mandi yang sangat panjang , ia perlu selepas beberapa kilometer jalan yang kami lalui semalam. Ia adalah pada masa-masa seperti ini anda berterima kasih untuk hotel yang bagus , yang mampu menghilangkan penat anda dengan mereka butiran keseronokan murni , dan mengisi anda dengan tenaga yang diperbaharui untuk meneruskan laluan.

Sarapan pagi sangat baik dan pelbagai. , berlaku dalam a halaman dalaman dengan bumbung kaca, yang akan dibuka apabila pagi dibuka. Dan walaupun kita digoda olehnya perpustakaan seni dan sofa yang selesa, kami memutuskan untuk pergi ke luar dan menyertai lawatan dalam bahasa Sepanyol daripada persatuan kebudayaan Marco Polo , yang mempromosikan " budaya, seni, sejarah , muzium, gastronomi, perniagaan asli bandar dan semua kemungkinan aktiviti yang boleh membantu teruskan hidup venice ".

Ia bukan Venice tetapi Milan!

Tidak, ini bukan Venice, tetapi Milan!

Titik pertemuan ialah Campo San Geremia , di mana kita bertemu dengan panduan kita, a pelajar seni bina Chile yang mempesonakan kami dengan pengetahuannya yang luas tentang tanah ini di mana dia sedang menyiapkan ijazah pascasiswazahnya. Dia pun dah buat lukisan tangan setiap struktur Apa yang anda ingin jelaskan kepada kami?

Dengan dia kita belajar semua yang tidak terdapat dalam manual perjalanan , dan kami melintasi Venice yang didiami oleh orang Venice , yang terbuka, damai dan hampir bandar kecil, sebaik sahaja anda menjauh dari jalan-jalan utama.

Venice yang lain, yang, suka pelancong yang baik , anda mesti mencuba, ia mempunyai alamat penting ** di sini , dan pengalaman mereka yang tidak dapat ditolak, **di sini. Kami menambah beberapa lagi perhentian. Untuk memulakan -atau lebih tepat, untuk mengakhiri hari-, WeCrociferi , halaman biara -dan gergasi- yang baru diubah suai, tempat anda boleh minum sambil mendengar muzik secara langsung.

Untuk makan malam, Trattoria Da Gigio , salah satu daripada beberapa tempat yang sering dikunjungi oleh penduduk tempatan di Jalan Baru . Tanya Nicoletta ( Saya harap Nicoletta dan simpatinya yang tidak dapat dibakar akan melayani anda ) yang Poker di Antipasti dan bersedia untuk sentuh eden terima kasih kepada kepakaran Venice yang datang dari air.

Dan untuk mengejutkan anda, Kejiranan Dorsoduro , di mana bukan sahaja pelajar universiti tinggal: ramai daripada galeri kawasan , yang, semasa Biennale Seni , menjadi lawatan wajib dan menakjubkan.

Semasa Biennale Venice menjadi lebih luar biasa

Semasa Biennale, Venice menjadi lebih luar biasa

HARI 7: VERONA, LAKE GARDA DAN LAKE COMO

Petang sebelum meninggalkan Venice yang cantik -cantik dan penuh dengan pelancong jadi cubalah elakkan tiba pada hujung minggu - kami telah menghabiskan masa berehat di Bar langit Venice yang indah , dengan pandangannya a-l-u-c-i-n-a-n-t-e-s di atas bumbung bandar. Di sana kami mengumpul kekuatan untuk pagi hari ini, yang menjanjikan untuk sibuk: kami meletakkan menuju ke Verona untuk memulakannya.

menerima kita Arena Verona , amfiteater Rom dengan aura kehebatan colosseum , tetapi tiada beratur! Hebat! Ia adalah salah satu struktur gayanya terbaik dipelihara di dunia , dan tambahan pula, ia terkenal dengan produksi opera yang dibuat di dalamnya. Kami dapat membuktikannya berkat a kepala patung greek gergasi yang kami lihat sedang berehat di luar. Ia adalah hasil daripada mengadakan persembahan , dan memberi kami gambaran tentang kehebatan acara ini.

Apabila kita pergi lebih jauh ke jalan-jalan, kita dapati sebuah bandar yang indah tetapi juga sangat imaginatif: nampaknya tidak ada yang berkahwin apa-apa! Ini bukan Ferrara, dengannya bandar lama yang utuh sejak Zaman Pertengahan, tetapi sejenis tidak mungkin bercampur pelbagai tempoh sejarah: Rom, tercermin dalam Arena dan pintu borsari, akses lama ke bandar yang hari ini mengekalkan udara ajaib; Romanesque, dengan Duomo, tinggi dan tegas; Gothic, dengan kubu jambatan castel vecchio , simbol bandar yang jelas; barok, diwakili oleh halus Palazzo Maffei...

Musim opera di Arena dikenali di seluruh dunia

sendiri Piazza delle Erbe , tapak forum Rom kuno, kekal hari ini pusat saraf -walaupun kini hanya masa lapang dan kehidupan sosial- dan menunjukkan dengan baik ini ketidaksamaan yang ceria yang mencirikan Verona, dengannya patung barok mengintip keluar, dinding bangunan awamnya dihiasi dengan segar dan kewaspadaan abadi menara lamberti , dibina pada zaman pertengahan.

Di samping itu, ia juga dengan setia mewakili semangat bandar , yang dicipta semula di sini melalui ramai kanak-kanak bermain , teres yang penuh dengan orang ramai dan selamat pagi pasar.

Sesat di jalanan dan -ia tidak dapat dielakkan- terserempak Jejak kaki Shakespeare menulis Romeo dan Juliet. Perhatikan kedai kecil biasa dengan produk yang lazat yang anda ingin bawa pulang, dapatkan tujuh kuasa besar anda, lalui tebing sungai yang damai, dan, pada waktu makan tengah hari, bebas, kerana terdapat banyak tempat yang mereka akan menggembirakan perut anda.

Kami mengesyorkan ** Trattoria Vecio Mulin **, dengan alas meja berkotak-kotak, ia pemandangan Adige dan dia risotto salmon , yang paling kami sanggup komited jenayah keji.

Imaginasi Verona untuk berkuasa

Verona: imaginasi kepada kuasa

Memandangkan kami hanya mempunyai separuh hari untuk melawat bandar, kami meninggalkannya selepas makan tengah hari untuk menuju ke tasik garda . Di sana kita akan mendapati bahawa selatan kawasan ini memberikan udara kepada Costa del Sol Bahasa Sepanyol, hanya dengan bangunan yang jauh lebih tua.

Bersedia kerana ia sangat pelancong : kami mengesyorkan lulus sirmione , teras utamanya, dan mendaki sejauh mungkin ke utara untuk menghargai keindahan -dan ketenangan- beberapa kampung di pinggir pantainya.

Walau bagaimanapun, masa semakin mendesak, jadi mungkin satu-satunya perkara yang memberi kita masa adalah untuk berhenti r persekitaran tasik yang tidak terukur ini air biru, hampir tropika . Ia akan menjadi baik jika ia begitu, tetapi jika anda mencari foto yang sempurna , singgah ke rumah berwarna warni dan pantai berkubu di Peschiera del Garda dan Desenzano del Garda. Awak tidak akan menyesal.

Akhirnya, kita menuju ke Tasik Como , di mana kita akan berehat pada hari-hari terakhir sebelum pulang ke rumah syurga penuh.

Jika anda rasa Garda bagus, tunggu sehingga anda sampai ke Como...

Jika anda rasa Garda cantik, tunggu sehingga anda sampai ke Como...

HARI 8 DAN 9: TASIK COMO

Kami telah melakukan yang terbaik untuk meninggalkan Como buat kali terakhir: ya tempat yang sempurna di mana untuk berehat selepas lawatan seperti ini. Mengenai dia ** kami sudah menulis ** : "Jalan dari Milan, berliku, berjalan selari dengan tebing kecil didiami oleh gereja dalam keseimbangan dan bandar yang tidak tahu vertigo. Di bawah, besar, biru dan damai, Tasik Como, terbaru kami objek keinginan Tumbuhan tidak berhenti di antara kehijauan, merah jambu dan kuning, dan pada akhirnya gunung putih, masih dilitupi salji, dapat dilihat sekilas. Kita berada di musim bunga, masa terbaik untuk jatuh cinta dengan tasik yang menyelubungi bandar poskadnya dan rumah agam ciptaannya kesenangan di lain masa".

Satu-satunya pekerjaan anda pada hari-hari ini dalam retret bangsawan ini ialah berehat dan hidup la dolce vita , walaupun kami memberi amaran kepada anda: kemungkinan besar itu Anda TIDAK mahu meninggalkan penginapan anda.

Sebabnya? Kali ini kami mendaftar masuk di Grand Hotel Tremezzo , sebuah hotel ikonik di mana anda akan merasa seperti seorang bintang Hollywood. Bersedia untuk sarapan pagi yang tidak berkesudahan, disajikan di dalam bilik yang akan dicemburui mana-mana rumah sebenar ; untuk seni bina yang tenang serta menakjubkan ; untuk beberapa taman sentiasa lembut dan hijau di mana anda akan mahu kehilangan diri anda selama berjam-jam. Tetapi di atas semua untuk layanan yang keluar daripada sebarang graf, seperti yang kami kira (kami berkeras) ** di sini .**

Grand Hotel Tremezzo dengan kolam renangnya di dalam tasik itu sendiri

Grand Hotel Tremezzo, dengan kolam renangnya di dalam tasik itu sendiri

HARI 10: MILAN

Kami tahu itu anda tidak mahu meninggalkan Tremezzo ; kami juga tidak mahu. Walau bagaimanapun, penerbangan pulang anda bertolak dari Milan, dan anda mesti mengatur laluan ke sana untuk bermalam di Milan Pink Grand.

Kami juga telah menemuinya dengan **apl iPrefer**, yang dengannya, sebagai tambahan, kami telah menyedarinya kami menjana mata setiap kali kami membuat tempahan , dan kami boleh menggunakannya untuk mendapatkan penginapan atau perkhidmatan percuma. Oh, dan kami telah menjadi ahli - ia mengambil masa seminit - kerana mereka menawarkan anda diskaun dan faedah, seperti daftar keluar lewat (diberkati daftar keluar lewat!) dan juga naik taraf di dalam bilik anda.

Apabila kami tiba, kami mendapati sebuah hotel yang bergaya dan moden di tengah-tengah bandar . Itulah yang kami cari, kerana kami hanya mempunyai satu hari perjalanan lagi (atau mungkin beberapa jam, bergantung pada masa penerbangan anda berlepas) dan kami ingin menikmatinya perasaan luar biasa melawat semula tempat hanya beberapa hari selepas melihatnya buat kali pertama.

Sekarang anda tahu apa yang diharapkan, anda tidak berjalan dengannya nafsu serakah itu daripada orang yang ingin menutup segala-galanya dalam sekelip mata, dan anda bangun awal untuk melihat Duomo kosong daripada pelancong.

Apabila anda melakukannya, anda rasa seperti anda akan memasuki alam semesta lain, yang tenang dan menyenangkan yang hanya ada ruang untuknya Orang Milan pergi kerja atau mereka membeli roti, di mana cahaya menunjukkan malu-malu dan bukannya mendedahkan segala-galanya, di mana kecantikan nampaknya masih belum ditemui.

Bangun segera dan pandangan ini akan menjadi milik anda sahaja

Itulah sebabnya kami memilih Milan Pink Grand , kerana hanya satu jalan yang memisahkannya dari Duomo, yang boleh dilihat dari pintu masuk hotel itu sendiri. Pada waktu malam, kita boleh makan malam di mana-mana banyak lokasi pusat bandar dan pada waktu pagi, selepas memberi kami penghormatan dengan inya sarapan pagi yang mengagumkan dengan produk daripada Eataly , buat pembelian tersebut di Melalui Monte Napoleone yang kami putuskan untuk pergi pada hari terakhir.

Jadi sukar untuk mengucapkan selamat tinggal. Bukan mudah untuk mengucapkan selamat tinggal kepada a masakan yang indah, a hotel di mana seseorang ingin tinggal, kepada urutan yang tidak terhingga karya seni dalam jangkauan lengan, perwatakan orang Itali yang meriah dan mesra.

Tetapi anda lakukan, dan anda tahu anda akan kembali , dan anda berjanji pada diri sendiri bahawa tahun depan, **mungkin anda akan menyeberangi Tuscany**, dan pada tahun berikutnya, ia akan menjadi selatan negara yang anda perlu temui. Kerana Itali, cantik dan menawan, layak untuk berpuluh-puluh perjalanan, dan, selepas ini, anda tahu bahawa anda mahu melakukan semuanya.

Awak tahu awak akan kembali...