Kecil keseronokan besar pulang ke rumah

Anonim

pasangan melihat komputer riba

Bingeing pada siri sebagai sinonim dengan kebahagiaan

Untuk mengatakan dalam majalah pelancongan bahawa kami suka melancong Ia sangat jelas bahawa ia boleh dikatakan tidak masuk akal. Sekarang, adakah kita sudah mengatakan betapa kita menyukainya juga, balik rumah ? Keseronokan perjalanan digandakan kepada infiniti terima kasih kepada perspektif kembali , dan apabila kita menjejakkan kaki di tanah yang biasa, terdapat banyak nikmat yang digemari oleh sesetengah hedonis seperti kita. Adakah mereka sepadan dengan anda?

1. Beri salam kepada haiwan kita

Walaupun semakin ramai mereka mengembara dengan haiwan peliharaan mereka , ia tidak selalu boleh dilakukan. Dan adakah yang lebih menggemaskan daripada pulang ke rumah untuk disambut oleh menjilat dan ekor demam anjing anda mengigil? Adakah ada yang lebih indah daripada dilompat 25 kilo rambut dan emosi ?

Satu-satunya perkara yang menyerupainya ialah menerima suka/menghina kucing anda: pada mulanya, ia akan memandang anda dengan mata "Kenapa awak tinggalkan saya, sengsara" ; kemudian, dia akan menggosok kamu untuk menunjukkan bahawa kamu masih miliknya; maka ia akan mengeong kepada kamu dengan rasa jijik dan apabila kamu mahu peluk dia sekuat hati -apa yang kita akan lakukan kepadanya, pencinta kucing agak masocas-, dia akan pergi untuk menunjukkan ketidaksetujuannya kerana telah meninggalkannya sendirian. Bagaimanapun: kami sayang.

dua. pakai baju tidur kami yang paling teruk

Sebab koyak baju kita kumpulan kegemaran, seluar peluh tiga saiz lebih besar dan baju peluh berbulu dengan tudung haiwan yang comel -jelas berlebihan, melainkan anda tinggal di Siberia-, kami tidak akan membawa mereka keluar dari rumah. Tetapi kami juga tidak akan membuangnya , walaupun rasa estetik tertentu mendorong kita untuk berbuat demikian setiap kali kita menukar almari pakaian. ialah mereka sangat selesa...

3. Pakai selipar rumah kita

Ia adalah perincian bahawa hotel berpakaian tanpa kaki kami dengan mereka selipar , tetapi mari kita hadapi: mereka alat sejuk dan tidak peribadi. Tidak ada yang seperti kita kasut sukan buatan sendiri , hangat, mungkin tertusuk pada satu ketika, lebih daripada mungkin, dihiasi dengan ladu tomato goreng.

gadis menyapa anjingnya

Hello, hello, bola bulu penuh cinta

Empat. Berbalik kepada kebiasaan bilik air kami

Melainkan anda tinggal dalam perkongsian rata dengan troll, anda boleh mengharapkan untuk berkembang beberapa hubungan intim dengan bilik mandi anda. Dan jolin, lihat betapa ** ada yang indah ** di hotel yang kami pergi, tetapi hotel anda mempunyai je ne sais quoi, hotel anda menawarkan anda tahap keyakinan diukir selepas berbulan-bulan, mungkin bertahun-tahun digunakan, yang tidak dapat diberikan oleh orang lain.

5. Tidak buat apa-apa

Petua perjalanan: bila boleh, manjakan diri cuti sehari sebelum kembali kepada rutin. Kerana perjalanan memang memenatkan , dan untuk pulih, tidak ada yang lebih baik daripada melemparkan diri anda ke atas sofa menghabiskan facebook atau telan satu sepanjang musim Apa-apa sahajalah. netflix dan santai Seperti terapi selepas cuti, oh yeah.

6. makan sesuatu yang mudah

sarapan pagi hotel yang besar, menu rasa enam hidangan -sebab macam mana kita nak pergi tanpa cuba semua-, makan malam dengan makanan yang tak biasa kita hadam... Pada hari kelima perjalanan, apa yang kita mahukan ialah. TORTILLA. Tiada yang lain, demi Allah. Telur dadar Perancis, jika ada, dengan sedikit salad di sisi (salad biasa, tiada sos, tiada kacang menari conga, tiada keju panggang, tiada pengurangan yang boleh anda ketahui). Dan hasrat ini tidak akan menjadi kenyataan sehingga kita bertemu dalam kepanasan dapur kami.

Gadis berehat di rumah

Oh, seronoknya tidak melakukan apa-apa

7. bercakap dalam bahasa ibunda kita

Sangat mudah untuk melupakan betapa indahnya berkomunikasi dengan seseorang tanpa perlu melakukannya Lebih banyak usaha daripada membuka mulut anda. Walau bagaimanapun, pergi melancong ke negara-negara di mana bahasa anda tidak dituturkan -walaupun anda boleh mempertahankan diri anda dengan bahasa Inggeris- membuatkan anda menghargai ini keajaiban budaya manusia; untuk beberapa hari selepas anda kembali, anda menyedari bahawa anda teruja sehingga bergurau dengan juruwang pasaraya.

8. Jaga ke bawah

Apabila kita melancong, kita cuba untuk menjadi span yang menyerap segala-galanya, dan mata kami hampir sakit untuk membukanya dengan cukup supaya kami tidak terlepas sebarang butiran landskap: kami berada di dalam kereta api dan kami berpaut pada tingkap seolah-olah perkara terakhir yang akan kita lihat dalam hidup; kami melakukan lawatan dan memberi perhatian yang sama kepada panduan yang kami lakukan kepada peranti pelupusan bom.

Ini, yang merupakan salah satu proses perjalanan yang paling menarik, juga Ia agak meletihkan. Jadi apabila kami mendarat dan teksi membawa kami pulang dari lapangan terbang, akhirnya kami boleh bernafas lega , atau perkara yang sama: abaikan apa yang berlaku di sebalik kaca atau lihat tanpa melihatnya, periksa telefon bimbit, lelap... Letakkan diri kita dalam mod stand by.

9. kembali kepada yang biasa

pergi ke jalan dan memahami poster Ia melegakan, mengapa kita akan menipu diri sendiri. Dan jangan katakan kembali ke perjalanan dengan di sisi anda telah melakukannya selama 20 tahun. Apabila seseorang kembali dari perjalanan, landskap biasa dilihat di bawah cahaya a kesederhanaan gembira baru dibuka , dan mereka kelihatan lebih mesra berbanding sebelum ini. Anda tidak perlu berusaha untuk cari jalan ; kami tahu di mana makanan ringan kegemaran kami dihidangkan; kita bergerak seperti ikan dalam air, kerana kita tahu kod budaya dominan... dan cukup melawat tiga kawasan kejiranan (dan bukan tiga negara) untuk melawat rakan atau keluarga kita. Rumahku syurgaku.

gadis dalam teksi

Ketenangan yang sudah diketahui oleh landskap